Jo det är original...
ajfan!
Jo det är original...
Gött mannen!!!
Jo jag läste den där tråden du la upp med tiderna, o då blev man ju såklart ännu mer sugen än vad man redan är
Men hur exakt menar du när du säger att gixxer 07 går bättre men inte lika "rå" i motorn???
Och angående slirkoppling så är det väl inte alldeles självklart...
Är sugen på en hoj med det, då jag tycker att min R6 -01 beter sig lite nervöst vid hårda nerväxlingar...
Men det gjorde inte 10an eller?
Det känns i hela kroppen när du vrider på rullen, inga direkta vibrationer men det känns som att hojen grymtar och frustar mer än vad gixxern gör. Svårt att beskriva som du märker haha. Kort sagt så har 10:an starkare mellanregister, iaf enligt mig.
EDIT: Och i inlägget ovan så fick du infon jag saknade!
Jepp den verkar ju lovande som fan den hojen...
Särskilt när Pinky försöker beskriva den råa motorn
Men hur är den om vi snackar smidighet??
Flink som en 600 eller tung som en 1400cc??
cl skrev:Chanslös på mellanregistret men klart värst på toppvarven
Pinky skrev:Kort sagt så har 10:an starkare mellanregister, iaf enligt mig.
Hur är det med insprutet??
Är det sådär ryckigt som vissa insprut kan va eller är det mjukt o fint (som fuggar) ??
-04 och -05 var i fladdrigaste laget, explosiv motor och kort chassie med mycket vikt bakåt blir en nervös combo. 06-an gick dom för långt med, den blev nästan Hondalik i sitt uppträdande. Och mycket av problemen med -06-07 är att dom levererades med en speciell OEM-version av Dunlops Qualifier som är ett riktigt skitdäck, hojen blir helt annars med Racetech eller motsvarande.
Annars finns det bot, det är bara att öka ride height på bakdämparen med en 6 mm spacer, sen kan man om man vill ha mer 04 stuk även sänka gaffeln i kronorna med 4-5mm. Den blir mycket lättsvängd och trevlig att köra bana med. Om man dessutom sätter en kugg mindre framdrev (original till Z1000 passar rakt av, med gummidämpning och allt) så får man en MYCKET rolig cykel som lyfter framhjulet överallt, svänger på en femtioöring men uppträder ändå mer civiliserat än tidigare generationer. Det enda som jag inte fått till är frambromsen, och det beror inte på slangarna utan på att pumpen har för långt slag innan det händer nånting. Stålomspunnet gjorde ingen som helst skillnad utan det är bara att vänja sej eller att byta pump och gärna ok. ZX14-oken och dito pump skall tydligen passa rakt av och göra bromsarna fantastiska...
Då har man beställt en zx10r -08
Tråkigt att det är lite svårt att få sålt motorcyklar så här sent på året...
Men firman tar emot min som inbyte om det inte går vägen ^^
Tycker själv att 10:an från 06 är toppen att köra.
Inget ryck i insprutningen eller nått sånt, men en redig däck ätare :S
Men är det någon annan än mig som tycker att bakdelen på 08:an ser för "cencur" ut?
Jepp de kan ligga nåt i det du säger Pinky
Men fan jag kommer ju på nya frågor hela tiden
Hur är det med insprutet??
Är det sådär ryckigt som vissa insprut kan va eller är det mjukt o fint (som fuggar) ??
Vad är en OEM version??
Är det någon som drevat om zx10r 06:an och om så är fallet hur blev resultatet?
Blir hastigheten fel om man drevar om kawan?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |