ZX10R-tråden

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
2st powercomander till kawasaki zx10r 2008 mappade hos supertwinn i Årsta till 191,9 hk säljes till högstbjudande. (helsystem)

Cordona quickshifter passande zx 10r 2008 ny i kartong säljes för 2500:- och då får du en begagnad med som reserv eller nåt.

"att växla snabbare och köra snabbare spar tid, och tid är pengar så detta erbjudande kan bli din bästa investering!
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
2st powercomander till kawasaki zx10r 2008 mappade hos supertwinn i Årsta till 191,9 hk säljes till högstbjudande. (helsystem)

Cordona quickshifter passande zx 10r 2008 ny i kartong säljes för 2500:- och då får du en begagnad med som reserv eller nåt.

"att växla snabbare och köra snabbare spar tid, och tid är pengar så detta erbjudande kan bli din bästa investering!

Faa va du säljer grejer David :) Du skall väl inte byta hojmärke.
 

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
karlstad
Hoj
kawasaki zx10r -05
Tjo. har nu i helgen köpt mig en svart 10:a från -05.Det sitter akra helsystem och PC3 usb som är mappad. tog en provtur bland alla löv och är helnöjd. körde rätt lungt då den var oförsäkrat och avställd samt att jag körde i jeans å tröjja :p men när kommer detta grymma mellanreg ni pratar om? jag varvade nog inte spec mycke men är imponerad över hur mjukt å fint den gick upp på bakhjulet på 1a växel. ändå gasade jag knappt. märkte inte att jag kört på bakan förns jag släppte rullen :D nu längtar jag till sommaren..

en grejj jag funderar på är om ngn sett en zx10 -05 som är svart med gröna ringar på fälgarna? de som kawasaki säljer orginal. skulle gärna villja se hur det ser ut. mvh/v.r
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Har nu köpt och kört en ZX10R -04:A
Märker inget vad beträffande svampiga bromsar och det sitter inga stålomspunna bromsslangar på den!
Har dock extremt dåliga däck på hojen så jag har ännu inte passerar 250-300km/h sträcket! Men hård innbromsning från 230-50km/h och allt känndes jämt och fint!
Uppstår detta problem först när allt börjar bli varmt?

Ja vid bankörning, stålomspunnet gjorde susen:tummenupp . Är nöjd nu:)
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
En liten fråga!

Läste en artikel om ett test på en zx10r och där hade de kommit fram till att gaffeln var sne högst ett par mikrometer eller någon millimeter kommer inte ihåg. Detta pga att hojen hade bromsats omkull i låg hastighet.
Detta hade de fått fram genom att skicka gaffeln till tyskland.
Detta skulle enligt testet ha påverkat bromsförmågan kraftigt på ninjan.

Då kommer min fråga!
- Bör jag efter att jag lagt ner min hoj under inbromsning kontrollera min gaffel eftersom mina bromsar inte är som dom ska trots stålomspunna..
Och vem skulle ni konsultera ang detta??

Det är ju ändå den bästa av hojar zx10r =)
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
En liten fråga!

Läste en artikel om ett test på en zx10r och där hade de kommit fram till att gaffeln var sne högst ett par mikrometer eller någon millimeter kommer inte ihåg. Detta pga att hojen hade bromsats omkull i låg hastighet.
Detta hade de fått fram genom att skicka gaffeln till tyskland.
Detta skulle enligt testet ha påverkat bromsförmågan kraftigt på ninjan.

Då kommer min fråga!
- Bör jag efter att jag lagt ner min hoj under inbromsning kontrollera min gaffel eftersom mina bromsar inte är som dom ska trots stålomspunna..
Och vem skulle ni konsultera ang detta??

Det är ju ändå den bästa av hojar zx10r =)


Är gaffeln krokig kan det påverka hur cykeln beter sig under inbromsningen, men är bromsverkan dålig eller bromsen svampig så har det difinitvt inget med gaffeln att göra.


Hoppas det löser sig för dig i vilket fall.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Testat att lufta systemet efter vurpan? Även kollat att bromscylindern inte fått sig en smäll?
Testa en luftning, kan bara fått in en eller par luftbubblor i slangen vid vurpan. Detta kan inträffa om man bromsar en liggande hoj, hände mig. Jag tryckte på bromsen i sandfållan på min liggande hoj men bromsvätskan i burken låg precis i kant med bottenventilen i vätskebehållaren vilket gjorde att jag tryckte in en liten mängd luft med resultatet att bromsen omgående blev helt annorlunda, den bet fortfarande men blev ordentligt svampig och tappade känsla.
Behöver inte vara detta men testa att lufta/byt ut bromsvätskan.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
jag har nyligen bytt till stålomspunna o dom fick blöda ordentligt innan jag skruva ihop allt för att slippa luftbubblor. stripade även fast bromshandtaget över natten för att pressa ur de sista mikroskopiska luftbubblorna.
Så det får nog bli att byta bromspumpen...

någon som har en billig till övers??
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Nicotin

Guest
jag har nyligen bytt till stålomspunna o dom fick blöda ordentligt innan jag skruva ihop allt för att slippa luftbubblor. stripade även fast bromshandtaget över natten för att pressa ur de sista mikroskopiska luftbubblorna.
Så det får nog bli att byta bromspumpen...

någon som har en billig till övers??

finns ett par till salu här..en ISR och en annan..

båda e bra val..
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Testar väl här med, finns det någon med något komplett kraschkåpset till en zx10r 04-05 till salu.. Lite slitet spelar ingen roll bara det går o montera:tummenupp
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Hej!

Har Alltid kört Honda, Men funderar på att konvertera till Kawasaki med hjälp av en ZX10R -08.
Så min fråga är: Var kan man få tag i All information om denna hojen? Gärna om -07:an också. (på Svenska)
På Kawwas hemsida är det bara för årsm -09.

Har kollat mcpoolen.se men där fanns bara t.o.m -05.

Tack på förhand. :tummenupp

PS. Ge gärna några RELEVANTA fakta om varför jag ska köpa ZX10:an istället för en flång ny CBR1000RR. :tungan
Kommer köra ca 75% bana med den.
 

Bozrik

BIKERBOYZ MEDLEM
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R Ninja -04
Hej!

Har Alltid kört Honda, Men funderar på att konvertera till Kawasaki med hjälp av en ZX10R -08.
Så min fråga är: Var kan man få tag i All information om denna hojen? Gärna om -07:an också. (på Svenska)
På Kawwas hemsida är det bara för årsm -09.

Har kollat mcpoolen.se men där fanns bara t.o.m -05.

Tack på förhand. :tummenupp

PS. Ge gärna några RELEVANTA fakta om varför jag ska köpa ZX10:an istället för en flång ny CBR1000RR. :tungan
Kommer köra ca 75% bana med den.



Du har massor med fakta i senaste tidningen Motorrad Sporthojen inkl DVD med tester...
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Hej!

Har Alltid kört Honda, Men funderar på att konvertera till Kawasaki med hjälp av en ZX10R -08.
Så min fråga är: Var kan man få tag i All information om denna hojen? Gärna om -07:an också. (på Svenska)
På Kawwas hemsida är det bara för årsm -09.

Har kollat mcpoolen.se men där fanns bara t.o.m -05.

Tack på förhand. :tummenupp

PS. Ge gärna några RELEVANTA fakta om varför jag ska köpa ZX10:an istället för en flång ny CBR1000RR. :tungan
Kommer köra ca 75% bana med den.

Hej !

På Kawas hemsida finns det en länk zx10r så här långt! http://www.kawasaki.se/history.asp?Id=B631177116 Där har du alla årsmodeller !
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top