ZX10R-tråden

Bozrik

BIKERBOYZ MEDLEM
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R Ninja -04
Jag har slängt på ett Leo Vince slipon på min.

Nicotin...är detta bättre än missilrampen? ;)
 

Bifogat

  • DSC00114.JPG
    DSC00114.JPG
    52 KB · Visningar: 78

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Blåst

Köp inte dessa kåpor till din 08 från Pit-Eck på ebay, Finnish och passform är :censored :huvet
 

Bifogat

  • cb.jpg
    cb.jpg
    167.4 KB · Visningar: 104

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
någon som vet antalet kugs på framdrevet på 08:an samt om det finns mindre framdrev att tillgå? saknar nämligen det underbara stirret i de lägre växlarna a la 04-05, känns som 160km/h i ettan är lite overkill
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
någon som vet antalet kugs på framdrevet på 08:an samt om det finns mindre framdrev att tillgå? saknar nämligen det underbara stirret i de lägre växlarna a la 04-05, känns som 160km/h i ettan är lite overkill

-06:an gjorde 167 knutar på ettan! 04-05 var väl lika snabba? På -06 så köpte man originaldrev till Z1000, 16 kugg (med gummidämpning), mot 17 original, funkade kanon. -08 har väl också 17 original?
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
-06:an gjorde 167 knutar på ettan! 04-05 var väl lika snabba? På -06 så köpte man originaldrev till Z1000, 16 kugg (med gummidämpning), mot 17 original, funkade kanon. -08 har väl också 17 original?

hmm, stämmer nog att 04:an toppar däromkring i 1:an, kommer faktiskt inte ihåg men jag tycker karaktären i sin helhet på 08:an är på tok för snäll så en eller två kuggar ner fram hade nog funkat för mig, tog 2 kuggs mindre fram på en busa för ett par år sedan o satan va kul den blev:D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
hmm, stämmer nog att 04:an toppar däromkring i 1:an, kommer faktiskt inte ihåg men jag tycker karaktären i sin helhet på 08:an är på tok för snäll så en eller två kuggar ner fram hade nog funkat för mig, tog 2 kuggs mindre fram på en busa för ett par år sedan o satan va kul den blev:D

Jag skulle inte gå ner två kugg fram, sätt en kugg fram och 2+ bak, det blir nästan lika mycket nerdrevning, men du slipper att kedjan sliter på svingskyddet (och efter ett kort tag på svingen) plus att det blir mindre ljudligt...
 

Nicotin

Guest
hittade lite info om att zx10r av -08 års model har problem med att ramen spricker..

visst alla moppar av nyare modell har väl det mer el mindre men värt att veta..
 

Bifogat

  • KawCrackFrame2.jpg
    KawCrackFrame2.jpg
    70.6 KB · Visningar: 133

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
någon som vet antalet kugs på framdrevet på 08:an samt om det finns mindre framdrev att tillgå? saknar nämligen det underbara stirret i de lägre växlarna a la 04-05, känns som 160km/h i ettan är lite overkill
Antalet kugg original fram är 17 och bak 41 på en zx-10R -08 och du kan köpa både mindre och större drev både fram o bak.
Håller med Niklasinorr.. Jag skulle inte heller gå ner två kugg fram, sätt ned en kugg fram och 1-2+ eller med bak beroende på smak.
 
Last edited:

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
ni som har m4 gp slipon, vart köpte ni dessa? finns det nån återförsäljare i sverige, eller har ni beställt på nätet?
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
ni som har m4 gp slipon, vart köpte ni dessa? finns det nån återförsäljare i sverige, eller har ni beställt på nätet?

ebay eller rättare sagt forwardMotionMotorcycles köpte jag mitt, räkna med ca 4 pix totalt med frakt, tull, moms. har bara hittat M4 gp i staterna(Kalifornien). räkna med ett riktigt gött sound.:D :D PS det är ingen megafon som många tror utan där är ganska rejält med stoppning i den lilla stumpen.
 
Last edited:

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08

Hehe riktig så roligt ska vi inte ha i år:gnissla Om inte tomten kommer med kit + installerar o mappar :yoparty
Hört att han skulle skaffa större snurra i år förresten:confused:

ingen som har racekåpor till en zx10:a?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top