Majk de Bajk
Ny medlem
Låter ju som ett fel på mappningen.....
Tror inte det, men när det blir väder att köra så kan jag ladda in en "0" map och testa...
Låter ju som ett fel på mappningen.....
Beror på däcksfabrikatet, vissa däck är högre och vissa däck är bredare än andra. Ett 180/55 till exempel kan vara 170-190mm brett. Vissa däck har väldigt toppiga profiler, till exempel DOT racedäck som Metz Racetech eller Dunlop GP som kan vara väldigt höga, byter du då från ett sånt till t ex ett Pilot Road så kan det skilja upp mot två centimeter. Hojen känns jättekonstig, som en gammal 80-tals hoj...
(Något överdrivet kanske )
Jag hann med ca 100 mil innan vintern gjorde det omöjligt att fortsätta köra, men under dessa mil så kände jag att hojen gick "orent" med jämn gas på 5/6:ans växel och det spelar ingen roll vilket varvtal jag kör på.
Och med "orent" menar jag att hojen rycker och i bland känns det som om man får soppatorsk några sekunder och då vrider man ju automatiskt på rullen och efter någon sekund blir det en reaktion och hojen "sticker" iväg.
Någon som tips elr liknande problem att dela med sig av?
Nu får jag väl hopppas att ZX10-R är vad jag vill ha så jag blir nöjd på tisdag för då ska jag kolla (köpa?) en -04 ...... hoppas Ramen håller o generatorn inte går sönder o bromsarna inte är all för "svampig" o allt annat som skrivits här ,,,,.. ha de fint alla kawaåkare.... o alla andra med.....
Nu får jag väl hopppas att ZX10-R är vad jag vill ha så jag blir nöjd på tisdag för då ska jag kolla (köpa?) en -04 ...... hoppas Ramen håller o generatorn inte går sönder o bromsarna inte är all för "svampig" o allt annat som skrivits här ,,,,.. ha de fint alla kawaåkare.... o alla andra med.....
du blir säkert helnöjd,jag har väl en 1000 relativt hårda mil bakom mig på en 04:a,som varit helt problemfria, känner inte heller någon som haft några som helst problem,visst kan generatorn ge upp, men det är långt ifrån alla som drabbas av detta fel, men styrdämpare är helt klart att rekommendera
Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Vad skall man tänka på?, har bara bra erfarenheter av Kawa tidigare.
Har också snöat in på banåkning o denna passar ju fint till att hålla på koll på kön(kön, inte kön) med, och jag gillar kawasakis hysteriska karaktär...
Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Har också snöat in på banåkning o denna passar ju fint till att hålla på koll på kön(kön, inte kön) med, och jag gillar kawasakis hysteriska karaktär...
Hallå!! Har nu beställt en 09ans zx10 som kommer i veckan!! Kan inte ens sova om natten för att jag är så förväntansfull....Bara ett PROBLEM! Jag måste ta in den i lägenheten och det genom en hiss! Jag undrar om nån vet hur lång zx är! så man kan klura ut om det går....MVH D
Hallå!! Har nu beställt en 09ans zx10 som kommer i veckan!! Kan inte ens sova om natten för att jag är så förväntansfull....Bara ett PROBLEM! Jag måste ta in den i lägenheten och det genom en hiss! Jag undrar om nån vet hur lång zx är! så man kan klura ut om det går....MVH D
saxat från kawasaki.se
Emballagestorlek (L x B x H) 2 110 mm x 710 mm x 1 135 mm
Kompisen har en -04 grön med PCIII acrapovic slipon, Som ny 1000mil full servad, sv-såld! Den kommer vara till salu snart! Pm:a mej för nr!Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|