ZX10R-tråden

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Beror på däcksfabrikatet, vissa däck är högre och vissa däck är bredare än andra. Ett 180/55 till exempel kan vara 170-190mm brett. Vissa däck har väldigt toppiga profiler, till exempel DOT racedäck som Metz Racetech eller Dunlop GP som kan vara väldigt höga, byter du då från ett sånt till t ex ett Pilot Road så kan det skilja upp mot två centimeter. Hojen känns jättekonstig, som en gammal 80-tals hoj...

(Något överdrivet kanske:tungan )

Varför inte bara gasa bort däcket & njuta...Så stor skillnad kan det ju trots allt inte bli... testade 180/55,190/50&55 på den gamla 04an å det fungerade utmärkt totts att den var känd för att vara nervös...gasa på bara :tummenupp
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Jag hann med ca 100 mil innan vintern gjorde det omöjligt att fortsätta köra, men under dessa mil så kände jag att hojen gick "orent" med jämn gas på 5/6:ans växel och det spelar ingen roll vilket varvtal jag kör på.

Och med "orent" menar jag att hojen rycker och i bland känns det som om man får soppatorsk några sekunder och då vrider man ju automatiskt på rullen och efter någon sekund blir det en reaktion och hojen "sticker" iväg.

Någon som tips elr liknande problem att dela med sig av?

Kanske inte troligt på en så pass ny hoj, men här får du ett "långskott"..

Skulle kunna vara skit i bränslepumpen av någon anledning (tankfoam på rymmen, fulbränsle från Finland, eller dunkbös från rostig dunk osv)

Symtomen stämmer men kanske inte med så lite mil
Lycka till !!

/ M
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Nu får jag väl hopppas att ZX10-R är vad jag vill ha så jag blir nöjd på tisdag för då ska jag kolla (köpa?) en -04:yoparty ...... hoppas Ramen håller o generatorn inte går sönder o bromsarna inte är all för "svampig" o allt annat som skrivits här :confused: ,,,,.. ha de fint alla kawaåkare.... o alla andra med.....
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Nu får jag väl hopppas att ZX10-R är vad jag vill ha så jag blir nöjd på tisdag för då ska jag kolla (köpa?) en -04:yoparty ...... hoppas Ramen håller o generatorn inte går sönder o bromsarna inte är all för "svampig" o allt annat som skrivits här :confused: ,,,,.. ha de fint alla kawaåkare.... o alla andra med.....

Lycka till!
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Nu får jag väl hopppas att ZX10-R är vad jag vill ha så jag blir nöjd på tisdag för då ska jag kolla (köpa?) en -04:yoparty ...... hoppas Ramen håller o generatorn inte går sönder o bromsarna inte är all för "svampig" o allt annat som skrivits här :confused: ,,,,.. ha de fint alla kawaåkare.... o alla andra med.....

du blir säkert helnöjd,jag har väl en 1000 relativt hårda mil bakom mig på en 04:a,som varit helt problemfria, känner inte heller någon som haft några som helst problem:tummenupp,visst kan generatorn ge upp, men det är långt ifrån alla som drabbas av detta fel, men styrdämpare är helt klart att rekommendera:)
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
du blir säkert helnöjd,jag har väl en 1000 relativt hårda mil bakom mig på en 04:a,som varit helt problemfria, känner inte heller någon som haft några som helst problem:tummenupp,visst kan generatorn ge upp, men det är långt ifrån alla som drabbas av detta fel, men styrdämpare är helt klart att rekommendera:)




hoppas all håller åtminstonne ett par hundra mil....... styrdämpare sitter på. :tummenupp .... ska bli kul som f_n bara våren vill titta förbi snart...
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej,
Hur är körställningen på zx10 (-04 och framåt)? Hur är de jämfört med ex nyare R1 samt CBR 954? Någon som vet..
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Vad skall man tänka på?, har bara bra erfarenheter av Kawa tidigare.
Har också snöat in på banåkning o denna passar ju fint till att hålla på koll på kön(kön, inte kön) med, och jag gillar kawasakis hysteriska karaktär...
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Vad skall man tänka på?, har bara bra erfarenheter av Kawa tidigare.
Har också snöat in på banåkning o denna passar ju fint till att hålla på koll på kön(kön, inte kön) med, och jag gillar kawasakis hysteriska karaktär...

Mc-Kompaniet i Väring har en grön 04:a i absolut nyskick, min gamla:tummenupp o jag lovar att finare och mer välservad blir svår att hitta
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Vad skall man tänka på?, har bara bra erfarenheter av Kawa tidigare.
Har också snöat in på banåkning o denna passar ju fint till att hålla på koll på kön(kön, inte kön) med, och jag gillar kawasakis hysteriska karaktär...




Jag ska till väring o mc-kompaniet på tisdag o kolla kanske köpa en svart med acra, ska kika på den gröna (Dr Ksp,s gamla) åt dig om jag kommer ihåg de.....:)
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Hallå!! Har nu beställt en 09ans zx10 som kommer i veckan!! Kan inte ens sova om natten för att jag är så förväntansfull....Bara ett PROBLEM! Jag måste ta in den i lägenheten och det genom en hiss! Jag undrar om nån vet hur lång zx är! så man kan klura ut om det går....MVH D
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hallå!! Har nu beställt en 09ans zx10 som kommer i veckan!! Kan inte ens sova om natten för att jag är så förväntansfull....Bara ett PROBLEM! Jag måste ta in den i lägenheten och det genom en hiss! Jag undrar om nån vet hur lång zx är! så man kan klura ut om det går....MVH D



saxat från kawasaki.se

Emballagestorlek (L x B x H) 2 110 mm x 710 mm x 1 135 mm
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Hallå!! Har nu beställt en 09ans zx10 som kommer i veckan!! Kan inte ens sova om natten för att jag är så förväntansfull....Bara ett PROBLEM! Jag måste ta in den i lägenheten och det genom en hiss! Jag undrar om nån vet hur lång zx är! så man kan klura ut om det går....MVH D

Grattis!!
 

Mange_J

Hej vad det går
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Huddinge
Hoj
zx10r -05, Ducati 1198s
Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Vad skall man tänka på?, har bara bra erfarenheter av Kawa tidigare.
Har också snöat in på banåkning o denna passar ju fint till att hålla på koll på kön(kön, inte kön) med, och jag gillar kawasakis hysteriska karaktär...

Hej!

Jag köpte en fin grön:yoparty 05'a förra året och det som oroade mig mest
var att vissa (framförallt -04'ors) ramar hade spruckit i svetsfogen under tanken. Det är svårt att kolla för att vara säker måste man ta bort tanken.

Jag ringde Kawasaki Sverige och de sa att så länge som det är en svensksåld hoj som är servad enl. bok på en auktoriserad verkstad så är det inga problem att byta om det skulle uppstå sprickor. Jag vet inte hur stort problemet är men de sa att de hade bytt några ramar.

Hittade en tråd på ett Engelskt forum där det fanns lite bilder. Om jag minns rätt kunde de även spricka vid svetsen runt hålet där motorn sitter fast i ramen snett ovanför fotpinnarna.

Sen var det problem med framhjulen på -04'orna. Men de ska vara bytt på garantin.
 

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08
Va e det för problem med framhjulen?

Har gått o sneglat på ZX10R-04-05 länge som fan, men det är grön som gäller och dessa duggar inte tätt.
Vad skall man tänka på?, har bara bra erfarenheter av Kawa tidigare.
Har också snöat in på banåkning o denna passar ju fint till att hålla på koll på kön(kön, inte kön) med, och jag gillar kawasakis hysteriska karaktär...
Kompisen har en -04 grön med PCIII acrapovic slipon, Som ny 1000mil full servad, sv-såld! Den kommer vara till salu snart! Pm:a mej för nr!
 
Last edited:

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Det var x antal 04 som man bytte framfälgen. Men dom det var problem med kontaktades, min framfälg fick bytas av förra ägaren..
Var någon spricka el något, och då byttes samtliga om jag fattat det rätt..
 
Last edited:

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08
Ok, men det borde man ju märka! Men ja ska historie forska lite då jag ska byta olja oxå, e ju gött om man kan köra på samma! Nån som har artNr på Oljefiltret?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top