ZX10R-tråden

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
jaaaaaaa!!!! Nu står hon å glänser i vardagsrummet!!! Fick äntligen hem hojen efter 2 veckors Väntan! Har nu ställt hon bredvid tv,n Å jag misstänker att det blir svårt å se Mia å klara t o m nu!!! för blickarna drar gärna iväg mot det svarta monstret kan jag säga!!! :))) god damn vilken maskin!! hoho!
Tänkte börja kolla lite på å rensa upp bakändan redan i kväller!! Nån som har lite tips?? vore najs!! Kan inte sluta le!!! fy faaen......D

tips kan vara Mad Doctors kit, italienska LED blinkers/skylthållare/broms/bakljus/skyltbelysningskombinationer som är grymt coola. finns på www.rucknrunracing.se eller på www.maddoctor.it
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag har en fråga till er ZX-10r fans...

Det var ett väldans snack om TC:n som den nya kawwan skulle komma med... Visade sig stå för torque control om jag inte är helt off... Men funkar det? Någon som märkt ngt? Räddat någon härlig krasch eller sänkt varvtiderna ngt tokigt? :)
 

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08
jaaaaaaa!!!! Nu står hon å glänser i vardagsrummet!!! Fick äntligen hem hojen efter 2 veckors Väntan! Har nu ställt hon bredvid tv,n Å jag misstänker att det blir svårt å se Mia å klara t o m nu!!! för blickarna drar gärna iväg mot det svarta monstret kan jag säga!!! :))) god damn vilken maskin!! hoho!
Tänkte börja kolla lite på å rensa upp bakändan redan i kväller!! Nån som har lite tips?? vore najs!! Kan inte sluta le!!! fy faaen......D
Nu Har du ingen återvändo, Kommer vara fast i zx10r träsket:yoparty

Kan hjälpa dej med ideer beroende hur du har tänkt dej med reg skylten??
:hihi
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Jag har en fråga till er ZX-10r fans...

Det var ett väldans snack om TC:n som den nya kawwan skulle komma med... Visade sig stå för torque control om jag inte är helt off... Men funkar det? Någon som märkt ngt? Räddat någon härlig krasch eller sänkt varvtiderna ngt tokigt? :)

Traction control heter det det väl? för min del så har jag inte märkt ngt än så länge, men jag litar inte fullt på elektroniken , så jag har inte försökt provocera fram det ur kurvorna än, däremot rakt fram med lite kall vägbana så spinner hjulet lika friskt som en hoj utan TC tycker jag
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Traction control heter det det väl? för min del så har jag inte märkt ngt än så länge, men jag litar inte fullt på elektroniken , så jag har inte försökt provocera fram det ur kurvorna än, däremot rakt fram med lite kall vägbana så spinner hjulet lika friskt som en hoj utan TC tycker jag
Njo, i dess "riktiga" benämning är Traction Control helt korrekt, men i ngn artikel jag läste om kawas så var det mera en marknadsföringspryl och det stod egentligen för "torque control" i just deras fall. :)

Någon annan? Det blev så tyst kring det så jag kan inte hjälpa annat än att undra?
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Nu Har du ingen återvändo, Kommer vara fast i zx10r träsket:yoparty

Kan hjälpa dej med ideer beroende hur du har tänkt dej med reg skylten??
:hihi

Ha ha !! rätt najs träsk å va i !! Men det är nog mest blinkers delen(Kablar) jag vill ha hjälp med ! hur fan man kommer åt å kopplar ur blinkarna mm... reggen hänger på väggen tills vidare!! :) Å det får den fortsätta med Haha e inte så van å pilla med el prylers...Du vet ju vart vi bor nu!! titta förbi när du har tid ! å kan å vill,så tar vi en bira elr kaffe!! å kollar läget å fixar lite! skulle va kul...
Tack än en gång för hjälpen idag!!! hade blivit lite tokigt själv å lirka in hon i hiss mm :)
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
själv har jag tummen mitt i handen lämnat in den för byte av system blinkers etc,Men attans vill hellre ha den i vardagsrummet :krama
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
jaaaaaaa!!!! Nu står hon å glänser i vardagsrummet!!! Fick äntligen hem hojen efter 2 veckors Väntan! Har nu ställt hon bredvid tv,n Å jag misstänker att det blir svårt å se Mia å klara t o m nu!!! för blickarna drar gärna iväg mot det svarta monstret kan jag säga!!! :))) god damn vilken maskin!! hoho!
Tänkte börja kolla lite på å rensa upp bakändan redan i kväller!! Nån som har lite tips?? vore najs!! Kan inte sluta le!!! fy faaen......D


Kolla in hotbodies grejor ! Bröderna nilsson i Helsingborg säljer dom.

http://www.hotbodiesracing.com/se/
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jahaja då va den hemma i garaget då den nya hojen........ O de bidde ingen R1 de bidde en Kawasakkkkki:banana :tuttar :yoparty ............får tro att man blir nöjd efter en provkörning i garage(JÄVLA SNÖ!!!) på 1ans o 2ans växel......
Grattis! tänkte själv byta till mig den hojen från mc-kompaniet. jag skulle få lägga 23000 imellan mot min Aprilia sxv. Jag kunde dock boka 10:an och få en månad på mig att sälja min sxv privat för att sedan köpa 10an rent, vilket jag tycker var sjysst av dom. De verkar va sjyssta på mc-kompaniet.
Fick du ner den något i pris?

Dessbättre verkar jag ha en bytesaffär på g nu. Nån kille från Tranås har kontaktat mig ang byte mot min sxv. Han har en zx10r -04 svart som gått 1200mil med ackra helsystem. Vi skall byta jämt vilket jag känner mig nöjd med!!

Nått speciellt som jag ska kolla på innan byte?
Man är ju orolig för sprickor i ram och detta kan ju va svårt att kolla snabbt då man kanske inte vill börja plocka av tank och sånt.
Har nu läst igenom hela tråden och kan inte säga annat än att man suktar efter en zx10a nu. Verkar va så jävla grym hoj. Särskilt i jämnförelse mot min "tjej hoj" cbr 600-97 :tummenupp
 
Last edited:

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Grattis! tänkte själv byta till mig den hojen från mc-kompaniet. jag skulle få lägga 23000 imellan mot min Aprilia sxv. Jag kunde dock boka 10:an och få en månad på mig att sälja min sxv privat för att sedan köpa 10an rent, vilket jag tycker var sjysst av dom. De verkar va sjyssta på mc-kompaniet.
Fick du ner den något i pris?

Dessbättre verkar jag ha en bytesaffär på g nu. Nån kille från Tranås har kontaktat mig ang byte mot min sxv. Han har en zx10r -04 svart som gått 1200mil med ackra helsystem. Vi skall byta jämt vilket jag känner mig nöjd med!!

Nått speciellt som jag ska kolla på innan byte?
Man är ju orolig för sprickor i ram och detta kan ju va svårt att kolla snabbt då man kanske inte vill börja plocka av tank och sånt.
Har nu läst igenom hela tråden och kan inte säga annat än att man suktar efter en zx10a nu. Verkar va så jävla grym hoj. Särskilt i jämnförelse mot min "tjej hoj" cbr 600-97 :tummenupp






Jag bytte in min VFR och fick lägga 28000 imellan men då va mitt drivpaket slut, dåliga bromsar och tror de var dåligt styrlager med och första servicen i serviceboken började efter 1600 mil..fick med olja o filter för 700 kr och och fick ca 2000 rabatt på en shoei XR1000 hjälm... Inbytesaffärer är ju aldrig bra för mig som kund men de blev väl hyffsad affär ialla fall. Kawasakin är helt i nyskick så de e jag nöjd med... de dom lagar på VFRen kostar inte dom så mycket men hade varit dyrt för mig.... lycka till med hojen sen då, de e GRYM efter de lilla jag provat och jävligt snygg :tummenupp .........




Ps dom hade en svart -05 med också i kanonskick vad jag såg men lite dyrare...
 
Last edited:

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag bytte in min VFR och fick lägga 28000 imellan men då va mitt drivpaket slut, dåliga bromsar och tror de var dåligt styrlager med och första servicen i serviceboken började efter 1600 mil..fick med olja o filter för 700 kr och och fick ca 2000 rabatt på en shoei XR1000 hjälm... Inbytesaffärer är ju aldrig bra för mig som kund men de blev väl hyffsad affär ialla fall. Kawasakin är helt i nyskick så de e jag nöjd med... de dom lagar på VFRen kostar inte dom så mycket men hade varit dyrt för mig.... lycka till med hojen sen då, de e GRYM efter de lilla jag provat och jävligt snygg :tummenupp .........




Ps dom hade en svart -05 med också i kanonskick vad jag såg men lite dyrare...

Okej, hyffsat då.Antar att det är din dom säljer för 59900:- nu.
05:an du pratar om har jag lagt märke till. Men tycker den blir lite för dyr.
Men tack för tipset.


Det har varit tyst från tranås sen i fredags nu. Har inget telefon nr till killen utan bara mejl. Hoppas han inte backar ur. Så jävla sugen på en zx10r nu!

Någon som känner till några mer "vanliga" fel på zx10r -04 än spruckna ramar vid motorfäste+under tank, trasig generator och framfälg som skall vara utbytt?
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Ja imorgon Fredag, då blir det neråt Örebro å inhandla en ZX-10R 04:a, det man har läst här ang ramsprickor osv.. MKT av dom symtomen beror väl praktiskt taget på själva körstilen, Wheelies på varenda gaspådrag t ex..
Iallafall, tycker jag endast ser grön/svarta och helsvarta 04:eek:r här, själv blir det en Candy Thunder Blue/Black är dom BLÅ så pass ovanliga? 2500 mil har den gått och då får jag ge 62 lök för den, + jag får 4 lr om d va 6 månaders garanti från mcfirman gällandes från påställningsdatum.. Bara se till å få gamla bettan såld nudå, så säg till om ni har nån som e intresserad om ni kikar in på garaget mitt.. Ses på vägarna i sommar :)...
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Ja imorgon Fredag, då blir det neråt Örebro å inhandla en ZX-10R 04:a, det man har läst här ang ramsprickor osv.. MKT av dom symtomen beror väl praktiskt taget på själva körstilen, Wheelies på varenda gaspådrag t ex..
Iallafall, tycker jag endast ser grön/svarta och helsvarta 04:eek:r här, själv blir det en Candy Thunder Blue/Black är dom BLÅ så pass ovanliga? 2500 mil har den gått och då får jag ge 62 lök för den, + jag får 4 lr om d va 6 månaders garanti från mcfirman gällandes från påställningsdatum.. Bara se till å få gamla bettan såld nudå, så säg till om ni har nån som e intresserad om ni kikar in på garaget mitt.. Ses på vägarna i sommar :)...

Fy fan, jag vill också juh! Jag har ju en bytesaffär på g mot en 04 jag med. Men han är så seg. Tar 3 dagar mellan mejlen. Har inget tel. nr till han. Ska be om det nu. Så man kanske kan byta i helgen =) Antar att det är den här du köpt?! http://www.blocket.se/vi/20265396.htm?ca=12_s fin!

Så som jag har fattat det med sprickorna är ju att svetsfogarna är för dåliga/klena. Och det kan nog spricka fast man inte wheelar på varenda gaspådrag. Men jag vet två som skrivit att kawasaki tar det på goodwill fast 24 månaders garantin gått ut. Bara den är svensk såld och servad i bok.
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Fy fan, jag vill också juh! Jag har ju en bytesaffär på g mot en 04 jag med. Men han är så seg. Tar 3 dagar mellan mejlen. Har inget tel. nr till han. Ska be om det nu. Så man kanske kan byta i helgen =) Antar att det är den här du köpt?! http://www.blocket.se/vi/20265396.htm?ca=12_s fin!

Så som jag har fattat det med sprickorna är ju att svetsfogarna är för dåliga/klena. Och det kan nog spricka fast man inte wheelar på varenda gaspådrag. Men jag vet två som skrivit att kawasaki tar det på goodwill fast 24 månaders garantin gått ut. Bara den är svensk såld och servad i bok.


Japp det är den man inköpt, heh mkt förhandling om priset vare iaf :) men
rätt ovanlig färgkombination iallafall. får hoppas du får igenom något byte..
Jo men vad jag sett när jag syna en 04:a å 05:a under tanken och själva sidorna, så ser svetsfogarna rätt lika ut, "Spricker d får man svetsa" utbilad licenssvetsare så :).. hehe TIG osv. :).. den där jag ska inhandla lika den som DIN MC AB i sollentuna har för 69 900, både dom 2, är importerade. så jag vet inte hur det blir ang rambyte isf.. men sååå vanligt är det ändå inte med ramsprickor, pratade med kawasaki och det är inte många byten av ram jämfört mot hur många som är producerade.. tror iallafall man kommer bli nöjd.. Generatorn däremot, är väldigt vanligt...
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag får hoppa in i tråden då jag köpte mig en orange -08 i veckan! Har kört den 30 meter på parkeringen och den gick ju bra! =)
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Jag får hoppa in i tråden då jag köpte mig en orange -08 i veckan! Har kört den 30 meter på parkeringen och den gick ju bra! =)


haha många korta provkörningar nuförtiden... min runda blev 20 meter i garage.. välkommen i ZX10-R träsket ialla fall...:tummenupp
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Har försökt att lägga upp en pdf men det går inte! Nån som har några ideér?

(Handbok till zx10r -04:A)
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Vill du lägga upp en här eller vad? Här finns det en annars för dom som vill ha.
http://www.manualz.info/Manuals_pdf/KAWASAKI/ZX10R 04 Service Manual.pdf

Japp det är den man inköpt, heh mkt förhandling om priset vare iaf :) men
rätt ovanlig färgkombination iallafall. får hoppas du får igenom något byte..
Jo men vad jag sett när jag syna en 04:a å 05:a under tanken och själva sidorna, så ser svetsfogarna rätt lika ut, "Spricker d får man svetsa" utbilad licenssvetsare så :).. hehe TIG osv. :).. den där jag ska inhandla lika den som DIN MC AB i sollentuna har för 69 900, både dom 2, är importerade. så jag vet inte hur det blir ang rambyte isf.. men sååå vanligt är det ändå inte med ramsprickor, pratade med kawasaki och det är inte många byten av ram jämfört mot hur många som är producerade.. tror iallafall man kommer bli nöjd.. Generatorn däremot, är väldigt vanligt...

När du pratade med kawa, frågade du nått om att få ramen bytt på garanti då? Man tycker ju att det borde gälla även en importerad hoj. Kawasaki som kawasaki...
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top