ZX10R-tråden

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag hoppas du inte suttit och scannat in hela din bok. Är det exakt samma manual du har då? Kan ju vara värt att lägga upp ändå annars..
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
När du pratade med kawa, frågade du nått om att få ramen bytt på garanti då? Man tycker ju att det borde gälla även en importerad hoj. Kawasaki som kawasaki...


Ja det gjorde jag, och vad jag fick som svar som jag tolkade så
huvudsaken man har en ifylld servicebok, tysk som svensk.. eller
kvitton från auktiriserade "felstavning" firmor..

men jag har som sagt synat svetsfogarna, och dom ser inte klena ut, och då är jag som sagt utbildad svetsare... dom som får ramsprickor, beror på 2 saker...

1. körstilen
2. kawa's svetsmaskin har krånglat lite..

för det är väldigt få hojar som får dom där sprickorna..
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag hoppas du inte suttit och scannat in hela din bok. Är det exakt samma manual du har då? Kan ju vara värt att lägga upp ändå annars..

:D Nej jag har samma som du! Ett hälvete att få ner den bara!:tummenupp
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Hämta hem zx10:an igår

ja då va man en nystolt ägare av en zx10 -04:a då :)

finns några saker som jag skulle behöva innan säsongen börjar
så om någon själ har liggandes hemma någonstans..så hojta till då

1. Ensits-kuts
2. Styrdämpare = Öhlins, LSL eller någon annan kvalitets dämpare
3. Slipon = Behövs Ej, Beställt MIVV Moto GP Carbon
4. Krashpucks Fram
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
ja då va man en nystolt ägare av en zx10 -04:a då :)

finns några saker som jag skulle behöva innan säsongen börjar
så om någon själ har liggandes hemma någonstans..så hojta till då

1. Ensits-kuts
2. Styrdämpare
3. Slipon
4. Krashpucks

har kombinerade kraschpuckar bak med stödbobbins i fletalfärger för 385 kr st, har även såna som är av flygplansaluminium , 895 kr st, maila mig på rucknrunracing@telia.com för bilder mm
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Är det någon som minns vad 1200mila service gick på?
Det är rätt många punkter som skall göras enl. serviceboken..
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Är det någon som minns vad 1200mila service gick på?
Det är rätt många punkter som skall göras enl. serviceboken..


papperna som följde med min, stog det 610 euro :)..

nu har ja hittat på ett helt nytt Mivv moto gp carbon för 2999.. beställt nu :)
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
papperna som följde med min, stog det 610 euro :)..

nu har ja hittat på ett helt nytt Mivv moto gp carbon för 2999.. beställt nu :)


Det är bara byte av olja/filter/stift + 39 punkter som skall inspekteras vid 1200:a mil...är detta värt 7.000:- ???
Hur många av er tror att verkstaden kollar dom 39 punkterna, försök att få ett protokoll efter en ventiljustering, jag har inte lyckats (vi har bytt datasystem, bla bla och andra ursäkter) :gnissla
 

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
ZX10R
Är det någon som har en reservdelskatalog till zx10R 2004-2005 i PDF-format eller något annat digitalt format?
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Lät det gå lite för lång tid mellan starterna nu i vinter så batteriet är helt urladdat. Prob är att jag inte förstår alls hur man ska få fram batteriet. Eller rättare sagt få av sadeln? Manualen gör mig inte klokare heller, en kompis har varit över med och han förstår inte nått. Det är en zx10r -06.

Är det inte så att man skruvar av ena sido kåpan (undersadeln) Eller nått? När jag gör det så känns de som den sitter fast så vågar inte bända ut den.

Vilket är rätt sätt för att få fram batteriet?

Mvh / Oscar
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lät det gå lite för lång tid mellan starterna nu i vinter så batteriet är helt urladdat. Prob är att jag inte förstår alls hur man ska få fram batteriet. Eller rättare sagt få av sadeln? Manualen gör mig inte klokare heller, en kompis har varit över med och han förstår inte nått. Det är en zx10r -06.

Är det inte så att man skruvar av ena sido kåpan (undersadeln) Eller nått? När jag gör det så känns de som den sitter fast så vågar inte bända ut den.

Vilket är rätt sätt för att få fram batteriet?

Mvh / Oscar

Vik upp den mjuka bakkanten på sadelns så ser du skruvarna, plättlätt:)
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Är det inte så att man skruvar av ena sido kåpan (undersadeln) Eller nått? När jag gör det så känns de som den sitter fast så vågar inte bända ut den.

Vilket är rätt sätt för att få fram batteriet?

Mvh / Oscar

För det första så hjälper det inte att man startar hojen lite då och då. Låt den stå och underhållsladda batteriet.

Nu kan jag bara relatera till en ZX-6R 05a och en 07a men en Kawasaki är en Kawasaki. För att komma åt batteriet på dessa så skruvade man av plastkåporna under sadeln på båda sidorna. Dessa kåpor sitter fast med både skruvar och "ploppar", bara att dra ut när skruvarna är av. Efter detta så visar sig en skruv på varje sida som håller fast sadeln. När dessa är av för du sadeln framåt tills den lossnar. Sen ser du batteriet. På 05an var jag tvungen att lossa tanken för att komma åt batteriet men på 07an satt det mer åtkomligt.
Lycka till!
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Samma på 08:a, dom 2 plast bitarna under sadeln sitter med skruv i framkant, sedan är det en typ av grov kardborre i plast på mitten (och det är där man inte känner för att börja bända, samt att framgår väldigt dåligt i manualen hur den sitter) i bakkant är det bara att dra rätt ut. Det tog en stund innan jag fick bort den första, så mitt råd är att lossa skruven (så klart), dra ut plastbiten och dela försiktigt "kardborren" med en spårmejsel, sedan är du "hemma"...:tummenupp
 
Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Vsr försiktig när du lossar sidokåporna vid sadel mina "ploppar gick av på båda sidorna men med 2 komponentslim fick jag fast dom igen.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Var försiktig när du lossar sidokåporna vid sadel mina "ploppar gick av på båda sidorna men med 2 komponentslim fick jag fast dom igen.
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top