ZX10R-tråden

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag ger 14k helår/halvförs. 20 år hos Folksam, detta är med SMC-rabatten.

Inte så farligt tycker jag, det var inte mkt mer än jag betalade för min 600a innan.

Är de någon som har en instruktionsbok till en 04a också? Såg att de fanns en länk tidigare i tråden men den funkade inte för mig.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag har en på datorn i pdf. För stor för att mejla men skulle kunna skicka över msn om du vill?

KAN NÅGON BYTA SIN 10:A MOT MIN MOTARD NU!!!?

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Jag ger 14k helår/halvförs. 20 år hos Folksam, detta är med SMC-rabatten.

Inte så farligt tycker jag, det var inte mkt mer än jag betalade för min 600a innan.

Är de någon som har en instruktionsbok till en 04a också? Såg att de fanns en länk tidigare i tråden men den funkade inte för mig.

Verkar dyrt.. jag betalar 6800 för samma i varberg....men de skiljer väl till er "skåningar" hehe....

OJ! såg nu att du "bara" var 20 år......(om du inte menar att du ska betala i 20 år)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
hehe finns bolag som inte ens tar den så ja den räknas absolut som supersport hoj.
jag har en 06:a och betalar nu efter sänkning lite under 10 000/år. Betalade 13 000 förra året.
men så bor jag inte i storstan och är 27 år och tjej :banana
det är en tjejförsäkring så därför den är så billig :yoparty

Härligt å bo i Skurup ... Får väl skaffa mig en postbox i Skurup då :)

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Verkar dyrt.. jag betalar 6800 för samma i varberg....men de skiljer väl till er "skåningar" hehe....

OJ! såg nu att du "bara" var 20 år......(om du inte menar att du ska betala i 20 år)

Jo, dem tog mig endast som försäkringstagare ifall jag betalde i 20 år från nu :hihi Neerå, 20 år ÄR jag och jag har Folksam som f-bolag :)

Nu bor vi i samma landskap så nu ska du inte vara sån, bättre du är de mot dem riktiga danskarna liite längre ner..

Jag har en på datorn i pdf. För stor för att mejla men skulle kunna skicka över msn om du vill?

KAN NÅGON BYTA SIN 10:A MOT MIN MOTARD NU!!!?

Hade vart kanoners om du kunde göra det! (Inte byta hoj med mig då, utan skicka pdf:en)

danny_krantz@hotmail.com

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
När vädret tillåter ska det tvättas hoj och sen fotas nya bilder. Sambons hoj är dessutom nylackad så den blir intressant :)

En svart ninja med guld, den är najs faktiskt

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Funderar på att kolla på en ninja i dagarna, något särskilt man ska kolla? Detta gäller en 04:a.

oxyjohan

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
R1M, Gixxer 1000 K5, XLCH bygge
Låsstrul

Låset till tanken på min 04:a verkar ha kärvat ihop fullständigt under vintern trots varmgarage. Tänkte prova att gå på det med smörjmedel och tryckluft efter samtal med en sakkunnig. Nyfiken på om någon annan haft detta problem och/eller har något annat hett tips?

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Funderar på att kolla på en ninja i dagarna, något särskilt man ska kolla? Detta gäller en 04:a.

kolla så den går tillräckligt fort...........

nej, kolla de vanliga som drivpaket, däck o andra skador (ramsprickor)... servicebok o sånt kan ju va bra att kolla...... Är hojen i fint skick o servad så är de nog inga större problem...... dem vanliga felen hittas nog i denna tråd.... lycka till

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Bänkade min ZX10R 04:A i höstas med PC3 och Yoshimura burk.
Fick då ut 154hk och 103Nm hos AVA-MC som har en snål bänk!
Vad har ni fått ut?
Är bara nyfiken men tycker att 154hk låter lite!?!

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Kanonväder igår men jobbade länge tänkte att imorgon blir nog fint (kunde kollat smhi,... men nej) anmäler mig på smc för medlemsskap(och billigare försäkring) o tänker att imorgon ställer jag på hojjen, vaknade i morse o solen strålar, perfekt kan nog komma hem lite tidigare idag. jobbar några timmar och kommer ut från jobbet, vad har hänt ? SNÖKAOS!!!!! blir så jävla less på skiten... när fan ska man få ta premiärturen på RAKETEN!!?? (lagligt alltså)...

NU till trådrelaterad fråga..........Efter lite google verkar de som bara ena lampan ska lysa på halvljus stämmer de? KAWA -04..

Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Kanonväder igår men jobbade länge tänkte att imorgon blir nog fint (kunde kollat smhi,... men nej) anmäler mig på smc för medlemsskap(och billigare försäkring) o tänker att imorgon ställer jag på hojjen, vaknade i morse o solen strålar, perfekt kan nog komma hem lite tidigare idag. jobbar några timmar och kommer ut från jobbet, vad har hänt ? SNÖKAOS!!!!! blir så jävla less på skiten... när fan ska man få ta premiärturen på RAKETEN!!?? (lagligt alltså)...

NU till trådrelaterad fråga..........Efter lite google verkar de som bara ena lampan ska lysa på halvljus stämmer de? KAWA -04..

Stämmer jättebra!!
Två små positionsjus, ett halvjus och 2 heljus!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...