ZX10R-tråden

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
runt 68-72k , orginalskick me orginaldämpare ligegr väl runt på 60-62..

kollade priserna i tyskland på en 04:a me helsystem å lull lull, då ligger dom på runt 35k .. hmm kanske man ska börja importera...

Vet inte om jag sett någon 10a för 60. Och har kollat dagligen i någon månad.
Men 35 för en i tyskland..shit. Hur kan det vara så billigt!
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Vet inte om jag sett någon 10a för 60. Och har kollat dagligen i någon månad.
Men 35 för en i tyskland..shit. Hur kan det vara så billigt!

tror inte det är så vanligt ,jag hittar en 04;a på mobile.de för 3400 eur,vet ej skicket då min tyska är som min ryska, dvs obefintlig, näst billigast ligger på 5300 eur, sen bara fortsätter det uppåt
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Vet inte om jag sett någon 10a för 60. Och har kollat dagligen i någon månad.
Men 35 för en i tyskland..shit. Hur kan det vara så billigt!


ah min skulle dom ha 67 för å då satt d mininummerplåts hållare me rizoma blinkers på men orginal pipa, sen gått 2500 , men ja pruta ner den till 62 sne fick ja tag på carbon systemet för 2999 :)

ja i rundade slantar så får man en 04:a som gått runt 1800-2500 för 35-40 lök i tyskland.. lägg på 5k för frakt + reg kostnad, sen säljer man här hemma i sverige för 65-70 , tjänar man en slant ...
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Natten mellan söndag och måndag fick jag min hoj länsad på delar.

Delar som jag upptäckt fattas:
- Yoshimura TRC kolfiber slip-on
- ValterMoto muffler hanger
- Öhlins styrdämpare
- Fotpinnesats höger/vänster
- Kopplingshandtag med infästning
- Bromshandtag med infästning
- Frambromsok avklippta höger/vänster

Allt var bortkopplat/klippt snyggt och prydligt.

Troligtvis äker allt utomlands men ni kan kanske vara uppmärksamma om dessa delar finns till salu inom kort.

Hata tjuvjävlar
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Vad tror ni denna hoj är värd??

Svart zx10r -04 med en ägare. Gått 1200mil. Akra helsystem. Annars org.
Fint skick förutom en motorkåpa som är lite repad och en liten repa på "ankstjärten".
1200mila service för 5000kr är ej gjord.

Ska nämligen byta till mig en sån nu på torsdag!! :tummenupp






Så äntligen dags nu då......om hojen ligger lite högt i pris så kan du ju alltid förhandla upp inbytet på din lite och kanske få bra pris på nån utrustning eller nått.. va de 600:n eller sxv som skulle in?
Men jag antar att du köper vad du än får ge, du är väl nästan desperat nu hehehe...... Lycka till ialla fall..
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Så äntligen dags nu då......om hojen ligger lite högt i pris så kan du ju alltid förhandla upp inbytet på din lite och kanske få bra pris på nån utrustning eller nått.. va de 600:n eller sxv som skulle in?
Men jag antar att du köper vad du än får ge, du är väl nästan desperat nu hehehe...... Lycka till ialla fall..

Det är min sxv som ska bytas bort, och jag får lägga 6000 emellan. Vilket från början var 10 000. Men lyckades pruta ner lite. Och det får jag känna mig nöjd med ändå. Skulle ha 65k för min sxv. Fast från allra första början så handlade det om att byta jämt. men men...

En ½ månad tog det att komma överns med den här killen. Tydligen ville han inte ha någon telefonkontakt med mig. Och mejlen konversationen var seg och långdragen. Men nu äntligen som sagt har vi bestämt att jag kommer till tranås och byter nu på torsdag :banana
Frågan är...kommer jag överleva en 10:a med akra helsystem :yoparty

Natten mellan söndag och måndag fick jag min hoj länsad på delar.

Hata tjuvjävlar

Fy fan, vem hatar inte tjuvjävlar. I december hade jag påhälsning i garaget och blev av med hela min mc utrustning och verktyg. Så trött blir man..
Hoppas du får ersättning för allt.
 
Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Natten mellan söndag och måndag fick jag min hoj länsad på delar.

Delar som jag upptäckt fattas:
- Yoshimura TRC kolfiber slip-on
- ValterMoto muffler hanger
- Öhlins styrdämpare
- Fotpinnesats höger/vänster
- Kopplingshandtag med infästning
- Bromshandtag med infästning
- Frambromsok avklippta höger/vänster

Allt var bortkopplat/klippt snyggt och prydligt.

Troligtvis äker allt utomlands men ni kan kanske vara uppmärksamma om dessa delar finns till salu inom kort.

Hata tjuvjävlar

jävla as alltså! :kulspruta
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Frågan är...kommer jag överleva en 10:a med akra helsystem :yoparty


ja du den frågan är vi 2 som undrar över.......... dock bara slipon...
Tack vare försäkringsbolaget som inte kan trycka på rätt knappar på sina datorer fick jag inte köra idagf heller :mad: :huvet :brinnerup
DOM LYCKADES SÄTTA HOJJEN SOM AVSTÄLLD NÄR DEN REDAN VA AVSTÄLLD OCH SKULLE STÄLLAS PÅ!!!!!!
 
Last edited:

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
meckhjälp stockholm (västerort)

då kom man precis hem från dagens andra repa! faan vad skönt att äntligen få köra lite =)

Fråga! Jag har köpt en hotbodies undertail med inbyggda blinkers, och ett sånt här kit till blinkerserna där fram (ska byta speglarna):
http://www.bikelitez.com/product_p/k08zx10e.htm
har även köpt 4 st "Resistor ( Motstånd) 20W 5ohm".

Jag är helt ny på det här, aldrig meckat förrut, känner mig inte HELT sugen på att börja klippa kablar m.m. Nån som installerat dessa prylar och kan säga om det är värt att försöka själv om man inte är en "van" meckare? eller ska man lämna in? eller finns det nån här som man kan muta med en platta bira eller liknande? =)

Nu ska jag tina upp lite så kanske det blir en 3:e sväng idag!
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
då kom man precis hem från dagens andra repa! faan vad skönt att äntligen få köra lite =)

Fråga! Jag har köpt en hotbodies undertail med inbyggda blinkers, och ett sånt här kit till blinkerserna där fram (ska byta speglarna):
http://www.bikelitez.com/product_p/k08zx10e.htm
har även köpt 4 st "Resistor ( Motstånd) 20W 5ohm".

Jag är helt ny på det här, aldrig meckat förrut, känner mig inte HELT sugen på att börja klippa kablar m.m. Nån som installerat dessa prylar och kan säga om det är värt att försöka själv om man inte är en "van" meckare? eller ska man lämna in? eller finns det nån här som man kan muta med en platta bira eller liknande? =)

Nu ska jag tina upp lite så kanske det blir en 3:e sväng idag!

Det klarar du med all säkerhet själv. Om du bara tar det lugnt och metodiskt så kommer du fram till att det bara går att göra på ett sätt.
Förstår inte riktigt vad kitet du köpte till framblinkersen innehåller. Jag har också kopplat in mina blinkers i framlampan men jag klippte bara positionslampsladden och koppla ihop den med blinkerssladden. Köpte sen oranga lampor på biltema för 14.90 kr, sen va det klart.
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
ok det får bli till att skruva dit grejjerna i helgen!

"kittet" till framblinkersen var inte mycket att hänga i granen, det innehöll 2 lampor, ett par klämmor, bultband och en "instruktionssida" som nån printat ut hemma på sin gamla amiga. :) Så det kunde man ju lika lätt ordnat själv.



Det klarar du med all säkerhet själv. Om du bara tar det lugnt och metodiskt så kommer du fram till att det bara går att göra på ett sätt.
Förstår inte riktigt vad kitet du köpte till framblinkersen innehåller. Jag har också kopplat in mina blinkers i framlampan men jag klippte bara positionslampsladden och koppla ihop den med blinkerssladden. Köpte sen oranga lampor på biltema för 14.90 kr, sen va det klart.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
ingen som har ett acra slip-on till zx10r 04-05 att sälja?? ska passa på helsystem


Sådär..då var man ägare till en fin svart zx10r-04 :fyllisar

Ja har ackra helsystem på min. Tror det heter evo 1. Jag vill dock ha en svart ljuddämpare istället för titan. Det borde väl gå att köpa och sätta på!? Isf. kan du få köpa min ackra slipon duCCe!

Sen vill jag ha styrdämpare och ensits cuts samt vita blinkersglas!!
pm:a om någon har!!


Sen undrar jag en sak... kom hem och starta hojen. När jag la i ettan från stillastående så fick jag motorstopp. Den frikopplade inte trots kopplingen intryckt. Kopplingen verkar lagom justerad. Räcker det med att byta lite olja eller köra hojen lite. Den har nog stått still hela vintern. Tänkte om det var vanligt på dom här cyklarna..?
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Sen undrar jag en sak... kom hem och starta hojen. När jag la i ettan från stillastående så fick jag motorstopp. Den frikopplade inte trots kopplingen intryckt. Kopplingen verkar lagom justerad. Räcker det med att byta lite olja eller köra hojen lite. Den har nog stått still hela vintern. Tänkte om det var vanligt på dom här cyklarna..?

Inte det klassiska ... stödet nere?
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Sådär..då var man ägare till en fin svart zx10r-04 :fyllisar

Ja har ackra helsystem på min. Tror det heter evo 1. Jag vill dock ha en svart ljuddämpare istället för titan. Det borde väl gå att köpa och sätta på!? Isf. kan du få köpa min ackra slipon duCCe!

Sen vill jag ha styrdämpare och ensits cuts samt vita blinkersglas!!
pm:a om någon har!!


Sen undrar jag en sak... kom hem och starta hojen. När jag la i ettan från stillastående så fick jag motorstopp. Den frikopplade inte trots kopplingen intryckt. Kopplingen verkar lagom justerad. Räcker det med att byta lite olja eller köra hojen lite. Den har nog stått still hela vintern. Tänkte om det var vanligt på dom här cyklarna..?

får man se lite bilder på din skönhet? :)
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
får man se lite bilder på din skönhet? :)

Bilder kommer senare idag. Sitter på jobbet nu.

Nej för fasen inte stödet. Lite smartare är jag =) men jag trodde jag hade glömt det när det hände. Men det var så uppe det kunde vara. Nästa försök så gick det bra. Men det klonkade till rätt bra när ettan gick. Nu kommer ni säga att det gör det. Jag vet...
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Bilder kommer senare idag. Sitter på jobbet nu.

Nej för fasen inte stödet. Lite smartare är jag =) men jag trodde jag hade glömt det när det hände. Men det var så uppe det kunde vara. Nästa försök så gick det bra. Men det klonkade till rätt bra när ettan gick. Nu kommer ni säga att det gör det. Jag vet...

jag vet vad du menar, min 04:a var likadan under en tid:gnissla men ett oljebyte gjorde susen:tummenupp
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
får man se lite bilder på din skönhet? :)

Här har du en bild på pärlan. Ser väl ut som alla andra 10:eek:r.



jag vet vad du menar, min 04:a var likadan under en tid:gnissla men ett oljebyte gjorde susen:tummenupp


Okej, men det låter ju bra om det bara skulle vara det, vilket jag tror också.
Fick du byta märke på oljan? eller var det bara det att den hade gjort sitt och var tvungen att förnyas?

Läste lite i manualen. Oljan skall bytas var 6:e månad om inte miltalsintervallen infalller före.
Min hoj har bara gått 1200mil. Och ska nu servas. Senaste servicen som var vid 600 mil var 2005 :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top