[
Okej, men det låter ju bra om det bara skulle vara det, vilket jag tror också.
Fick du byta märke på oljan? eller var det bara det att den hade gjort sitt och var tvungen att förnyas?
Läste lite i manualen. Oljan skall bytas var 6:e månad om inte miltalsintervallen infalller före.
Min hoj har bara gått 1200mil. Och ska nu servas. Senaste servicen som var vid 600 mil var 2005 [/QUOTE]
Min började med att den tjuvstannade var gång man lade i en växel när motorn var kall, men det blev värre efter ett tag, för sen blev det en fördröjning på frikopplandet, dvs man kommer till en korsning släpper gasen trycker in kopplingen men den frikopplar inte direkt utan fortsätter driva i nån sekund, lamellerna klibbar ihopa av nån anledning??
bytade till Motorex top speed 15W/50 sen försvann problemet.
Det försvann dock inte direkt utan tog några mil då det tar ett tag för den nya oljan att nå in mellan lamellerna
Okej, men det låter ju bra om det bara skulle vara det, vilket jag tror också.
Fick du byta märke på oljan? eller var det bara det att den hade gjort sitt och var tvungen att förnyas?
Läste lite i manualen. Oljan skall bytas var 6:e månad om inte miltalsintervallen infalller före.
Min hoj har bara gått 1200mil. Och ska nu servas. Senaste servicen som var vid 600 mil var 2005 [/QUOTE]
Min började med att den tjuvstannade var gång man lade i en växel när motorn var kall, men det blev värre efter ett tag, för sen blev det en fördröjning på frikopplandet, dvs man kommer till en korsning släpper gasen trycker in kopplingen men den frikopplar inte direkt utan fortsätter driva i nån sekund, lamellerna klibbar ihopa av nån anledning??
bytade till Motorex top speed 15W/50 sen försvann problemet.
Det försvann dock inte direkt utan tog några mil då det tar ett tag för den nya oljan att nå in mellan lamellerna