ZX10R-tråden

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Måste fråga en sak om 1200mila servicen. Bokade nyss en sån..meken sa att det inte var någon ventilkoll denna gång utan första gången det gör är vid 2400mila servicen.
Dock hade jag för mig att jag läste i min servicebok att det skulle va vid 1200mil. Och mycket riktigt så står det så.
Men kollar jag i den andra boken owner´s manual där serviceprotokollet också står så ska man tydligen inte göra någon ventil koll. :huvet

Vilket är det som stämmer!?
Man vill ju att rätt ska va rätt!
 

TommyA

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Viksjö
Hoj
Kawasaki ZX10R-04
Då var det gjort. Köpte mig ZX10R i dag, blå-04. Står i garaget och vill ha bättre väder:) .
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Då var det gjort. Köpte mig ZX10R i dag, blå-04. Står i garaget och vill ha bättre väder:) .


fan va nice, då slipper jag va ensam här med en blå zx10:a..

heh senast ja kika fanns d bara 2 st blåa på blocket, den i fellingsbro som ja köpte å den i sthlm på Din MC.. ere den du köpt?:..
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Då var det gjort. Köpte mig ZX10R i dag, blå-04. Står i garaget och vill ha bättre väder:) .

Stort grattis!!!:tummenupp Vi vill åxxo ha bättre väder! Men som tur är står gumman i vardagsrummet ,så man kan börja dagarna med en kopp kaffe å sitta å låtsas brumma :hihi BRA KÖP!!:klappar Mvh D.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Någon som har en 08 eller 09 och har bytat fotpinnesats till någon eftermarknadsprodukt? Eller känner någon som har?

Som jag tidigare skrivit i tråden så har min hoj plockats på delar. Vissa av dessa delar är restnoterade och har en beräknad leveranstid till den 28/4. Problemet är att jag skall köra på Anderstorp den 26/4. Om någon har dessa delar och skulle vilja sälja/låna ut till mig vore jag väldigt tacksam.

Min tanke är att jag köper delarna för marknadspris och betalar frakten. När jag sen får mina från lagret så skickar jag dessa nya till dig. Dvs det kostar dig ingenting förutom ytterst lite arbete.

Delarna är:
- BOLT,SOCKET,8X32 (92154-0112)
- SPRING,BRAKE LAM P SW (92144-1139)

Mvh
Johan
 

Bifogat

  • 921441139.JPG
    921441139.JPG
    70.2 KB · Visningar: 81
  • 921540112.JPG
    921540112.JPG
    50.2 KB · Visningar: 64
Last edited:

TommyA

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Viksjö
Hoj
Kawasaki ZX10R-04
Stort grattis!!!:tummenupp Vi vill åxxo ha bättre väder! Men som tur är står gumman i vardagsrummet ,så man kan börja dagarna med en kopp kaffe å sitta å låtsas brumma :hihi BRA KÖP!!:klappar Mvh D.

Tack!! Haha...låter bra det. Själv var jag ute i garaget precis och startade upp den bara för att få höra lite muller:D



fan va nice, då slipper jag va ensam här med en blå zx10:a..

heh senast ja kika fanns d bara 2 st blåa på blocket, den i fellingsbro som ja köpte å den i sthlm på Din MC.. ere den du köpt?:..

Det är den jag köpt...vet inte hur pass ovanliga dom blå är men är jäkligt nöjd iallafall:tummenupp
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Det är den jag köpt...vet inte hur pass ovanliga dom blå är men är jäkligt nöjd iallafall:tummenupp

Ah fasen va nice, ja tänkte åka å ta den jag men ja hadde redan bestämt mig för den i örebro, fick ner den till 62 då.. va väl nån enstaka småblema men det får man räkna med :).. nu sitter d lite extra godis på min iaf...

Ja dom e rätt så ovanliga verkar det som.. heh endast 2 på blocket som sagt på lääänge.. sen e vi dom enda här inne som jag sett som har Candy Thunder Blue :)...
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Vilken tillverkare har bäst tonat glass till k8, fick ett från xxxx som jag returnerade för att den inte kändes ordentilgt gjord...vill helst slippa fila på den när man får den
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Vilken tillverkare har bäst tonat glass till k8, fick ett från xxxx som jag returnerade för att den inte kändes ordentilgt gjord...vill helst slippa fila på den när man får den

Vad var det för märke på ditt? Jag tänker beställa ett till veckan och man vill ju veta vad som är mindre bra!
Jag köpte ett från s-racing till min förra hoj cbr 600. Det passade hyffsat. Inget filande eller nått där. Så funderar på att handla därifrån igen då dem har det bästa priset av vad jag hittat.
 

TommyA

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Viksjö
Hoj
Kawasaki ZX10R-04
Ah fasen va nice, ja tänkte åka å ta den jag men ja hadde redan bestämt mig för den i örebro, fick ner den till 62 då.. va väl nån enstaka småblema men det får man räkna med :).. nu sitter d lite extra godis på min iaf...

Ja dom e rätt så ovanliga verkar det som.. heh endast 2 på blocket som sagt på lääänge.. sen e vi dom enda här inne som jag sett som har Candy Thunder Blue :)...


Jaha...tur man han före då eller du bestämde dig för en annan! Vad har du mer på din? På den här är det bara slipon. Har kollat på cuts och undertail och även styrdämpare...men ska komma igång med åkandet först tänkte jag.

Kul att man inte kommer möta på allt för många med lika färg,man blir ju lite stolt när folk stannar och kollar lite extra:D
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Om någon av er skulle stå på näsa i sommar och behöver en massa orginaldelar till eran ZX10R -08 / 09. Som tex.

Kåpor med lysen. (Gröna)
Elsystem med nycklar och databox
Fotpinnar
Clipon
Bromsbelägg
Avgassystem
Och massa andra småsaker.

Så e det bara höra av er till mig.
Jag har byggt om min hoj till tävlingshoj, och har alla dom här sakerna ligger oanvända och inplastade i bubbelplast.
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Jaha...tur man han före då eller du bestämde dig för en annan! Vad har du mer på din? På den här är det bara slipon. Har kollat på cuts och undertail och även styrdämpare...men ska komma igång med åkandet först tänkte jag.

Kul att man inte kommer möta på allt för många med lika färg,man blir ju lite stolt när folk stannar och kollar lite extra:D

Ah ja köpte min i början av februari, heh så ja hann före :p..
ja det står på garaget mitt om va som sitter på och vad som jag satt på...
sen har ja MRA Race kåpglas svart.. det e enda ja inte skrivit in än...
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Hej jag ville bara säga att jag har köpt en 06a GRÖN 440mil, helnöjd nu väntar jag bara på lite riktigt väder.

Kawa på er alla!:tummenupp
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Någon som har en 08 eller 09 och har bytat fotpinnesats till någon eftermarknadsprodukt? Eller känner någon som har?

Som jag tidigare skrivit i tråden så har min hoj plockats på delar. Vissa av dessa delar är restnoterade och har en beräknad leveranstid till den 28/4. Problemet är att jag skall köra på Anderstorp den 26/4. Om någon har dessa delar och skulle vilja sälja/låna ut till mig vore jag väldigt tacksam.

Min tanke är att jag köper delarna för marknadspris och betalar frakten. När jag sen får mina från lagret så skickar jag dessa nya till dig. Dvs det kostar dig ingenting förutom ytterst lite arbete.

Delarna är:
- BOLT,SOCKET,8X32 (92154-0112)
- SPRING,BRAKE LAM P SW (92144-1139)

Mvh
Johan
0709-268766

Eskilsson verkar ju ha sakerna du saknar...

Kollade även om 12:ans grejer skulle funka, med det är mycket grövre grejor till den... undrar varför den har en torr vikt på 210kg :(
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Vilka motoroljor gillar kwak 10:an? 10-40 ist för 15-50 tyckte jag mig läsa! Vad kör ni på för oljor?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top