ZX10R-tråden

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
det kan läcka lite olja om dom har stått stilla länge.. men d brukar släppa, var så på yamahan ja hadde, men när man kollar på bilden, så nee sådär mkt oljeläckage e inte normalt.. byt packboxarna...

Igår 5 mil , i förrgår 5 mil, idag 20.5 mil :p.. räkna ut lite va min 10:a drog..
vid effektiv körnings dvs, ca 115 på 90 väg och acceleration upp te 170-240 osv.. då på 20.5 mil fick ja i 13 liter i 17l tanken men reservlampan slog i vid 18 mil.. så ca 0.65 drog den då vid "skl effektiv körning" tycker det är hyfsat bra ändå... heh men blev å tanka 2 ggr idag :p..

Blev 18 mil idag.. 0,79L/mil inte mycket lugn körning där! Inte så farligt faktiskt!
Byta packboxar är inget en svensson gör själv va? Fylla rätt mängd olja och massa sånt där att tänka på. Blir nog till att lämna in :(
Att det brukar släppa som du beskriver kanske är att oljan från gaffeln försvunnit ut:rolleyes:
 

TommyA

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Viksjö
Hoj
Kawasaki ZX10R-04
blev sugen som faen på Oracle Halo kit , å sätta på blåa zx10an

https://01f17e6.netsolstores.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=347#

passar med blått när hojen e blå :p inte så farligt pris heller

Det såg ju schysst ut tycker jag...något för oss som kör blått:D.

Var ute och körde lite igår, kanske en 4 mil bara men körde lite snabbstarter som jag vart rekommenderad, nu känns faktiskt lådan lite lättare. Men farbror blå stirrade rätt bra på mig när dom körde om mig när jag som tur var låg i laglig fart...tror dom hörde mitt acc och drog ikapp för dom kom från en tvärgata sa sambon som låg i bil bakom!! Men jag tittade tillbaka och spann vidare:yoparty!
 

D.Wallin

-= The One And Only =-
Gick med
11 May 2007
Ort
Sthlm/Redline
Hoj
Ninja zx10r-08, V&Hcsone,pcV,minblink,kn-luft,valterM krachpuck o bobbiner :)
Tjena på er zx10r glidare :).

Tänkte ansluta mig till er denna sommar och har lite besluts ångest.
Sitter och kollar på blocket och har hittat 3st kandidater. Den svarta kostar ju lite mer men är ju redan bänkad/mappad med acrahelsystem/pc/bmc filter, så det jag undrar är ju ungefär hur mkt det skulle kosta att pressa på allt det.

Fick för övrigt ett jävla bra pris på försäkringen 3100 i månaden halv på folksam, en R1a från 04 skulle kosta mig lika mycket :).

http://www.blocket.se/vi/20845661.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21017808.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/19849267.htm?ca=11_s

Oj, glömde en sak, hur kan man se skillnad på ett slipon och ett helsystem?
 
Last edited:

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Tjena på er zx10r glidare :).

Tänkte ansluta mig till er denna sommar och har lite besluts ångest.
Sitter och kollar på blocket och har hittat 3st kandidater. Den svarta kostar ju lite mer men är ju redan bänkad/mappad med acrahelsystem/pc/bmc filter, så det jag undrar är ju ungefär hur mkt det skulle kosta att pressa på allt det.

Fick för övrigt ett jävla bra pris på försäkringen 3100 i månaden halv på folksam, en R1a från 04 skulle kosta mig lika mycket :).

http://www.blocket.se/vi/20845661.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21017808.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/19849267.htm?ca=11_s

Oj, glömde en sak, hur kan man se skillnad på ett slipon och ett helsystem?

Hej!
Den svarta har ju grejor för ca 30-35 tusen, om det är helsystem så kostar det ca 25 tusen enligt Kawas hemsida, blinkers ca 3500:-, pcIII ca 3000:- +bänkning,knepads ca 600:-.
Den hade jag valt men ta bort dom hemska klistermärkena!
Lycka till!
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
YES!!!!!!!! I dag tog jag och pärlan hissen ner ,och sen vidare ut på vägarna! :) Våra första 10 mil tillsammans..... Det går inte och beskriva känslan fy faen!! Snacka om att Man är nöjd! zx10 is the shit ! haha Vill ha samma väder i morgon åxxo!!!! HELL YEAH ! :) :) :)
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Har en helt ny zx10 som gått 30mil fråga: min tomgång vägrar falla under 1,8.
Ava visste inte hur man gör för att fixa detta, så nu frågar jag här istället ;) ????
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Har en helt ny zx10 som gått 30mil fråga: min tomgång vägrar falla under 1,8.
Ava visste inte hur man gör för att fixa detta, så nu frågar jag här istället ;) ????

Där är en tomgångsjustering på vänster sida!'nedanför tanken'
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Har kört bågen ca 100 mil nu, allt ok så långt men jag upplever den som förbannat svår att wheela med?! Jag ansåg mig duktig på det innan med fighters, inga bekymmer att växla lådan ut osv men med den här går det fan inte... :huvet
Så fort jag kastar upp den så tippar den åt sidan och vill gå snett så in i helvete. Har provat olika sittällningar men inget har hjälpt! Polaren som har en likadan upplever samma sak, förra hojarna inga problem, nu = omöjligt! ;-) Bara vi som har märkt det här eller har jag blivit kass på att köra under vintern?????! =D Snälla Bullen, hjälp mig...
 
Last edited:

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
tack ska kolla det imorgon kul att ÅF inte vet hur man gör en sån enkel grej då hehe




:tummenupp
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
men jag upplever den som förbannat svår att wheela med?!
Så fort jag kastar upp den så tippar den åt sidan och vill gå snett så in i helvete.

jag har för mig det står nånting om det där med att den drar åt sidan långt tillbaka i tråden ... kolla det, men har för mig det va nån justering, för så är det då inte me 04:an som jag har iaf.. den flyger upp , iofs i början small den ner lika fort :p innan man fick till mjukheten i gasen :p.. men läs tillbaka i tråden e mitt tips..
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Låter som jag får gasa lite mer alltså:). Provar ett tag till och ser,annars blir det kolla olja eller klaga på firman. Kan kanske vara ventilerna men tror lite påen plastgrej som skakar,kollar i helgen och ser om det löser sig.

Tack för snabba och hjälpsamma svar...

Min tickar med, tror jag frågade samma fråga för nått år sedan här.
Fick då svaret att det var normalt. Sen har jag inte tänkt på det är väl en vanesak.


En annan fråga jag har när jag endå skriver när ska man serva hojjen? Mellan vilka mil intervaller? Läser man manualen blir man ju inte smartare än vad man var innan direkt. :confused:

Gissar på 100,300,500mil osv?

Olja byter jag varje år och kollar bromsar och allt sådant. Men vill ju endå följa boken och serva den som man ska. Nån som vet?

Ses på vägarna!
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
exakt var sitter prylen som sänker tomgången hittar den inte, är den under kåpan?
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
exakt var sitter prylen som sänker tomgången hittar den inte, är den under kåpan?


En ide är att titta i din instruktionsbok som du måste fått med när du köpte motorcykeln :huvet . Sidan 119 för att vara mer exakt, finns en bra bild där!
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Tjena på er zx10r glidare :).

Tänkte ansluta mig till er denna sommar och har lite besluts ångest.
Sitter och kollar på blocket och har hittat 3st kandidater. Den svarta kostar ju lite mer men är ju redan bänkad/mappad med acrahelsystem/pc/bmc filter, så det jag undrar är ju ungefär hur mkt det skulle kosta att pressa på allt det.

Fick för övrigt ett jävla bra pris på försäkringen 3100 i månaden halv på folksam, en R1a från 04 skulle kosta mig lika mycket :).

http://www.blocket.se/vi/20845661.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21017808.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/19849267.htm?ca=11_s

Oj, glömde en sak, hur kan man se skillnad på ett slipon och ett helsystem?

Orginalsystemet har en grövre collector, sedan sitter det 2 lambda sensorer ( tror jag att det är ) i orginal rören..
 
Last edited:

Mister P

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Östersund
Hoj
2008 Kawasaki ZR10-R
Låter som jag får gasa lite mer alltså:). Provar ett tag till och ser,annars blir det kolla olja eller klaga på firman. Kan kanske vara ventilerna men tror lite påen plastgrej som skakar,kollar i helgen och ser om det löser sig.

Tack för snabba och hjälpsamma svar...

Jag läste på ett tyskt forum att många klagade över oljud från tändningslåset. Kan det vara det?

Jag hämtade min för en vecka sen och väntar nu på bra väder för premierturen........:banana
 

TommyA

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Viksjö
Hoj
Kawasaki ZX10R-04
Jag läste på ett tyskt forum att många klagade över oljud från tändningslåset. Kan det vara det?

Jag hämtade min för en vecka sen och väntar nu på bra väder för premierturen........:banana


Kanske det kan vara...låter inte som något maskinellt och stör mig inte lika mycket längre. Man får bara köra lite fortare så får man annat att koncentrera sig på:tummenupp. Körde 22 mil i helgen så tror jag ungefär kan och har utnyttjat kapaciteten på hojen med 8.2%!!

Bra väder har vi haft så hoppas turen var schysst...
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Själv får man väl skryta med ~60 körda mil i helgen.
Tyvärr läcker det rätt rejält med olja från framgaffeln. Någon som vet vad det brukar kosta att fixa om man lämnar in? Och kan stötdämparen ta skada om jag drar ut på renoveringen och det blir för lite olja i gaffeln? För en så länge så känns dämpningen helt ok.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Ca 45 mil blev de för min del i helgen... men fan va trött mna blir i nacken när man ligger o blåser på länge i höga farter (160+) i några mil.... Hur stor skillnad blir de på fartvinden med doublebubble kåpglas, är de ens värt besväret o pengarna att byta.....?
 

Mister P

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Östersund
Hoj
2008 Kawasaki ZR10-R
Avverkade 30 mil i lördags ;-) Det är segt att köra spikraka landsvägar när man enbart får varva till 4000. Sen kom jag till lite mer kurviga delar och det var då skojet började .... :)
Kanonfin hoj, är riktigt nöjd hittils!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top