ZX10R-tråden

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Nån som använder Biltemas MC-OLJA i sin zx10R 04-05:A
Vet fortfarande inte om jag vågar lite på B-Tema!
Men det verkar ju som om andra gör de utan problem!
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
hej är de någon som har lust att lägga upp lite bilder på lösning på snygg skyltplacering, har inte bestämt hur jag skylten ska sitta så tips vore bra! det är till 04-05

Såhär kanske!
DSC_0733ut.jpg
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Bränslelampan

Hej vet någon hur mycket soppa det är kvar när lampan tänds och "fuel" visas på mätaren??? Hojen är en 06a, det går fan inte att hitta något om detta i instruktionsboken som förövrigt bara duger som dasspapper!
Hur fan kan man skriva 80 sidor om instrumenteringen på en massa andra modeller och sen skita i ZX10r som den medföljde?:va
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Hej vet någon hur mycket soppa det är kvar när lampan tänds och "fuel" visas på mätaren??? Hojen är en 06a, det går fan inte att hitta något om detta i instruktionsboken som förövrigt bara duger som dasspapper!
Hur fan kan man skriva 80 sidor om instrumenteringen på en massa andra modeller och sen skita i ZX10r som den medföljde?:va

på 04an är det ca 4 liter tror ja, för den börja blinka för mig sen åkte ja å tanka å då fick ja i ca 12.25 liter å då stog hojjen på stödet, då får man i typ 1l mindre soppa.. börjar blinka efter ja kört ca 16-18 mil :p..
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
3,5liter är det i min 04:a när lämpan tänds. Står klart och tydligt i min bok =)
Står heller inget om någon annan mcmodell i min bok..:va

Imorgon ska jag lämna in min hoj för byte av packboxar i framgaffeln...tror fan inte det är någon olja kvar snart..läcker som såll båda två =(
1000kr för jobb och olja, sen tillkommer packningssatsen..ca 300kr..inte så farligt ändå. Det är ett litet företag som någon har hemma i sin villa här i staden :)
http://www.eklof-suspension.com/
 
Last edited:

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Nu står min rasade skrothög till Ninja på AVA MC för någon sorts analys om vad som har hänt! Det är väl bara att inse att hela sommaren är förstörd och hojlös pga Kawasakis bristfälliga kvalitet! Återkommer när dom hört av sig...
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Powercommander

Är det någon som har powercommander på sin 08?
Isåfall hur har ni löst det med lambda o2 sensor eliminator?
Finns tydligen inte till 08-09 enligt dynojet.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Nu står min rasade skrothög till Ninja på AVA MC för någon sorts analys om vad som har hänt! Det är väl bara att inse att hela sommaren är förstörd och hojlös pga Kawasakis bristfälliga kvalitet! Återkommer när dom hört av sig...



Du får köpa en till så länge, har inte du pengar så har banken.....gynnar ju sverige om man handlar mer o så vet du väl......:1pajas nej jag förståer att de e skit.. hoppas de löser sig fort..
 

J.Smets

Snart körkort, snart hojj :)
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Kxf 450 -06
Hejsan alla! Hoppas jag inte bryter mitt i någon viktig diskussion.:rolleyes:

I vilket fall som helst, jag är spekulant på en zx10 -05. Den har varit omkull lite lätt och har lite små märken här och var. Verkar ha gått i marken ganska lugnt. Den har bara gått en 250 mil som övningskörningshojj. Den är ej import eller något annat. Det som lockar är priset och den låga milen. Men jag är rädd för att snubben kanske lackat om så mycket som möjligt ( kåpor har blivit proffs-omlackade ) för att dölja en större krasch. T.ex swing, gaffelben o.s.v. Fotpinnarna är även avbrutna.

Vad ska jag titta noga efter när jag ger den ett besök? Kan jag hitta dolda skador någonstanns?

Hjälp mig gärna. Hade varit kul med en sådan hojj :tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hejsan alla! Hoppas jag inte bryter mitt i någon viktig diskussion.:rolleyes:

I vilket fall som helst, jag är spekulant på en zx10 -05. Den har varit omkull lite lätt och har lite små märken här och var. Verkar ha gått i marken ganska lugnt. Den har bara gått en 250 mil som övningskörningshojj. Den är ej import eller något annat. Det som lockar är priset och den låga milen. Men jag är rädd för att snubben kanske lackat om så mycket som möjligt ( kåpor har blivit proffs-omlackade ) för att dölja en större krasch. T.ex swing, gaffelben o.s.v. Fotpinnarna är även avbrutna.

Vad ska jag titta noga efter när jag ger den ett besök? Kan jag hitta dolda skador någonstanns?

Hjälp mig gärna. Hade varit kul med en sådan hojj :tummenupp


Den där ska du absolut inte köpa. Den kan gå sönder närsomhelst! det kan finnas dolda fel överallt!
Så skit i den och låt mig köpa den istället. :tummenupp

Närå, kolla efter sprickor i ramen framförallt, sen kan du ju kolla om hjulen spårar, fälgarna är hela och om framgaffeln är ok, han kanske har krockat lite smått istället för att "bara" ha gått omkull. Man vet aldrig.

Lycka till med köpet annars, fina hojar det där.
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Hejsan alla! Hoppas jag inte bryter mitt i någon viktig diskussion.:rolleyes:

I vilket fall som helst, jag är spekulant på en zx10 -05. Den har varit omkull lite lätt och har lite små märken här och var. Verkar ha gått i marken ganska lugnt. Den har bara gått en 250 mil som övningskörningshojj. Den är ej import eller något annat. Det som lockar är priset och den låga milen. Men jag är rädd för att snubben kanske lackat om så mycket som möjligt ( kåpor har blivit proffs-omlackade ) för att dölja en större krasch. T.ex swing, gaffelben o.s.v. Fotpinnarna är även avbrutna.

Vad ska jag titta noga efter när jag ger den ett besök? Kan jag hitta dolda skador någonstanns?

Hjälp mig gärna. Hade varit kul med en sådan hojj :tummenupp

Det enklaste är att ta reg nummret och kolla med Transportmyndigheten (fd vägverket) hur många ägare det har varit på den och kanske kontakta någon av dom tidigare ägarna, det brukar ge en hel del information.
Jag tycker det låter lite skumt att en -05 bara har gått 250mil som en "övningkörningshoj" och har avbrutna fotpinnar.
Kolla dessutom registreringsbeviset om det är samma ramnummer i det och på hojen, är du osäker ta med dig en kunnig person som kan hjälpa dig att titta på hojen. :tummenupp
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Är det någon som har powercommander på sin 08?
Isåfall hur har ni löst det med lambda o2 sensor eliminator?
Finns tydligen inte till 08-09 enligt dynojet.

Har nu fått tag på O2 sensor controllers med hjälp av KennethN.:tummenupp
Jag satte dit O2 sensors för ZX10 07 och det verkar funka bra!:banana
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Är det någon som har koll på ifall det är samma framgaffel på 08an som på 04an? Jag tvivlar ju men de kanske finns en liten chans?? :confused:
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Nån som har en aning? Kraschat min hoj, så är i behov av en. Tacksam för svar...
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Bänkade min -04 igår, helt original förutom ett Gianelli slip-on.
151.98hk och 103,34Nm
 

Bifogat

  • ZX-10R_dyno.JPG
    ZX-10R_dyno.JPG
    83.2 KB · Visningar: 252

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Är det original bromsbelägg fram som gäller eller har ni andra rekommendationer? En -04, kör gata och bana.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag har ingen aning men fråga på http://www.zx-10r.net/

Där kan du säkert få hjälp!

Fattar mig inte på den sidan.. Jag reggade mig och allt var frid och fröjd. Skrev en tråd och presentera mig och frågade om mitt problem, postade.. Vart fan tog min tråd vägen? Hmm, kanske gjorde fel, postade igen. Då såg jag att de stog ett meddelande om att en moderator måste läsa och godkänna tråden innan den läggs ut. Men efter 2-3 dagar så har den fortfarande inte kommit fram :((((
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top