ZX10R-tråden

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Fattar mig inte på den sidan.. Jag reggade mig och allt var frid och fröjd. Skrev en tråd och presentera mig och frågade om mitt problem, postade.. Vart fan tog min tråd vägen? Hmm, kanske gjorde fel, postade igen. Då såg jag att de stog ett meddelande om att en moderator måste läsa och godkänna tråden innan den läggs ut. Men efter 2-3 dagar så har den fortfarande inte kommit fram :((((

Verkar konstigt!
Skicka ett pm till nån av moderatorerna.

Kan vara så att dom vill kolla så det inte är spam eftersom det är din första post.
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Dags att byta däck på min 10a från 04a...
Tänkte testa att köra 1-2dar på bana iår och tänkte höra om nån testat liknande situation...?

Alltså hela sommaren på aktiv körning och sen 1-2 bandagar på det...

Står ju mkt i början på den här tråden men det är ändå från 07 och det har hänt en del sen dess... :)
 

Mister P

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Östersund
Hoj
2008 Kawasaki ZR10-R
Det sägs ju att Pirelli Corsa III ska vara banduglig. Sitter som seriedäck på ZX10 08/09 och jag är hittils helnöjd, var dock inte på banan än.
 

"ÅKE"

BUSHRACERS PITEÅ
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
nu småmoddad svart zx-10r
generatorfel? -04

tja
min zx10 från 04 har slutat ladda.
har hört att generatorn brukar gå på dom
den går att köra,har hört att den brukar nypa fast om generatorn går?
kan de vara regulatorn pch vart fan sitter den?? :p
nån här som bytt generator på sin???
är de svårt, hur,var sitter den??

tacksam för svar!
närmaste kawwahandlare är 30 mil bort! that sucks!
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Det sägs ju att Pirelli Corsa III ska vara banduglig. Sitter som seriedäck på ZX10 08/09 och jag är hittils helnöjd, var dock inte på banan än.

Körde med dom på Anderstorp förra helgen. Jag tyckte det fanns en massa grepp hela tiden. Fick inte ett släpp ens.

Nu är man ju ingen banfantom direkt och kör kanske 1.55 tider. Det som vore intressant är att veta hur dom beter sig när det väl släpper :näsblod
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Nu är man ju ingen banfantom direkt och kör kanske 1.55 tider. Det som vore intressant är att veta hur dom beter sig när det väl släpper :näsblod

1.55 är ju absolut inget att skämmas över om du kör med gatdäck och en standard hoj...inte i min värld iallafall :) Kör själv 1.49.995 som bästa tid men har dock bara kört denna hojen 2 ggr nu så det ska ju kunna bättras men jag fegar hela tiden, helst i opel kurvan (långa vänstern baksidan) Jag har någon fobi för att svänga vänster, vågar inte gasa eller lägga ner så mycket som det går.
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
1.55 är ju absolut inget att skämmas över om du kör med gatdäck och en standard hoj...inte i min värld iallafall :) Kör själv 1.49.995 som bästa tid men har dock bara kört denna hojen 2 ggr nu så det ska ju kunna bättras men jag fegar hela tiden, helst i opel kurvan (långa vänstern baksidan) Jag har någon fobi för att svänga vänster, vågar inte gasa eller lägga ner så mycket som det går.

Det är alltid lättare att svänga höger av någon anledning :huvet
Man fegar för mycket in i svängarna på Anderstorp. Men det är nog tur att man är feg ändå. Det vore tråkigt att lägga hojen så tidigt in på säsongen :)
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Någon som vet om/hur man kan få tag i färg eller färgkoder till den blåa från -04??? Vore grymt tacksam för detta! :Bugar
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Körde med dom på Anderstorp förra helgen. Jag tyckte det fanns en massa grepp hela tiden. Fick inte ett släpp ens.

Nu är man ju ingen banfantom direkt och kör kanske 1.55 tider. Det som vore intressant är att veta hur dom beter sig när det väl släpper :näsblod

Körde också på Anderstorp förra helgen men med Bridgestone BT016 däck. Dessa däck var värdelösa på bana, blev hala som attans, fick ett rejält bakhjulssläpp i högern efter rakan. Efter det är det inte lika roligt att köra på bana med en 100'+ hoj. Jag kommer inte köra på bana fler gånger med gatdäck.
 

Nicotin

Guest
tja
min zx10 från 04 har slutat ladda.
har hört att generatorn brukar gå på dom
den går att köra,har hört att den brukar nypa fast om generatorn går?
kan de vara regulatorn pch vart fan sitter den?? :p
nån här som bytt generator på sin???
är de svårt, hur,var sitter den??

tacksam för svar!
närmaste kawwahandlare är 30 mil bort! that sucks!

känner ngr som gjorde detta själv..var rätt mycket jobb med detta om jag minns rätt..
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Det är alltid lättare att svänga höger av någon anledning :huvet
Man fegar för mycket in i svängarna på Anderstorp. Men det är nog tur att man är feg ändå. Det vore tråkigt att lägga hojen så tidigt in på säsongen :)

För lite banor som går i vänstervarv att träna på :)

Bike 2009 test: Vinnarhojen Kawasaki ZX-10R!! för andra året i rad. 08-09 är verkligen en grym hoj :)
 
Last edited:

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Jag slår nog till på att Bridgestone 003däck eller Conti Raceattack eller nåt annat sånt race/gatdäck... Det kanske spelar mindre roll bara man håller sig till det istället för gatdäck som Bridgestones 016däck...?
 

Pat-the-rich

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki zx-10r 2008
Hej alla zx10 ägare!
Jag behöver HJÄLP, är det nån som vet var man kan fåtag i ett par shyssta backspeglar med blinkers integrerade? SOM är snyggare än originalet och passar ut massa modifiering, de ska passa till min Kawa zx-10r 2008!

Vänligen hör av er, jag har sökt ihjäl mig!
MVH Patrik
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
Jag var också på jakt efter snygga speglar med blinkers, men hittade inga jag gillade. så jag satte blinkers där running lights satt:

http://www.andreaslindahl.se/bilder/blinkers.jpg

Sen är det lite lättare att hitta speglar man gillar, jag bytte till dessa:
http://www.andreaslindahl.se/bilder/zx10rmirrors.jpg



Hej alla zx10 ägare!
Jag behöver HJÄLP, är det nån som vet var man kan fåtag i ett par shyssta backspeglar med blinkers integrerade? SOM är snyggare än originalet och passar ut massa modifiering, de ska passa till min Kawa zx-10r 2008!

Vänligen hör av er, jag har sökt ihjäl mig!
MVH Patrik
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej alla zx10 ägare!
Jag behöver HJÄLP, är det nån som vet var man kan fåtag i ett par shyssta backspeglar med blinkers integrerade? SOM är snyggare än originalet och passar ut massa modifiering, de ska passa till min Kawa zx-10r 2008!

Vänligen hör av er, jag har sökt ihjäl mig!
MVH Patrik

Tjena Patrik.
Jag håller ju på med ett modifieringsrojekt gällande min ZX-10R 2008 och är också intresserade av just backspeglar med integrerade blinkers. Meddela om du hittar några. Fler bilder på bygget hittar ni i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben. http://www.n-trade.se/racing
Mvh
/ Kenneth
 

Bifogat

  • ZX10mod2.jpg
    ZX10mod2.jpg
    173.4 KB · Visningar: 92
  • ZX10-mod.jpg
    ZX10-mod.jpg
    217.8 KB · Visningar: 104

Pat-the-rich

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki zx-10r 2008
Jag var också på jakt efter snygga speglar med blinkers, men hittade inga jag gillade. så jag satte blinkers där running lights satt:

http://www.andreaslindahl.se/bilder/blinkers.jpg

Sen är det lite lättare att hitta speglar man gillar, jag bytte till dessa:
http://www.andreaslindahl.se/bilder/zx10rmirrors.jpg

Tackar för ditt tipps, var det nått kit för blinkersen fram? Speglarna passade de originalhålen? Din blev snygg tycker jag, får man härma dig:yoparty

MVH Patrik

Tjena Patrik.
Jag håller ju på med ett modifieringsrojekt gällande min ZX-10R 2008 och är också intresserade av just backspeglar med integrerade blinkers. Meddela om du hittar några. Fler bilder på bygget hittar ni i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben. http://www.n-trade.se/racing
Mvh
/ Kenneth

Tjena Kenneth!
Din hoj blev riktigt läcker, jag gillade bakkåpan och sadels linjer. Riktigt snyggt, riktigt så kan jag inte fixa med mina så kunskaper. Men ska mejla dig om jag får tag i snygga backspeglar!

MVH Patrik
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tjena Kenneth!
Din hoj blev riktigt läcker, jag gillade bakkåpan och sadels linjer. Riktigt snyggt, riktigt så kan jag inte fixa med mina så kunskaper. Men ska mejla dig om jag får tag i snygga backspeglar!

MVH Patrik
Roligt att du gillar designen Patrik. Målet är att den skall få ett mycket räjsigare stuk. Smalare, mer slimmad och en lite rundare front etc. Helst så vill jag ha speglar liknande Hondans eller motsvarande med inregrerade blinkers eftersom jag inte kör med originalfront och dess framlysen.
 

Bifogat

  • speglar.jpg
    speglar.jpg
    30.1 KB · Visningar: 64

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
härma på! :tummenupp

yes, det var ett "kit", men det bestod bara av två gula lampor, sladdklämmor och några bultband, så jag misstänker att det blir billigare att bara köpa 2 gula lampor istället. Här beställde jag ifrån:
http://www.bikelitez.com/product_p/k08zx10e.htm

speglarna beställde jag från hoely.de, fick fel form, men dom får duga så länge, ser helt ok ut. det var dom här jag beställde igentligen:

2774743854_d4987f6a02.jpg


speglarna passade "sådär" får jag väl säga, det är inga borrhål utan en skena eller vad man ska kalla det, så man kan ju skruva dit dom på vilken hoj som helst, men man ser lite av kåpans ingjutning där originalspeglarna ska sitta, vilket är lite synd. men man tänker inte så mycket på det =)
här ser du vad jag menar:

zx10rmirrors2.jpg


när speglarna kom från hoely så låg dom i originalförpackning från shin yo (visste inte vilka som gjorde speglarna när jag beställde) så om du vill ha likadana speglar så misstänker jag att det blir både billigare och går fortare om du beställer härifrån:
http://www.shin-yo.de/


Tackar för ditt tipps, var det nått kit för blinkersen fram? Speglarna passade de originalhålen? Din blev snygg tycker jag, får man härma dig:yoparty

MVH Patrik
 
Last edited:

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top