ZX10R-tråden

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag våndas..

Jag är grymt sugen på att byta bort Superduken och skaffa
en 10:a 08:a..

Peppa mig! Kommer jag att sakna den upprätta körställningen
och bottendraget i twinnen?:huvet

Hur sitter man på en 08:a? Hade en Fireblade 06 förra säsongen.
Är 10:an mer "ihopvikt" eller känns den lite rymlig? Hjälp:confused:

Det kanske är bäst att dom med 08:eek:r svarar på det där..men jag skulle aldrig kunna tro att du skulle ångra ditt byte!
Själv byte jag bort en vtwin mot 10:an. Klart man saknar twinnen ibland..men jag skulle aldrig vilja byta bort 10:an. Sjukt rolig hoj, och så läcker.
Min 04:a känns alldels lagom rymmlig. Ibland kan jag tycka att sitthöjden är lite väl hög. Själv är jag 174cm.
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Nej, jag iofs inte heller att jag kommer att ångra mig, men lite
mesig är man.

Får sova på det ett par dagar:)
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Jag våndas..

Jag är grymt sugen på att byta bort Superduken och skaffa
en 10:a 08:a..

Peppa mig! Kommer jag att sakna den upprätta körställningen
och bottendraget i twinnen?:huvet

Hur sitter man på en 08:a? Hade en Fireblade 06 förra säsongen.
Är 10:an mer "ihopvikt" eller känns den lite rymlig? Hjälp:confused:

det du förlorar i bottendrag vinner du mångfaldigt i toppeffekt, men så värderar jag högre effekt mer än vrid, jag är 178 cm o polaren är 190 och vi är båda mkt nöjda med körställningen, och jag sitter bättre på 10:an än på hondan,tror inte du hade blivit besviken på en 08a, jävligt kul hoj, jag lovar:tummenupp
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
det du förlorar i bottendrag vinner du mångfaldigt i toppeffekt, men så värderar jag högre effekt mer än vrid, jag är 178 cm o polaren är 190 och vi är båda mkt nöjda med körställningen, och jag sitter bättre på 10:an än på hondan,tror inte du hade blivit besviken på en 08a, jävligt kul hoj, jag lovar:tummenupp

Nu börjar det likna något:tummenupp

Dessutom fick jag en riktigt bra försäkring av folksam vilket rubbade
min nattsömn ännu mer..
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Låter som behagliga problem:) vad fick du för pris om man får fråga?

Fick 15000 hel/hel och 9400 halv/hel.

Bra priser i min värld iallafall. Retar mig fortfarande på killen jag
träffade på knutstorp som hade fått 12000 hel/hel på sin flång
nya fireblade:)
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Fick 15000 hel/hel och 9400 halv/hel.

Bra priser i min värld iallafall. Retar mig fortfarande på killen jag
träffade på knutstorp som hade fått 12000 hel/hel på sin flång
nya fireblade:)

helt ok pris med tanke på att du bor i storstad, bara att slå till:yoparty
 

Mister P

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Östersund
Hoj
2008 Kawasaki ZR10-R
Jag våndas..

Jag är grymt sugen på att byta bort Superduken och skaffa
en 10:a 08:a..

Peppa mig! Kommer jag att sakna den upprätta körställningen
och bottendraget i twinnen?:huvet

Hur sitter man på en 08:a? Hade en Fireblade 06 förra säsongen.
Är 10:an mer "ihopvikt" eller känns den lite rymlig? Hjälp:confused:

Jag själv kommer från en Speed Triple 06. Tyvärr så saknar jag hojen inte ett dugg ....fast jag var mycket nöjd med den medans jag hade den! Du kommer nog inte sakna den uppretta körställningen, däremot kommer du uppskatta att du förflyttar dig lätt på hojen vid körning med hang off. Och eftersom du redan har bra nackmuskler (som nakenåkare) så kommer du inte vara en av de som gnäller efter en högre ruta :D. Som andra redan skrev: Man vänjer sig vid mindre bottenvrid. Vid behov växlar man ner 2 växel och då jävlar ...:yoparty
Jag har inte kört 06:an Fireblade med däremot 08:an. Och då er ZX10:an inte så extrem när det gäller körställningen - snarare mer angenäm att åka på!

Just my 5 cents ....:)
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Finns inget dåligt med nya ZX-10an :)

eller ja....
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Med tanke på allt snällt alla har att säga om ZX10:an, så kanske det ändå blir
ett litet byte. Har någon en orange 10:a att slänga upp en snygg bild på?

Kan man ha en orange? Eller svart? Grön är av olika anledningar inte med
i diskussionen..
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Jag tycker nog också att orange metallic är ganska hett. Frågan är
dock om den går att sälja om några år..
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Jag tycker nog också att orange metallic är ganska hett. Frågan är
dock om den går att sälja om några år..



Allt går att sälja med mördande reklam....Klart att den går att sälja, de är ju en kawasaki.......
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Jag tror inte riktigt på er. Svart och orange ser grymt snabba ut.
Hmm..:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top