ZX10R-tråden

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ringde runt till dom flesta bolagen här i veckan, och det billigaste var Dina försäkringar, med en trafikpremie på 750:- i månaden, som gick att ställa av och då inte kostade någonting. Tyvärr ville dom inte halvförsäkra, så det blev trygghansa som kostar ca 1900:- i månaden på halv förs.
Vidare kostade L-F, Salus och Trygghansa ungefär lika mycket, men det var bara Trygghansa som gick att ställa av under vintern.

Jag har LF på min, det blev ca:650/mån halv och den är avställningsbar, dom har olika. Jag är iofs helkund där så jag har rabatt men jag tyckte det var lite i saftigaste laget ändå.

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Hoj
ZX10-R -04
Jag har LF på min, det blev ca:650/mån halv och den är avställningsbar, dom har olika. Jag är iofs helkund där så jag har rabatt men jag tyckte det var lite i saftigaste laget ändå.

Det där med försäkringar är ju en jävla djungel alltså, jag frågade uttryckligen min försäkringshandläggare om jag kunde teckna en avställningsbar försäkring på min ZX10 hos L-F, men det gick tyvärr inte, bara helårsförsäkring gick att teckna, -Jag har även bil och hemförsäkring hos L-F.
Det verkar ju som att L-F i olika städer har olika typer av försäkringar...

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det där med försäkringar är ju en jävla djungel alltså, jag frågade uttryckligen min försäkringshandläggare om jag kunde teckna en avställningsbar försäkring på min ZX10 hos L-F, men det gick tyvärr inte, bara helårsförsäkring gick att teckna, -Jag har även bil och hemförsäkring hos L-F.
Det verkar ju som att L-F i olika städer har olika typer av försäkringar...

Ring igen. Jag har haft flera hojar hos LF men när jag skulle kolla på nätet fick jag inte upp någon avställningsbar utan fick ta det över telefon.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag har original skivor och original bromsok på min zx10r-05 och ska snart byta bromsbelägg. Någon som vet vad Kawas original bromsbelägg heter och var man kan få tag på dessa till bra pris?

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Jag har original skivor och original bromsok på min zx10r-05 och ska snart byta bromsbelägg. Någon som vet vad Kawas original bromsbelägg heter och var man kan få tag på dessa till bra pris?

Inte original men carbrone Lorrane funkar bra och jag har bra livslängd.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Måste byta packbox på min hoj igen.. Tredje gången på en säsong plus 2 körda veckor den här våren.. Jävla skräp ska det vara så, pratat med Kawa mek som sa att det är ett vanligt problem. Och Ja jag åker bakhjul, men har aldrig upplevt detta på mina gamla cyklar (cbr 929,R1). Någon med samma problem?

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
NJaeee, verkar som om du skulle ha en skada på benet kanske? Eller förmycket olja i gaffeln. Nu åker jag -04a med gafflar hårda som stötstänger så vad vet jag.... ;-)

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Carbone Lorraine är ljusår bättre än orginal Kawa, åtminstone till min -11. Ja jag har bytt redan, dock är inte mina orginal slut än...

Dom kanske är bättre än original, men frågan är om original skivor mår bra av dem? Vissa belägg nöter otroligt mkt på skivorna och sen får man byta skivor istället. hehe
Vad tror ni? Är Carbone Lorraine avsedd mest för gata?

jocke.jansson

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
kawasaki ninja zx10r 2011
tjena! hugger på en 11as zx10a är de snyggt??? nån som har de som kan lägga upp bild? :p
finns de nånstans där bilder på våra hojar finns upplagda? :p

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Dom kanske är bättre än original, men frågan är om original skivor mår bra av dem? Vissa belägg nöter otroligt mkt på skivorna och sen får man byta skivor istället. hehe
Vad tror ni? Är Carbone Lorraine avsedd mest för gata?

Har kört CL till ZX-9R'en jag hade utan problem. Tror inte slitaget är överdrivet på skivorna, jag tar hellre lite slitage än dåliga bromsar.

HotBodies har jag dåliga erfarenheter av när det kommer till passform i alla fall.

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Läst på lite olika ställen att fjädringens "Sag" ska vara typ 30 mm i framgaffeln. Har inte mätt exakt ännu men tror inte det är mycket den sjunker nämnvärt när jag sätter mig på den. Känns mest om om den sjunker bak.

Verkar vara en vanlig företeelse för zx10. Vad är nackdelen med att hojen är "för hård" fram?. Väger 75 kg och är 175 cm. Vad skulle det kosta att byta fjädrar fram?

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
crashvänliga kåpor har hittat sin plats.
5D3_0394 (Medium).JPG

billigt skit från Ling Long i Hong Kong

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...