ZX10R-tråden

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Jag tror inte riktigt på er. Svart och orange ser grymt snabba ut.
Hmm..:va




Fråga eniro dom vet vilken som är snabbast.. själv fick jag svaret att dom gör ca 110km/h med rätt inställd förgasare och lätt förare..:gnissla
 
Last edited:

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Äntligen Har jag rensat upp Aset på hojen! Fan vilken skillnad d blir!! :)
Nån som vet var baklyse med inbyggd blinkers kan finnas?
Dålig på å leta! mvh D
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Hur mycket kan man få för en orginal ljudämpare till en k9 ?? nån som har nån aning....
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Nu har jag fått gjort 600-milaservicen och fått på min rikigt porriga Bitubo styrdämpare. Har även köpt ett fräscht set pirelli diablo supercorsa som ska på snart... Nu jäklar är jag redo för sommaren!
:yoparty:yoparty:yoparty

bitubo1.jpg


Pirelli20diabloSupercorsa2.jpg
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Nu har jag fått gjort 600-milaservicen och fått på min rikigt porriga Bitubo styrdämpare. Har även köpt ett fräscht set pirelli diablo supercorsa som ska på snart... Nu jäklar är jag redo för sommaren!
:yoparty:yoparty:yoparty

bitubo1.jpg


Pirelli20diabloSupercorsa2.jpg

:Bugar Wow!! stiligt som faan! :tummenupp
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hej på er alla!
Jag har en ZX10R-07 och undrar om någon vet var man kan få tag på värmeskydden som sitter på originalljuddämparna i kolfiber? Jag har tittat i Kawas egna tillbehörskatalog från 07 och där finns de på bild, men med en stjärna att denna del är under utveckling. Kan det finnas nån annan stans att få tag på? S-racing verkar inte heller ha någon.
Annars får jag sätta dit ett par Acrapovic-pipor, nån som vill bli av med sina?
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Hej på er alla!
Jag har en ZX10R-07 och undrar om någon vet var man kan få tag på värmeskydden som sitter på originalljuddämparna i kolfiber? Jag har tittat i Kawas egna tillbehörskatalog från 07 och där finns de på bild, men med en stjärna att denna del är under utveckling. Kan det finnas nån annan stans att få tag på? S-racing verkar inte heller ha någon.
Annars får jag sätta dit ett par Acrapovic-pipor, nån som vill bli av med sina?

prova ebay!
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Vart köper man billigast ett k&n filter till sin pärla?
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Bänkat min ZX-10R med frågetecken som följd

Har ställt frågan på andra ställen men här kommer den oxå. Bänkjusterade min hoj och har en ganske skum kurva vi inte kunde bli av med. Har någon annan liknande kurvor? Förmodligen tjänar man nån häst på topp med en jämn kurva vilket i sak inte är så viktigt, kraften räcker.
Frågan är om detta är en "normal" kurva eller om någon haft liknande men lyckats justeera bort dipparna.
(Med varvhöjning på nästan 1krpm får jag ut närmare 185 på bakhjulet men för att spara motorn körs det på orginal nu och ca 180 bakhjulshästar räcker en evighet.)
Motorn är helt orginal orörd men har en kitbox och ett helsystem.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    124.7 KB · Visningar: 102

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Igår var det 6 veckor sen jag lämnade in min rasade Kawasaki ZX-10R -08 på AVA-mc... Har fortfarande inte efter upprepade försök fått reda på vad som egentligen hänt, när den är klar eller varför det tar så lång tid... För ca 2 veckor sen var motorn tydligen påväg ihop efter att ha bytt svänghjul mm men då upptäcktes det att en ventilfjäder hade gått av! Vem fan kollar inte toppen i en motor som låter som en stenkross??? Är så förbannat less och kommer aldrig någonsin igen köpa en så värdelös motorcykel som Kawasaki! // Mencken
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Tja allihop.

Håller på att laga hojen igen efter en krasch tidigare i våras:huvet

Har en fråga till er med 04an eller 05an. Är de nån av er som skulle kunna vara vänlig och mäta avståndet mellan framdäckets bakdel och kåpans främsta del? Jag tycker att min är alldeles för ihoptryckt.. Men jag är inte säker. Så är de nån som kan springa ut i garaget och mäta lite snabbt bara? Hade vart jättetacksam isf. :) Bifogar en bild där jag visar vart jag menar.



 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Igår var det 6 veckor sen jag lämnade in min rasade Kawasaki ZX-10R -08 på AVA-mc... Har fortfarande inte efter upprepade försök fått reda på vad som egentligen hänt, när den är klar eller varför det tar så lång tid... För ca 2 veckor sen var motorn tydligen påväg ihop efter att ha bytt svänghjul mm men då upptäcktes det att en ventilfjäder hade gått av! Vem fan kollar inte toppen i en motor som låter som en stenkross??? Är så förbannat less och kommer aldrig någonsin igen köpa en så värdelös motorcykel som Kawasaki! // Mencken

Oj, förstår dig helt klart. Måste vara ett måndagsexemplar. Händer ju inte varje Kawa direkt.

Hur vanligt är det med spruckna ramar på de första ZX10R?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top