zx7r fighter

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Just nu bara en skoter...
Blev ju kanon:tummenupp
Nu blev man själv sugen på lacka motorn men det får vänta till nästa år...

Det är bara att lacka! Du har väl precis satt tillbaka din så det borde ju gå ganska fort att ta lös den :)

Helt klart en förbättring med svart motor:tummenupp

Jo, det blev faktiskt ganska bra. Den var inte så snygg innan...

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Vars håller du till? Skicka ett pm. Gör gärna ett studiebesök någon dag, vill se skramlaskakin live juh :)

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Inte mycket har hänt...

...men lite iaf. Motorn är på plats i ramen och svingen sitter där den ska:)
Har bytt lite lager och sånt, ska försöka hitta tid till helgen och sätta dit förgasare, styrkrona, gaffel, elsystem, nya mätaren, avgas, däck och...fan det är en del kvar:D Vore nice att få ihop hojen så jag kan börja fokusera på tank osv.:tuttar
Får se vad det blir för färg, just nu lutar det åt typ pärlemorvit eller äggskalsvit. Fast det är snyggt med riktigt mörklila eller orange också:va

Är någon intresserad av att köpa original styrkrona, styre och en lite sprucken toppkåpa är det bara att hojta till!

Bifogat

• svart1.jpg
    svart1.jpg
    232.3 KB · Visningar: 147
  • svart2.jpg
    svart2.jpg
    201.8 KB · Visningar: 144

vectra_andy

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Honda CB 900 -81
ser riktigt bra ut det där! ang, färgen så är ju vitt och svart jävligt snyggt. men det börjar ju tyvärr kännas så som att "alla" har det. ja hade funderingar på att lacka min vit först.:va

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Ser bra ut de där!
verkar som vi kommit ungefär lika långt :)
Jag har också gått i tankar med pärlemovit, vit metallik.. ja vitt i nån form, men som sagt de verkar bli vanligt..
kanske ska ta primergrå eller maringrön :D

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
ser riktigt bra ut det där! ang, färgen så är ju vitt och svart jävligt snyggt. men det börjar ju tyvärr kännas så som att "alla" har det. ja hade funderingar på att lacka min vit först.:va

Tack för berömmet! Kan bara hålla med, vitt och svart verkar vara grejen i år...får se hur man gör:confused:

Ser bra ut de där!
verkar som vi kommit ungefär lika långt :)
Jag har också gått i tankar med pärlemovit, vit metallik.. ja vitt i nån form, men som sagt de verkar bli vanligt..
kanske ska ta primergrå eller maringrön :D

Haha, gör det så tar jag gallagrön som jag grundade motorn med....Blir skitsnyggt:) OCH vi är garanterat ensamma:tummenupp

Jag tycker att den ser jävligt ball ut utan ljuddämpare:yoparty Gör något snyggare hölje runt bakre delen av röret och skruva dit! Udda är bra:tummenupp

Har redan gjort en ljuddämpare, trodde att jag hade hittat på den själv. Fast det visade sig att MvAgusta har en liknande på deras Brutale....Åja, hoppas att det blir ok!

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Jag vill se hur det går nu, mera bilder! :)
För övrigt ett mycket häftigt bygge! Håller själv på med en gsxr1000 streetfighter, väntar lite med att lägga upp bilder bara ;)

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Jag vill se hur det går nu, mera bilder! :)
För övrigt ett mycket häftigt bygge! Håller själv på med en gsxr1000 streetfighter, väntar lite med att lägga upp bilder bara ;)

Ok, här kommer ett par bilder. Tack för berömmet!! Släng upp en tråd du med!

Går inte så fort framåt just nu, å andra sidan är det -10 och jag åker slalom med dottern på dagarna så....:)
Som ni ser är däcken på plats till sist, ska ta och börja med elen och lampan nu snart, sen är det dags att fixa till ljuddämparen och bestämma vinkel och göra infästning till den. Ska bli kul (allt utom elen då:näsblod)
Är det någon som har byggt fighter på zx7r och har bytt chokevajern till en längre? Vad tog du/ni då??? I värsta fall blir det en universal och nippel.

Bifogat

• rullande.jpg
    rullande.jpg
    221.8 KB · Visningar: 152
  • rullande1.jpg
    rullande1.jpg
    225.6 KB · Visningar: 163

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Kommer att bli så jävla fint det där.
Jag tror att du kommer att märka mer av hur snyggt det är med ramen och allt annat som lackats svart när du fått på lite plast.
Jag är fett sugen på att se den med baken nu.

EDIT: asså, jag ser ju med ögonen. inte med röven... men jag menar... avafan, du fattar.

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
R1 -02 och -05
EDIT: asså, jag ser ju med ögonen. inte med röven... men jag menar... avafan, du fattar.[/QUOTE]

:arsele ha ha:tummenupp

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Kommer att bli så jävla fint det där.
Jag tror att du kommer att märka mer av hur snyggt det är med ramen och allt annat som lackats svart när du fått på lite plast.
Jag är fett sugen på att se den med baken nu.

EDIT: asså, jag ser ju med ögonen. inte med röven... men jag menar... avafan, du fattar.

Haha, jo jag fattar...

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
fy för fan vilken trevlig tråd! snyggt!
man blir sjukt sugen på att bygga själv :gnissla
keep it up!

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
fy för fan vilken trevlig tråd! snyggt!
man blir sjukt sugen på att bygga själv :gnissla
keep it up!

Man tackar! Som sagt, det är bara att bygga!

Har fixat lite med elen idag och installerat acewell mätaren. Satt även dit tank och bakdel lite provisoriskt bara för att kolla lite...Tror nog att det kan bli ganska ok, eller??
Börjar vara dags att fixa infästningar till ljuddämparen nu så att jag kan starta upp och kolla ljudet:tuttar
Annars är det "bara" kvar lack och lite småpill, kapa kedja, köpa blinkers fram osv. Lär ju dyka upp lite mer saker också på vägen...
Några motordetaljer måste också lackas om då det inte blev riktigt bra. Så går det när man har dåligt ljus i garaget:(

Bifogat

• 2008-02-27 055.jpg
    2008-02-27 055.jpg
    197 KB · Visningar: 181
  • 2008-02-27 061.jpg
    2008-02-27 061.jpg
    180.7 KB · Visningar: 119
  • 2008-02-27 062.jpg
    2008-02-27 062.jpg
    148.1 KB · Visningar: 161
  • 2008-02-27 063.jpg
    2008-02-27 063.jpg
    148.4 KB · Visningar: 137

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Man tackar! Som sagt, det är bara att bygga!

Har fixat lite med elen idag och installerat acewell mätaren. Satt även dit tank och bakdel lite provisoriskt bara för att kolla lite...Tror nog att det kan bli ganska ok, eller??
Börjar vara dags att fixa infästningar till ljuddämparen nu så att jag kan starta upp och kolla ljudet:tuttar
Annars är det "bara" kvar lack och lite småpill, kapa kedja, köpa blinkers fram osv. Lär ju dyka upp lite mer saker också på vägen...
Några motordetaljer måste också lackas om då det inte blev riktigt bra. Så går det när man har dåligt ljus i garaget:(

ser bra ut.. men en bellypan el likn gör sig bra på kawa då de ser tomt ut under motorn :tummenupp

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
ser bra ut.. men en bellypan el likn gör sig bra på kawa då de ser tomt ut under motorn :tummenupp

Öh, tror nog att en bellypan skulle förstöra utseendet på dett bygget rejält.
Den kommer ju inte se tom ut när grenrören och kylaren kommer på plats.

Tummen-upp för en läsvärd tråd!

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Fan, vilken skillnad nu när sakerna börjar monteras.
Man får en "bra" känsla när man ser det hela. :tummenupp

Jo, lite skillnad blir det:) Och det är ju tur, den var inte så snygg innan:D

Öh, tror nog att en bellypan skulle förstöra utseendet på dett bygget rejält.
Den kommer ju inte se tom ut när grenrören och kylaren kommer på plats.

Tummen-upp för en läsvärd tråd!

Jag tror också att det blir bra utan bellypan. Är svårt det där, har försökt göra en egen men det blev grymt fult! (Har väl dålig koll helt enkelt). Samtidigt kan bellypan vara skitsnyggt på vissa hojor...Är svårt det där, men jag tror att det blir sjysstare utan på min hoj.

Fråga: Vet någon om man måste ha ett positionsljus/varsel som lyser bara det? Får ingen ström till den kontakten och tänkte ev ta ström från strålkastaren och då börjar den ju lysa, men det går inte att stänga av strålkastaren och bara ha på pos.ljuset... Vet ni hur reglerna är??

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring