zx7r fighter

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Just nu bara en skoter...
Tog och lämnade in allt på blästring idag, till sist:rolleyes:
En pensionär som jobbar när han känner för det, så vi får se hur lång tid det tar...Har dock hört att han ska vara riktigt duktig och nogrann:) och billig!
Kan bli lite dött ett tag då jag ska ta tag i motorn men han som jag ska låna motorstödet av är inte klar med det än:gnissla
Åja, vi får se hur det går... Har ju en tank att slipa:huvet

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Tog och lämnade in allt på blästring idag, till sist:rolleyes:
En pensionär som jobbar när han känner för det, så vi får se hur lång tid det tar...Har dock hört att han ska vara riktigt duktig och nogrann:) och billig!
Kan bli lite dött ett tag då jag ska ta tag i motorn men han som jag ska låna motorstödet av är inte klar med det än:gnissla
Åja, vi får se hur det går... Har ju en tank att slipa:huvet

Va gla att de bara är tanken som ska slipas :huvet :tungan

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Grund

Lite har hänt idag....i väntan på att ram osv ska komma tillbaka från bläster och pulverlack får man jobba med annat.
Har idag slipat och grundat med häftgrund saker som senare ska lackas svart, ex kylare, bromsskivor, reglage och tändlås. Väntar fortfarande på stativ till motorn så att jag ska kunna börja med den.:gnissla
Fan vad det tar tid att hålla på med såna här saker!

Bifogat

• 2008-01-27 007.jpg
    2008-01-27 007.jpg
    90.1 KB · Visningar: 179

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Lite har hänt idag....i väntan på att ram osv ska komma tillbaka från bläster och pulverlack får man jobba med annat.
Har idag slipat och grundat med häftgrund saker som senare ska lackas svart, ex kylare, bromsskivor, reglage och tändlås. Väntar fortfarande på stativ till motorn så att jag ska kunna börja med den.:gnissla
Fan vad det tar tid att hålla på med såna här saker!

Edit: Såg bilden nu! :huvet

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Pulver

Nu börjar det vara kul! Hämtade hem lite delar från pulverlack idag:)
Ska ta och lacka alla delar jag grundat i helgen, sen är det "bara" att börja sätta ihop grejerna igen:yoparty
Shit vad kul att slippa slipa och se hur det börjar bli:D
Väntar även på drivpaket från USA, 1kugg ner fram och 2 upp bak...bör bli lite roligare iallafall....:rolleyes:

Bifogat

• svart.jpg
    svart.jpg
    97.2 KB · Visningar: 119
  • svart1.jpg
    svart1.jpg
    110.1 KB · Visningar: 161

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
Hojlös...
Nu börjar det vara kul! Hämtade hem lite delar från pulverlack idag:)
Ska ta och lacka alla delar jag grundat i helgen, sen är det "bara" att börja sätta ihop grejerna igen:yoparty
Shit vad kul att slippa slipa och se hur det börjar bli:D
Väntar även på drivpaket från USA, 1kugg ner fram och 2 upp bak...bör bli lite roligare iallafall....:rolleyes:

Det blir julafton på nytt när grejorna kommer tillbaka så att man kan börja plocka ihop:)

Ska bli kul att se slut resultatet...

Kör hårt!!!:yoparty :yoparty

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Det blir julafton på nytt när grejorna kommer tillbaka så att man kan börja plocka ihop:)

Ska bli kul att se slut resultatet...

Kör hårt!!!:yoparty :yoparty

Jo, man kan ju lugnt säga att det blir lite skillnad i finish efter pulverlack...
Ska försöka vara i garaget i helgen en stund....

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
mindre katastrof

Shit!
Tog och lackade lite smådetaljer idag, hade köpt 2k på burk och sprutade. Naturligtvis hade dom lyckats blanda helt fel glans....:gnissla
Så vad göra??? Jo, tyvärr blir det till att slipa delarna igen och köpa färg och spruta med riktig spruta. Felet är dock att jag måste köpa färg som skulle räcka till typ en bil, minst! Skönt förvisso när jag ska ta motor och kylare också men ändå:huvet

Så till saken, börjar fundera på att lacka hela hojen i samma färg dvs svart halvmatt då jag ändå måste köpa så jävulskt mycket färg. Vad tror ni, blir det sjysst eller känns det lite oldschool med en helsvart hoj??? Kan fan inte bestämma mig, men jag har ju på mig till på Måndag...:rolleyes:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Inte coolt med helsvart/halvmatt. Det som VORE coolt skulle vara om du gör svarta ränder i det orangea. Inte såna stora, grova ränder utan småsmåsmå som ser ut som bristningar i det som är orange bara. Som en övertränad orange muskel.
Kanske svårt att få till iofs (vad vet jag som är från landet och knappt har sett en tidning ens en gång:va )men fan så snyggt.

Last edited:

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Shit!
Tog och lackade lite smådetaljer idag, hade köpt 2k på burk och sprutade. Naturligtvis hade dom lyckats blanda helt fel glans....:gnissla
Så vad göra??? Jo, tyvärr blir det till att slipa delarna igen och köpa färg och spruta med riktig spruta. Felet är dock att jag måste köpa färg som skulle räcka till typ en bil, minst! Skönt förvisso när jag ska ta motor och kylare också men ändå:huvet

Så till saken, börjar fundera på att lacka hela hojen i samma färg dvs svart halvmatt då jag ändå måste köpa så jävulskt mycket färg. Vad tror ni, blir det sjysst eller känns det lite oldschool med en helsvart hoj??? Kan fan inte bestämma mig, men jag har ju på mig till på Måndag...:rolleyes:

Varför måste du köpa så mycket färg. Jag köper min färg hos en firma som säljer till lackerare. Där kan man köpa 3dl som minsta kvantitet.
Färgforum i Falun 023-18600. Det finns en kille där som är riktigt duktig på att blanda till kulörer till hojar bla.

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Inte coolt med helsvart/halvmatt. Det som VORE coolt skulle vara om du gör svarta ränder i det orangea. Inte såna stora, grova ränder utan småsmåsmå som ser ut som bristningar i det som är orange bara. Som en övertränad orange muskel.
Kanske svårt att få till iofs (vad vet jag som är från landet och knappt har sett en tidning ens en gång:va )men fan så snyggt.

jag hade nog tänkt lacka hela hojen samma färg.. blir nog bra :tummenupp
har du nån som ska lacka åt dig så kan ja va intresserad o lacka samtidigt om du måste köpa mkt lack, så delar vi på kostnaderna :) bra eller anus?

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Varför måste du köpa så mycket färg. Jag köper min färg hos en firma som säljer till lackerare. Där kan man köpa 3dl som minsta kvantitet.
Färgforum i Falun 023-18600. Det finns en kille där som är riktigt duktig på att blanda till kulörer till hojar bla.

Anledningen är egentligen att jag gärna handlar här i stan samt att jag har lite rabatt.... Måste fundera lite ordentligt på hur jag ska göra!! Måste kanske ringa Falun:)

jag hade nog tänkt lacka hela hojen samma färg.. blir nog bra :tummenupp
har du nån som ska lacka åt dig så kan ja va intresserad o lacka samtidigt om du måste köpa mkt lack, så delar vi på kostnaderna :) bra eller anus?

Aldrig fel att dela kostnader förståss!! Dock hade jag tänkt lacka själv.....vem vet hur det blir?? Har inte riktigt bestämt än som sagt hur jag ska göra. I första hand ska jag åka till dom som blandade färgen och se om jag kan få ny som stämmer i glans... Om inte det funkar så ska jag kolla runt lite.
OM jag hittar någon som vill ta allt och lacka som vet vad han gör så hör jag av mig, Ok???

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Aldrig fel att dela kostnader förståss!! Dock hade jag tänkt lacka själv.....vem vet hur det blir?? Har inte riktigt bestämt än som sagt hur jag ska göra. I första hand ska jag åka till dom som blandade färgen och se om jag kan få ny som stämmer i glans... Om inte det funkar så ska jag kolla runt lite.
OM jag hittar någon som vill ta allt och lacka som vet vad han gör så hör jag av mig, Ok???

De låter bra :tummenupp

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Vad händer?

Har till sist fixat färg och målat bromskivor och reglage mm. Skönt att få det gjort! Håller som bäst på med att slipa och rengöra motorn nu (inte skitkul direkt:rolleyes: ) förhoppningsvis blir den lackad i slutet av veckan!
Passade även på att kolla ventilerna, och helt otroligt nog så var alla inom toleranserna...Skönt att slippa fixa det!
Fick även mitt nya drivpaket med guldfärgad rk-kedja. Hade beställt ett svart bakdrev, tyvärr skickade dom ett silver....fan vad irriterande, men det får duga, silver är snyggt det med:)
Har även bytt packboxarna i gaffeln
Bilder då?? Jo dom kommer när jag lackat motorn....

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Riktigt kul att se vad du gör av min gamla hoj!!

Tror det kommer bli skit bra! :tummenupp

Tack! Har blivit en hel del småpill och målning....Nu är det bara motorn kvar som ska få täckfärg, grundade igår med etsande grundfärg, satan vad det luktade starkt! Kanske några hjärnceller försvann:rolleyes: Sen är det "bara" att börja plocka ihop hojen igen och lacka tank/bakdel/skärm förståss...:tungan
Har dock inte bestämt färg än, kanske det kommer när jag ser hur allt börjar se ut när det är monterat och hopsatt? Bilder kommer som sagt när jag fått motorn klar

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Lackad motor!!

Då var motorn äntligen lackad! Tog några bilder så ni får se hur den blev och hur den såg ut innan...
På bilderna saknas naturligtvis en del saker på motorn som förgasare, startmotor osv. Dessa åker dit senare.
Nu börjar det snart vara dags att slå i lite lager och plocka ihop hojen:D

Bifogat

• motor1.jpg
    motor1.jpg
    180.8 KB · Visningar: 148
  • motor2.jpg
    motor2.jpg
    163.8 KB · Visningar: 154
  • motor3.jpg
    motor3.jpg
    211.7 KB · Visningar: 156
  • motor4.jpg
    motor4.jpg
    190.8 KB · Visningar: 162

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
Hojlös...
Blev ju kanon:tummenupp
Nu blev man själv sugen på lacka motorn men det får vänta till nästa år...

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...