zx7r fighter

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Öh, tror nog att en bellypan skulle förstöra utseendet på dett bygget rejält.
Den kommer ju inte se tom ut när grenrören och kylaren kommer på plats.

Tummen-upp för en läsvärd tråd!

smaken o baken vet du.. har ju en kawwafighter oså och utan min båt i botten så ser den fjantig ut :gnissla
men jag säger inget först de e klart :)

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Just nu bara en skoter...
Jag jiddrade lite med bilderna i PS.
Tror faktiskt att vitt kan vara ett bra alternativ.
Kanske med lite pearl eller nåt?

Jo, vitt kan absolut vara snyggt! Är lite rädd att tanken och bakdelen ska se så bulliga ut i vitt bara. Har du ev sparat bilden får du gärna maila den till mig...Annars är jag lite inne på silvergrå just nu, typ stålgrå metallic.
Inte lätt att bestämma:confused:

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Hur gåre i garaget?
Precis, vi har skämts bort med bilder och info, nu är vi utsvultna :D

Har tyvärr inte hänt mycket! Har jobbat extremt mycket på sistone så jag har tyvärr inte hunnit med nåt annat än att göra ett nytt rör mellan grenrören och ljuddämparen och svetsa om dämparen, inte mycket att se direkt...Fast å andra sidan är det -8 och snöar typ varje dag:arsele
Kommer att fixa en svets till garaget hemma nu i helgen så då kan jag göra klart. Lägger ut några bilder när jag har gjort lite mer så ni får tycka till om vinkel osv på ljuddämparen!

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Skrev ju sist att jag skulle få en trefasen inkopplad i helgen så att jag kunde göra klart lite shit, så blev det dock inte då elektrikern inte dök upp så vad göra? Jo, tog och lackade om lite grejer som kylare och där kopplingsslangen går in då det inte blev riktigt bra. Har även monterat dessa och krök...
Hade egentligen tänkt starta upp ikväll men...:huvet
Som ni ser på bilderna så la jag upp en snygg bild på drevet/kedjan:D och på tanken som jag börjat slipa...
Snart dags för lack:tummenupp

Bifogat

• bakdrev.jpg
    bakdrev.jpg
    122.9 KB · Visningar: 153
  • slipning.jpg
    slipning.jpg
    109.7 KB · Visningar: 103

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Klart häftigt bygge har följt den här tråden länge nu :tummenupp .. Börjar själv bli lite sugen att bygga fighter på min zx7r.

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Blir det garagelack eller har du snackat med Runkovic?
Och ja, har du bestämt färg än?

Har lagt ner garagelacken:) Björne har kollat upp lite och det blir nog "Runkovic".
Men jag kan fan inte bestämma färg! Antingen blir det pärlemorvit eller så orangemetallic. Jag vet inte, sambon tycker att orange är ute och det är ju hyfsat vanligt, fast det är ju vitt också:confused:
Kan ingen komma med nåt annat BRA förslag?? Vill nog ha en färg bara, gillar inte riktigt en massa fält och sånt... Kom igen, HELP ME!!!

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Fan vad nice det där blir, påminner lite om mitt bygge på torsgatan :) Nu börjar det klia i hela kroppen och sugen på bygga blir man!

Var håller du hus? /Perry

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Audi rs blå är snyggt!

Jo, den är helt ok, fast blå? Har haft nån blå bil och aldrig riktigt gillat den färgen....Funderar mest på vit eller svart metallic nu... Jag blir fan galen av att fundera på färg!

Fan vad nice det där blir, påminner lite om mitt bygge på torsgatan :) Nu börjar det klia i hela kroppen och sugen på bygga blir man!

Var håller du hus? /Perry

Tack! Jag hann ju dock aldrig se din hoj live, bara i din tråd...Ta och bygg nu, om jag inte minns fel gick det väl ganska fort med den gamla??
Jag håller till hemma i mitt garage i Ursviken, har ingen annan plats så det får duga.

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
Jo, den är helt ok, fast blå? Har haft nån blå bil och aldrig riktigt gillat den färgen....Funderar mest på vit eller svart metallic nu... Jag blir fan galen av att fundera på färg!

Svart funkar alltid! dock jävligt vanligt... prova saab 95 hasselnötsbrun!:tummenupp

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jo, den är helt ok, fast blå? Har haft nån blå bil och aldrig riktigt gillat den färgen....

audi_rs2.jpg

Garpen

ROCKSTAR
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
600rr banhoj

Tack! Jag hann ju dock aldrig se din hoj live, bara i din tråd...Ta och bygg nu, om jag inte minns fel gick det väl ganska fort med den gamla??
Jag håller till hemma i mitt garage i Ursviken, har ingen annan plats så det får duga.

Kolla in Volvos nya lack Ember Black, ser svart ut i normalt ljus men i solljus ser man att den gnistrar med guldstänk. Ser lite cocacola färgad ut!

Finns endast på C70, S80 samt XC90 2008 + har färkod 487

ska ses live, riktigt nice :tummenupp

om du är riktigt snäll kan jag skicka ett färgprov till dig...

Mvh
Patrik

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Ubbe hade en mörk förg lagd av Runken som såg svart ut men skiftade i grönt i solen. Inte alls dum. Kanske nåt åt det hållet?
Fast jag röstar ju på nåt sånt men med brunt i. Brunt är skitfränt, kommer garanterat att bli trendfärg snart, då blir du en av de första :tummenupp

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Svart funkar alltid! dock jävligt vanligt... prova saab 95 hasselnötsbrun!:tummenupp

Kolla in Volvos nya lack Ember Black, ser svart ut i normalt ljus men i solljus ser man att den gnistrar med guldstänk. Ser lite cocacola färgad ut!

Finns endast på C70, S80 samt XC90 2008 + har färkod 487

ska ses live, riktigt nice :tummenupp

om du är riktigt snäll kan jag skicka ett färgprov till dig...

Mvh
Patrik

Ubbe hade en mörk förg lagd av Runken som såg svart ut men skiftade i grönt i solen. Inte alls dum. Kanske nåt åt det hållet?
Fast jag röstar ju på nåt sånt men med brunt i. Brunt är skitfränt, kommer garanterat att bli trendfärg snart, då blir du en av de första :tummenupp

Brunt kan absolut vara sjysst! Håller med om lacken du jesse snackar om, den var riktigt nice! Men jag tror nog att det blir vit metallic...

Idag tog jag äntligen tag i ljuddämparen. OBS Den är inte färdigslipad om nu någon tror det....måste jaga lite mer med svetsen och slipa:tuttar Men så här blev det iallafall, ett stag kommer att göras senare så den blir stabil och inte gungar. Antar att den kommer att låta "hyfsat" högt:D
Den som lever får se

Bifogat

• dämparen1.jpg
    dämparen1.jpg
    167.3 KB · Visningar: 163
  • dämparen2.jpg
    dämparen2.jpg
    192.5 KB · Visningar: 137
  • dämparen3.jpg
    dämparen3.jpg
    160.5 KB · Visningar: 112
  • dämparen4.jpg