Om du ändå jävlas med distanser, de skulle inte gå att få dit fälgar från en 05+ zx6? Iofs är bakfälgen lite smalare på bromssidan mot zx6 04 och bakåt, men dom är lätta och snygga
- Tackar för tipset, men då måste jag väl ändå ordna med distans mellan nav och skiva? Största problemet med smalare fälgnav är just vidden på bromssidan, eftersom minsta centrering åt vänster av hjulet minskar kontaktytan mot bromsokets styrning på insidan av swingen. Det är anledningen till varför jag funderar..funderade, på att sätta distans mellan nav och bromsskiva.
Såhär har jag sammanfattat min aktuella situation på engelska:
The present situation with a ZX9-00 swingarm and a ZX6-99 wheel on my ZX7-98:
As for now i have measured the lining front wheel/rear wheel, and there is an alignment difference where the rear wheel is approximately 20 mm to the right of the front wheel.
To fix this, i would have to center the rear wheel to the left, and the only way to do that is putting a 20 mm spacer between the rear hub and the brake disc.
This because if i move the wheel and the brake caliper to the left together, the caliper will lose contact with the caliper guide at the right side of the swingarm.
Ways would be to swap to another wheel or another swingarm.
1. I would like to put a 98-99 (C-model) ZX9-wheel into my 00-swing, but since that is a 5.5" wheel, i suppose i get the same alignment problem with that wheel?
2. A ZX6-swing would match my present Wheel, but i don´t know if a ZX6-swing fits into a ZX7 even with spacers?
3. A ZX10 swing with ZX10-wheel would be nice, since it is also a light solution...but don´t know how it fits into my ZX7 either.
Advices/solutions from the expert crowd in here? : ) (keep in mind that this is a weight reduction Project)