Löser du verkligen alla problem om du förskjuter hjulet 20mm i sidled? Du löser linjeringen för hjulet och skivan går fritt? Hur blir det med kedjelinjen?
Det är en så kallad CE-märkning.
http://www.export.gov/europeanunion/eustandardsandcertification/index.asp
- Åhå, ser CE-märkningar ut så på hojar.
Har du kollat efter några magnesiumfälgar till en zx7r? Det Var ju en vanlig hoj i superbike så det borde gå att få tag på och då passar nog prylarna i hop med.
alltså varför inte gå med i ett sånt dära ninja forum. de har ju hur mycket info som helst om vilka delar som passar med varandra å så. ett tips iaf
- Hittills har jag inte hittat något rakt svar på om framhjul från ZX6/ZX10 passar på ZX7 faktiskt. Eller rättare sagt vad för slags korrigeringar i form av ev. spacers osv. som krävs i så fall.
Jag har en lös framfälg från zx10r 2006 som jag kan möta och väga om du vill? Däremot tror jag inte du kommer känna någon skillnad jämfört med original. Största förbättringarna tror jag du får med en modernare gaffel och en bättre bakdämpare samt bromspump. Dom modifieringarna gör stor skillnad på gammal hoj.
- Det vore helt klart intressant att veta vad den väger, men det ska tydligen vara 3:generationens ZX10r som har den lätta fälgen. Alltså från 2008 o framåt.
Originalhjulet på ZX7:an väger nästan 15 kg, men jag vet inte ännu vad bara fälgen väger.
Och att det gör stor skillnad med mindre vikt på ofjädrad och i synnerhet roterande massa, skrivs det ganska mycket om på internationella forum.
Och att det gör stor skillnad med mindre vikt på ofjädrad och i synnerhet roterande massa, skrivs det ganska mycket om på internationella forum.
Min fälg från zx10r 2006 väger 12kg med däck och bromsskivor, vägde ett löst däck och det vägde 2.5kg.
Om du vill hålla dig utanför Kawasaki så är fälgar och gafflar från nyare gsxr lätta och fälgarna är fortfarande 3 ekrade
Min fälg från zx10r 2006 väger 12kg med däck och bromsskivor, vägde ett löst däck och det vägde 2.5kg.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|