Zx7r projekt

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Snyggt jobb men det börjar bli lite överarbetat nu: ):):) allt var kanon fram tills lastbilsfunderingarna, pallen var helt ok! ps kul o se att det är fler än jag som håller till i garaget på julaftonen hehe, god fortsättning!

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Hej allihopa ,det blev nästan som jag hade tänkt.Lyckades inte få ihop hojen före nyår till 100%,bara till 95%.
Fattas eloxerad kedja och fotpinnar. Ska också i med nya bromsbelägg fram.
men här kommer lite bilder men ni får ursäkta den dåliga putsen på hojen.

Bifogat

• zx7r bromsskivor.JPG
    zx7r bromsskivor.JPG
    104.4 KB · Visningar: 128
  • zx7r drag bak.JPG
    zx7r drag bak.JPG
    100 KB · Visningar: 187
  • zx7r dragkrok.JPG
    zx7r dragkrok.JPG
    76.2 KB · Visningar: 103
  • zx7r solenoid.JPG
    zx7r solenoid.JPG
    82.4 KB · Visningar: 131
  • zx7r framifrån.JPG
    zx7r framifrån.JPG
    102.7 KB · Visningar: 157
  • zx7r drevkåpa.JPG
    zx7r drevkåpa.JPG
    84.4 KB · Visningar: 116

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Här kommer några till.......

Bifogat

• zx7r tuben.JPG
    zx7r tuben.JPG
    89 KB · Visningar: 157
  • 99% klar.JPG
    99% klar.JPG
    117.6 KB · Visningar: 223
  • zx7r färdig snart.JPG
    zx7r färdig snart.JPG
    116.3 KB · Visningar: 213
  • zx7r 99% färdig.JPG
    zx7r 99% färdig.JPG
    116.4 KB · Visningar: 244

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Du skulle ha köpt en Goldwing på en gång, dom är ju färdigpimpde så att säga. Men det verkar ju som du tycker det är roligt å pula.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ingoberra skrev:
2685887 Du skulle ha köpt en Goldwing på en gång, dom är ju färdigpimpde så att säga. Men det verkar ju som du tycker det är roligt å pula.

Finns inte en hoj som är färdig pimpad i mina ögon:D

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Måste säga att jag föredrar min variant av denna hoj, men kan berömma dig för din kreativitet. :rolleyes:
Med en tårfyllda ögon står jag mållös inför dess nya skepnad.. Det var en klassiker..

Bifogat

• garage.jpg
    garage.jpg
    79.2 KB · Visningar: 201

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jag förstår inte,.........................

SISU skrev:
2686442 Måste säga att jag föredrar min variant av denna hoj, men kan berömma dig för din kreativitet. :rolleyes:
Med en tårfyllda ögon står jag mållös inför dess nya skepnad.. Det var en klassiker..

:näsblod Det va inte mycket sporthoj kvar här, i vilket ljus ska denna kreation komma till sin rätta, med släp!
Tacka vet jag dessa replicor utav sporthojar som vi har möjlighet att köra omkring med på vägen. Ska ni BLINGA till er sporthoj kolla in detaljerna på de hojar som körs i SBK world championship. Men det har ni ju redan gjort annars vore ni ju inte på/i detta forum. Gott Nytt ÅR:tummenupp

Bifogat

• zx7rr_l 1.jpg
    zx7rr_l 1.jpg
    87.4 KB · Visningar: 167
  • zx7rr_2000 1.jpg
    zx7rr_2000 1.jpg
    129.7 KB · Visningar: 230

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Toyman skrev:
2686484 :näsblod Det va inte mycket sporthoj kvar här, i vilket ljus ska denna kreation komma till sin rätta, med släp!
Tacka vet jag dessa replicor utav sporthojar som vi har möjlighet att köra omkring med på vägen. Ska ni BLINGA till er sporthoj kolla in detaljerna på de hojar som körs i SBK world championship. Men det har ni ju redan gjort annars vore ni ju inte på/i detta forum. Gott Nytt ÅR:tummenupp

Den zx7an var inte så mycket blingbling men den var helt klart snygg.Men denna ombyggnad är nog betydligt dyrare än min.
Angående släpet så är det inte meningen att hojen ska köras med släp varje dag.Vagnen blir mest för showbruk på träffar och dylikt.Draget tas av på 10 min om jag vill vara utan.Tänker inte sitta och försvara mitt bygge utan smaken är som :arsele och jag har förståelse för allas tycke och smak annars skulle varenda hoj se likadan ut.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
zx skrev:
2686495Tänker inte sitta och försvara mitt bygge utan smaken är som :arsele och jag har förståelse för allas tycke och smak annars skulle varenda hoj se likadan ut.
Finns det väl ingen anledning till heller, smaken är ju som bekant olika. Det är ju bl.a det som är så kul med hojar, mångfalden, och alla som gör något eget förtjänar respekt för det tycker jag :fakta

Kul också att draget fyllde mer en än funktion, makalöst många som verkar hänga (upp) sig på det förutom släpet. Att hojen inte lär komma till sin rätt rent körmässigt med släpet efter är nog alla överens om, men det är ju inte tanken med det heller, och det är ju inte så att det lär hänga på hela tiden som sagt. Jag tycker personligen att idén med det är kanon, det blir så mkt smidigare om man ska iväg nånstans, och exakt hur sportigt är det att lasta hoj och prylar i en buss istället när man ska någonstans :rolleyes:

Nu ska man inte kritisera andras byggen egentligen, men ska jag tycka något så är det möjligen att det blev väl mkt av den snygga färgen. Dessutom "dränker" den till viss del inslaget av gult på dynorna, samt färg på bromsok etc. Annars tycker jag hojen blev jäkligt fin, och var en del målet bling bling så har du lyckats över förväntan. Nä, keep up the good work :tummenupp

Last edited:

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Det kanske kommer :D :D :D

Jojjeman skrev:
2686620 Du har ju glömt o blinga till depåstöden :)
Det kommer lite senare i vår.

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Hej Janne !
Du har ingen bra smak när det gäller fabrikat på din pall till draget,, slotts är ju som vatten ju ,, annars ser det lovande ut,

En sak är ju säker och det är att du har för mycket fritid i förhållande till oss andra skiftarbetare som inte kör 5-skift ,,

ska bli skojj o se i sommar ,,

mvh Jocke i köping :tummenupp

Det var väl en fin pall jag hade till draget.:öl

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Händer inte så mycket med hojen i garaget nu.jag fick iallafall fotpinnarna idag och manometern till gasen.Har fullt upp med vagnen nu,hojen är så gott som klar,fattas olja i motorn och en ny kedja.Sedan får vi se hur den går när den ska startas.

Bifogat

• Manometer.JPG
    Manometer.JPG
    82.9 KB · Visningar: 134
  • Fotpinnar vänster.JPG
    Fotpinnar vänster.JPG
    92.8 KB · Visningar: 125

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Händer inte så mycket med hojen i garaget nu.jag fick iallafall fotpinnarna idag och manometern till gasen.Har fullt upp med vagnen nu,hojen är så gott som klar,fattas olja i motorn och en ny kedja.Sedan får vi se hur den går när den ska startas.

Har du kopplat upp flaskan till motorn ännu? Angående kedjan så måste du ju skaffa en guldkedja!

Glöm inte att visa bilder på vagnen, inte så "sporthoj" men den tillhör ju hojen.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Har du kopplat upp flaskan till motorn ännu? Angående kedjan så måste du ju skaffa en guldkedja!

Glöm inte att visa bilder på vagnen, inte så "sporthoj" men den tillhör ju hojen.

Guldkedja är beställd.Tuben är installerad men ej provad,få se om jag törs.Det är ett torrt system och jag har ingen erfarenhet av det.Ekipaget kommer på bild när det är klart.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Tog lite nya kort idag och försökte belysa hojen litegrann,tyckte det blev hyffsat glad amatör som man är.

Bifogat

• 12.JPG
    12.JPG
    106.2 KB · Visningar: 90
  • 9.JPG
    9.JPG
    96.1 KB · Visningar: 129
  • 1.JPG
    1.JPG
    95.8 KB · Visningar: 106
  • 3.JPG
    3.JPG