ZX9R-tråden

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Den stora fördelen är som sagt var att den är reggad som 55kW vilket inte speciellt många cyklar verkar vara. Rätta mig gärna om jag har fel. Tror inte att den omkullagd. Däremot så är den troligen tappad eftersom det fanns små märken på höger sida. Dessa skulle mest troligt gå att polera bort enligt säljaren. :banana

hehe Chansen finns ju att den är tappat efter omlackningen av hojen då varken 98 eller 99 gjordes svarta:p! Hehe
 

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Ort
stockholm
Hoj
z750s kawasaki 2006
Hej!
Jag har en -99 till salu den har gått 4600 mil .Men den är jätte fin samt servad,besiktad och genomgången på allt som är slitage.
Jag vill ha 40 000 för hojen och det finns bild samt foto här på till salu sidan.
Hälsningar paytonQUOTE=odde_333;3981299]Det vet jag men de värsta me den där är att den troligen är lagd tidigare.. och orginalblås så de blir ju samma summa sen iaf;)[/QUOTE]
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Dessa skulle mest troligt gå att polera bort enligt säljaren. :banana

Det sa en bilförsöljare till farsan om en repa som var så djup att en hund kunde sova i den :D
Frågan är ju varför han inte polerat bort den själv då. Ett så enkelt säljarknep går inte jag på...
 

KarlssonJoh

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Skövde
Hoj
ZX9R -02
Hejsan alla ninjor!;) Funderar på att skaffa mig en 98 som för mig inte rullat så långt å känns prisvärd. men en kille har förtur. En fråga bara hört att lådeorna brukar rasa på dom. många som har de problemet? mvh

Släpper min -02a med 2100 mil på mätaren för 42 kakor om du är intresserad. Servad och bra däck/slitdetaljer. En del lull-lull medföljer.
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Någon som har koll på vad den stora servicen kostar?
Förstår att det skiljer mellan verkstäderna men någon hint?
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Någon som har koll på vad den stora servicen kostar?
Förstår att det skiljer mellan verkstäderna men någon hint?

Har en mek här på hemmaplan som jag pratade med. Han skulle ha mellan 3-4000:- för denna service. Då kontrollerar/justerar han ventiler byter olja samt filter och går även igenom alla lager mm. på cykeln. Nu är inte detta någon märkesverkstad så jag vet inte om denna service inefattar allt som ska ingå, men vad mer kan man kolla på en cykel?
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Har en mek här på hemmaplan som jag pratade med. Han skulle ha mellan 3-4000:- för denna service. Då kontrollerar/justerar han ventiler byter olja samt filter och går även igenom alla lager mm. på cykeln. Nu är inte detta någon märkesverkstad så jag vet inte om denna service inefattar allt som ska ingå, men vad mer kan man kolla på en cykel?

Hmm att han justerar ventilerna och byter olja osv tvivlar jag inte på, men att han skulle gå igenom alla lager finns inte en chans.
För att kolla alla lager behöver du ta ur motorn ur ramen och dela den helt och hållet vilket är ett Mycket stort jobb som jag inte tror att han menade.
/ Björne
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Hmm att han justerar ventilerna och byter olja osv tvivlar jag inte på, men att han skulle gå igenom alla lager finns inte en chans.
För att kolla alla lager behöver du ta ur motorn ur ramen och dela den helt och hållet vilket är ett Mycket stort jobb som jag inte tror att han menade.
/ Björne

Nej. Detta jobb lär ju ta ett antal timmar. Hur som helst så var det dom uppgifter jag fick av honom.
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Dax att börja tänka på våren?

Det närmar sig sakta.. :tummenupp
Går å funderar på div saker inför säsongen.. Tjänar man något på att bänka cykeln? Nån som vet något ställe i västra götalandet som är bra på det isf?
Gröna hjälmar finns ju har jag sett, men var, nån som vet var man kan få köpt en sådan jävel? :confused:
Let the good times roll!
 

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Jag har faktiskt kvar kvittot :). Jag kom in med gaffelbenen lösa och arbetet tog 1,4 timmar vilket kostade 995 kr.

Lämnade in benen idag, materialet skulle gå på ca 400 spänn. Skulle inte bli nå mer än tusenlappen i slutändan så dina uppgifter stämde väldans bra..:tummenupp
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Det närmar sig sakta.. :tummenupp
Går å funderar på div saker inför säsongen.. Tjänar man något på att bänka cykeln? Nån som vet något ställe i västra götalandet som är bra på det isf?
Gröna hjälmar finns ju har jag sett, men var, nån som vet var man kan få köpt en sådan jävel? :confused:
Let the good times roll!

Har sett en som säljer här på SH.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=24901
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Ni som har rensat bakdelen.

Hur har ni löst montering av nummerplåt, mini blinkers och Reg.skyltsbelysning?
Jag vill slippa den fula svarta plastskärmen där allt sitter nu orginal.

Vore bra om den klarar en kontrollbesiktning även efter modifiering.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top