Du menar -98 och framåt? -95 och -97 är likadana. -98 kom en helt uppdaterad hoj så i princip allt är annorlunda. Ny motor, ny ram osv.
men insprutning gav dom fan i...ninjan måste vara bland dom sista sport hojarna i världen med insprutning
Du menar -98 och framåt? -95 och -97 är likadana. -98 kom en helt uppdaterad hoj så i princip allt är annorlunda. Ny motor, ny ram osv.
Insprutning kom väl inte förräns på zx10;an?? 04>men insprutning gav dom fan i...ninjan måste vara bland dom sista sport hojarna i världen med insprutning
Insprutning kom väl inte förräns på zx10;an?? 04>
... köp denna istället, finns på s-racing för 1200 spänn
Har nån gjort en förgasar inställning? gav det något eller kändes det lika dant efter som före?
Dynojet har man ihop med insprutning. Vi som kör med gamla hederliga förgasare får pilla med mynstycken istället.
Vet inte hur man vet hur man ska ändra på munstyckena på en rad4 med 4 förgasare. Jobbr som bilmeck så man vill gärna kunna mäta det på något sätt och stt mäta co på varje cylinder under drift är inte det lättaste.
Du menar att synka dom? Isf, jepp.. Är ju bra att göra det å kolla så dom är synkade, är dom inte det så går den ju lite bättre efter modifiering. gjorde det på min direkt efter köp å det gjorde gott på min. Passa då på å göra rent förgasarna grundligt!
Har en följdfråga till er alla här.. Någon som har ombestyckat förgasarna här?
Polaren gjorde det på sin blade å det gjorde gott! Vet ju att man kan köpa dynojet men har läst lite varstans att det inte är något vidare på zx9:n..?
Helt ärligt så vet jag inte riktigt vad skillnaden mellan ombestyckning och dynojet är..?
Kör med sportfilter så att få den att gå lite fetare hade ju gjort gott kanske..
Det var även någon här som tog bort katten på sin.. vill du posta lite bilder igen så jag kan se hur det ser ut?
Mvh
Är inte heller så kunnig, men jag har i alla fall köpt ett Dynojet 1 kit. Detta består av munstycken (totalt 12 stycken), trottelnålar, samt diverse brickor och en liten borr. Det är alltså ett kit för att bestycka om förgasarna. Följer med en ypperlig instruktion om hur man byter om man vill göra det själv. Detta kit lämpar sig bra om man även byter ut luftfiltret och sätter på ett annat avgassystem. Avgassystemet är inte nödvändigt, men det lär bli lite bättre klipp om man nu byter det med.
Fick tag i både K&N filter samt detta Dynojetkit för en spottstyver av ett företag som sålde en massa tillbehör.
Är inte heller så kunnig, men jag har i alla fall köpt ett Dynojet 1 kit. Detta består av munstycken (totalt 12 stycken), trottelnålar, samt diverse brickor och en liten borr. Det är alltså ett kit för att bestycka om förgasarna. Följer med en ypperlig instruktion om hur man byter om man vill göra det själv. Detta kit lämpar sig bra om man även byter ut luftfiltret och sätter på ett annat avgassystem. Avgassystemet är inte nödvändigt, men det lär bli lite bättre klipp om man nu byter det med.
Fick tag i både K&N filter samt detta Dynojetkit för en spottstyver av ett företag som sålde en massa tillbehör.
Stämmer helt. Ringde sölle racing å kollade. Dynojet är munstycken nålar å grejer och powercommander är till insprutning. Dynojet till min gamla zx9 ligger på 1700:- Frågan är fortfarande hur man kan kolla om det är rätt storlek. Mäta c-o på tomgång går ju.
Kan man köpa större munstycken till zx9r och bestycka själv för att få lite mer gas..?
Var kan man då köpa detta? Har någon här gjort det?
1700 för ett dyno-kit är lite väl saftigt..
Skit i dynojet grejerna. Så här gjorde jag med mycket bra resultat; Flyttade munstyckena från förgasare 2&3 till förgasare 1&4, köpte närmsta större storlek relativt munstyckena som hamnade i 1&4 och satte dessa i 2&3. Schimsade trottelnålarna med 1st (per trottel, givetvis) RF m3 bricka, köpt på claes ohlson. Ställde lågfarten på förgasarna 1 3/4 varv ut, minns dock inte detta helt hundra. Till detta ett Green Cotton luftfilter och LeoVince slipon.
zx9-00.
Hojen gick jävligt bra efter förgasarjusteringen, det kostade max 150:- Lite av den hårda gången försvann och det blev mycket bättre gassvar! Varvade ur sexan så det sjöng om det med orginal drevning.
Fast tänk om det är lagom som sitter i redan från början!!
Har labbat lite med några gamla 2-cyl hojar en gång i tiden men det blev i vissa fall sämre. Som bilmeck vill man helst kunna kolla på något sätt så att det är lagom storlekar.
Är inte heller så kunnig, men jag har i alla fall köpt ett Dynojet 1 kit. Detta består av munstycken (totalt 12 stycken), trottelnålar, samt diverse brickor och en liten borr. Det är alltså ett kit för att bestycka om förgasarna. Följer med en ypperlig instruktion om hur man byter om man vill göra det själv. Detta kit lämpar sig bra om man även byter ut luftfiltret och sätter på ett annat avgassystem. Avgassystemet är inte nödvändigt, men det lär bli lite bättre klipp om man nu byter det med.
Fick tag i både K&N filter samt detta Dynojetkit för en spottstyver av ett företag som sålde en massa tillbehör.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |