Det var ju billigt! Jag betalar 3500:- hel/helår hos samma bolag.
okej. det låter ju jätte konstigt att hon sa så till mig då.. men jag är bara 21 år med.:
Hej.
undrar om det är någon som är insatt i försäkringar på ninja 900.
Ringde länsförsäkringar å dom kunde bara erbjuda mig trafik för hojen hade för många hk jämfört med vikten.
Skulle landa på 13000 för 6 månader
Om ni bra försäkrings bolag eller annart bra man kan fixa sig en bra försäkring.
Mvh Patrik
Fick för mig att skruva lite hoj ikväll och byta framdrev till ett med en kugg mindre. Allt gick bra ända tills jag skulle testa kopplingen efter monterat tillbaka allt. Den kopplade inte ur riktigt. Den kopplar ur men inte tillräckligt
Jag har inte glömmt den lilla "distanshatten" på axeln till kopplingen och jag har testat lufta några ggr men det finns ingen luft vad jag kan se och den känns helt normal när man trycker in handtaget.
Någon som har ett bra förslag?
okej. det låter ju jätte konstigt att hon sa så till mig då.. men jag är bara 21 år med.:
Skumt, hur länge har du haft körkort då?? Har du alla andra försäkringar hos länsförsäkringar med?
Jag får en premie på ca 16000 kr halv/helår när jag kollar på deras hemsida
Trodde inte dom ville försäkra sporthojar i och med ett sånt belopp..
Trygg hansa brukar ha rätt schysst premie på sporthojar.. Dem har både jag & en polare, vi har ninjor båda två. Jag har inte hittat nåt bolag som är billigare i alla fall. De har iofs bara en försäkring man kan ha på året runt, så det beror ju på hur man vill göra. Men man kan ju alltid göra ett ägarbyte när mörkret faller
Sen kan man ju kolla försäkringar man kan ställa av & på med, om man inte vill ha den påställd så många månader.. Har för mig folksam & if är hyfsat billiga då. Men för mig är som sagt trygg hansa billigast om jag ska ha på hojen typ 8 månader om året.
Tack för svaret!
OM du kunde göra det vore jag väldigt tacksam, eller bara beskriva tjockleken osv. Men om du inte orkar gå ut i kylan så förstår jag!
------------------------------------------------------------------------
Om någon vill byta en original underkåpa bak i plast (motsvarande undertail) mot en beg. undertail i svartlackad glasfiber så har jag en över!
Editerar mig själv lite. Alltså man kan knuffa hojen med ettan i och kopplingen intryckt men det går tungt och det är naturligtvis inte motorn som följer med runt. Testade även snabbt att dra runt den på startmotorn med ettan i och kopplingen intryckt och den går ju runt men ligger i så pass att man får hålla imot med fötterna annars åker man framåt.
Knepigt detta, jag har liksom inte rört dom delarna som jag tror skulle kunna ställa till detta
Hur lätt går det att knuffa era med en växel i och kopplingen intryckt?
kollade på trygghansa och där värkar det mkt bättre.
13 000 för trafik
19 000 för halv
34 000 för hel per år
så det tycker jag låter väldigt bra blir nog halv iaf.
Tjena boys and girls!
Tänkte bara meddela att jag tar steget in i zx9r-världen idag. Ska ner och inhandla en -98. Detta ska bli riktigt gött!
Satan vad dyrt. Du har inte reflekterat över att du med halvförsäkring betalt hojens värde på 2 säsonger?
Hallå jag letar efter en styrdämpare till en zx-9 95:a vet någon vart jag kan få tag i de? eller de kanske är någon som har en ;-)
Sen har jag lite problem med frambromsen. Den tar inte så bra som jag önska. Tror ni det blir skillnad med stål omspunnaslangar?
Hade gott
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |