ZX9R-tråden

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Hallå alla glada :D
Jag ska serva hojjen nu ( den stora servicen ) Och när jag ringde o kollade vad det kostade höll jag på att trilla av stolen...... jag vet inte om det är rimligt alls men dom ville ha 7320 spänn för servicen. I mina öron låter det svin dyrt. Vad har ni för erfarenheter av servic:ar ?

det ingår ventiljustering som utan vinter rabatt går på ca 4-4,500kr (jag betala 3045 med 40% rabatt på arbetet)

och sen är det filter å olja… samt att dom går igenom allt på hojen.

Hade jag vart du så hade jag gjort en ventiljustering på verkstad och sen bytt olja och filter själv.
 

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
det ingår ventiljustering som utan vinter rabatt går på ca 4-4,500kr (jag betala 3045 med 40% rabatt på arbetet)

och sen är det filter å olja… samt att dom går igenom allt på hojen.

Hade jag vart du så hade jag gjort en ventiljustering på verkstad och sen bytt olja och filter själv.

Ok så det är rimligt iaf :(
Ja jag får försöka o lösa det på bästa sätt, hur som så får man väl ta till flaska efter betalning så kanske allt känns bättre Tack för snabbt svar !! ha det gott :fyllisar
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Nu har "att göra listan" kommit igång!

Hur går det för er? Någon mer som skönhetsopererar sin? :)
Canidae

På gång är integrerade kåpblinkers med lins i hojens färg fram på min, borttagna handtag på vid sadeln och eventuellt ett LED lyse med blinkers i bak. Sen måste jag nog flytta fotpinnarna så jag slipper slå knäna i tanken, tycker det irriterar, konstigt att inte fler tänker på det? Jag kanske är en kärring. :gnissla

Satte tillbaka originaldrevet fram istället för det en kugg mindre som satt på förut, jag behöver all toppfart jag kan få :D .
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
På gång är integrerade kåpblinkers med lins i hojens färg fram på min, borttagna handtag på vid sadeln och eventuellt ett LED lyse med blinkers i bak. Sen måste jag nog flytta fotpinnarna så jag slipper slå knäna i tanken, tycker det irriterar, konstigt att inte fler tänker på det? Jag kanske är en kärring. :gnissla

Satte tillbaka originaldrevet fram istället för det en kugg mindre som satt på förut, jag behöver all toppfart jag kan få :D .

Kåpblinkers med lins i hojens färg...? Det låter ju riktigt fräckt! Bilder, bilder..:tummenupp
Vill också få bort skjutshandtagen men vet inte hur man fixar hålen som blir på ett snyggt sätt..
Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Förstår inte riktigt hur du menar med att du slår i knäna.. jag är inte längre än 175cm men det jag stör mig på är hur bred tanken är, man skrevar ju värre än sylvia saint i sina glansdagar.. :gnissla
Dock har jag en känsla av att man sitter uppe på hojen ist för i hojen om du förstår hur jag menar..?
Hur blev accet (hur stavas detta) med det mindre drevet?
Mvh
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Kåpblinkers med lins i hojens färg...? Det låter ju riktigt fräckt! Bilder, bilder..:tummenupp
Vill också få bort skjutshandtagen men vet inte hur man fixar hålen som blir på ett snyggt sätt..
Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Förstår inte riktigt hur du menar med att du slår i knäna.. jag är inte längre än 175cm men det jag stör mig på är hur bred tanken är, man skrevar ju värre än sylvia saint i sina glansdagar.. :gnissla
Dock har jag en känsla av att man sitter uppe på hojen ist för i hojen om du förstår hur jag menar..?
Hur blev accet (hur stavas detta) med det mindre drevet?
Mvh

Bakdelen från -02-03 ska tyligen passa rakt av och den har inga handtag.
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Bakdelen från -02-03 ska tyligen passa rakt av och den har inga handtag.

Ok, får bli att hålla ögonen öppna efter en sådan då till en billig peng! :tummenupp

Lurch, levde den hunden när du tog kort på den?
Söt men den ser väldigt förvånad ut...
 

666INFLAMES

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
LINKÖPING
Hoj
ZX9R 00:a
Kåpblinkers med lins i hojens färg...? Det låter ju riktigt fräckt! Bilder, bilder..:tummenupp
Vill också få bort skjutshandtagen men vet inte hur man fixar hålen som blir på ett snyggt sätt..
Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Förstår inte riktigt hur du menar med att du slår i knäna.. jag är inte längre än 175cm men det jag stör mig på är hur bred tanken är, man skrevar ju värre än sylvia saint i sina glansdagar.. :gnissla
Dock har jag en känsla av att man sitter uppe på hojen ist för i hojen om du förstår hur jag menar..?
Hur blev accet (hur stavas detta) med det mindre drevet?
Mvh

Justera stötdämparen bak till det mjukare så kommer den känslan försvinna.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag är lite intresserad av vad ett portningsjobb, helsystem och ombestyckning kan göra på en ZX9R 98 och uppåt?

Jag har hört siffror på runt 155 på slangen. Någon som har någon erfarenhet?
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Lamptyp i en zx9r 98?

Vilken/vilka lampor sitter det i en zx9r från -98?. Tänkte eventuellt köpa ett xenonkit till cykeln. Har ju inte fått hem den än så det är därför jag frågar.
 
Last edited:

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Har 2 frågor jag skulle behöva svar på..

Någon som vet storleken på munstycken i en -00 orginal?
Vid nerdrevning, ska jag gå ner ett fram och upp något steg bak eller hur väljer jag? Tänkte byta hela paketet..
Tacksam för svar!
Mvh
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Har 2 frågor jag skulle behöva svar på..

Någon som vet storleken på munstycken i en -00 orginal?
Vid nerdrevning, ska jag gå ner ett fram och upp något steg bak eller hur väljer jag? Tänkte byta hela paketet..
Tacksam för svar!
Mvh

Cylinder 1 och 4: 160
Cylinder 2 och 3: 165
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Har 2 frågor jag skulle behöva svar på..

Någon som vet storleken på munstycken i en -00 orginal?
Vid nerdrevning, ska jag gå ner ett fram och upp något steg bak eller hur väljer jag? Tänkte byta hela paketet..
Tacksam för svar!
Mvh

Jag satte på ett mindre fram då jag ändå var tvungen att byta. Men en tanke som jag har är ju att ju mindre drev man har desto större blir ju "brytvinkeln" på kedjan. Tror personligen att det är bättre för grejorna att gå upp ett par kugg bak. Bara en tanke och resultatet blir ju det samma.

Bakljus med inbyggda blinkers i LED är grymt snyggt! Sitter på min och jag är hel-nöjd!
Mvh


Har du några bilder på det och var har du köpt dom? Låter riktigt snyggt:tummenupp
 
Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
När ska ventilerna justeras på en -00? Och vad ska man kolla extra noga på om man vill tjöpa en sådan?

Ventilkoll varje 1200 mil enligt Haynes!

Jag tror att de är ganska felfria men om jag inte minns fel så kan det vara bra att kolla upp växelgaffeln (selector fork?). Om den är sliten så kan det vara lite lurigt att få i tvåan vid fullgasväxling. Men det är som sagt inget jag vet med säkerhet. Kanske nån kan bekräfta?
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top