ZX9R-tråden

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
nä det har jag inte tänkt på. hehe
men tar att jag betalar varje månad å stäler på den när jag vill börja åka på den å sen ställer av den te hösten när jagh tycker det är slut åkt för säsongen.

Men blir väll lite biligare med när jag får mitt körkort..

Har försäkringsbolaget upplyst dig om att de kör med differentierad taxa? Dvs. under högsäsong betalar du mer/månad än under lågsäsong. Värt att kolla upp. Troligen åker du på merparten av premien även om du bara har påställt 4 månader...
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Svarar mig själv utifall någon mer får samma problem. Jag böt vätskan till kopplingen men det blev ingen skillnad. Startade hojen och lät den gå på tomgång så den blev varm och sen var problemet med klistrande koppling borta. Knepigt då det är andra gången denna vintern som jag varmkört hojen tills kylfläkten gått igång. Men nu funkar det i vart fall:)

Nu fattas bara våren och torra fina vägar

gött att det löste sig! såg inte din fråga innan nu.

skriv gärna en rad om vad det gjorde med 1 kugg mindre... bytte du bakdrev? behövde du kapa kjedjan eller gick det ändå?

Har försäkringsbolaget upplyst dig om att de kör med differentierad taxa? Dvs. under högsäsong betalar du mer/månad än under lågsäsong. Värt att kolla upp. Troligen åker du på merparten av premien även om du bara har påställt 4 månader...

inte folksam.

jag betalar 1100 ped påstäld månad halv f. och 3xx / avställd månad.
 
Last edited:

Håkan och Madde

Guest
har du bytt bromsvätska? sliter klossarna jämt?

Klossarna är ny. ska byta vätska nu i vinter. har bara inte hunnit... Har lite plastlagning oxå :gnissla En fråga har någon annan varit med om att soppa kranen delat på sig???? de hände mig i höst så de sprutade bensin på bakdäcket. Tavk vare väldigt uppmärksamma kamrater så gick de bra, en lite vurpa i väldigt låg hastighet.
 

Fisen1979

Pappa
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Timrå
Hoj
Suzuki GSX 1100 (specialbygge) och en GSF 1200BanditS
Tänkte lägga in en krok här. Har en komplett gaffel och sving med orginaldämpare liggande. Om intresse finns så skicka ett pm.
M.v.h. Daniel
 

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Färjestaden
Hoj
INgen
Tänkte sänka min 95:a en aning bak. Nån som vet hur det kan påverka vägegenskaperna?
Blir den kanske mer benägen att wobbla?
När börjar en zx9 att wobbla egentligen???
Har iofs styrningsdämpare på den men hur mycket nytta gör den om det börjar?
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Tänkte sänka min 95:a en aning bak. Nån som vet hur det kan påverka vägegenskaperna?
Blir den kanske mer benägen att wobbla?
När börjar en zx9 att wobbla egentligen???
Har iofs styrningsdämpare på den men hur mycket nytta gör den om det börjar?

Den blir ännu trögare att svänga med. Styrfladder är den inte direkt drabbad av redan orginal, man ska bete sig jävligt dumt åt isåfall. Sänkt bak och med styrdämpare borde den vara helt foolproof:tummenupp
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Tänkte sänka min 95:a en aning bak. Nån som vet hur det kan påverka vägegenskaperna?
Blir den kanske mer benägen att wobbla?
När börjar en zx9 att wobbla egentligen???
Har iofs styrningsdämpare på den men hur mycket nytta gör den om det börjar?

om du skulle höja den bak hade det varit risk för wobbel.

Varför sänka den bak?
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Klossarna är ny. ska byta vätska nu i vinter. har bara inte hunnit... Har lite plastlagning oxå :gnissla En fråga har någon annan varit med om att soppa kranen delat på sig???? de hände mig i höst så de sprutade bensin på bakdäcket. Tavk vare väldigt uppmärksamma kamrater så gick de bra, en lite vurpa i väldigt låg hastighet.

tror du borde byta vätska och lufta ordentligt innan du byter till bling bling slangar, om du inte tycker det är tufft med dyra slangar :tummenupp
personligen hade jag lagt dom pengarna på fler servicar/soppa/försäkring eller fler kusar i motorn.
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Här är ett par bilder med mått. Distansen flyttar pinnarna bak och lite upp.
Men om du väljer att tillverka själv kan du bestämma själv hur mycket du vill flytta dom. Nu vet jag inte om det är orginal länkarm till växelföraren men om du flyttar fotpinnarna kan det hända att du får förlänga den.
Hoppas du hade nytta av fotona. Behöver du fler mått får du skrika till.

Jag tänkte skriva ett långt inlägg om hur grym du är, men det gör inte dig rättvisa! Det är bara att :Bugar för ditt bidrag.
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
gött att det löste sig! såg inte din fråga innan nu.

skriv gärna en rad om vad det gjorde med 1 kugg mindre... bytte du bakdrev? behövde du kapa kjedjan eller gick det ändå?



inte folksam.

jag betalar 1100 ped påstäld månad halv f. och 3xx / avställd månad.


Återkommer med hur det blev med mindre drev när jag provkört. Böt inte bak.
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Nya projekt inför vår!

Nu har "att göra listan" kommit igång!
Har skaffat en cuts som ska slipas och lackas grön, passar då på å lacka mina crash-puckar gröna med..
Sen ska katten bort en gång för alla. Letade upp några bilder på hur Lurch gjort på sidorna 15/17 här så jag utgår från det.. Någon mer som tagit bort den här? possitiva/negativa kommentarer från det ingreppet uppskattas isf!
Eftersom jag fick cutsen billigt så blir det nog att inhandla ett nytt drivpaket med grön kedja och lite färre kuggar så bamsen tar sig upp på baken lite mer.
En ombestyckning ska även göras..

Börjar bli lite mycket styling detaljer nu men varför sluta när man ändå kommit så här långt...:huvet

Hur går det för er? Någon mer som skönhetsopererar sin? :)
Canidae
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Nu har "att göra listan" kommit igång!
Har skaffat en cuts som ska slipas och lackas grön, passar då på å lacka mina crash-puckar gröna med..
Sen ska katten bort en gång för alla. Letade upp några bilder på hur Lurch gjort på sidorna 15/17 här så jag utgår från det.. Någon mer som tagit bort den här? possitiva/negativa kommentarer från det ingreppet uppskattas isf!
Eftersom jag fick cutsen billigt så blir det nog att inhandla ett nytt drivpaket med grön kedja och lite färre kuggar så bamsen tar sig upp på baken lite mer.
En ombestyckning ska även göras..

Börjar bli lite mycket styling detaljer nu men varför sluta när man ändå kommit så här långt...:huvet

Hur går det för er? Någon mer som skönhetsopererar sin? :)
Canidae

roligare project än mina.... byta p-boxar + dammskydd på fram gaffeln och luftfilter samt en slang som läcker i anslutningen :mad:

vill också göra roliga saker
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Delar till -96a

Har en liten fundering, finns det inget företag som säljet tex cuts osv till ZX9R runt -96? Det vinns ju från -98 och framåt samt till ZX7R från samma årgång. Har försökt söka men blir inte klok på sökfunktionen i detta forum
 

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Hallå alla glada :D
Jag ska serva hojjen nu ( den stora servicen ) Och när jag ringde o kollade vad det kostade höll jag på att trilla av stolen...... jag vet inte om det är rimligt alls men dom ville ha 7320 spänn för servicen. I mina öron låter det svin dyrt. Vad har ni för erfarenheter av servic:ar ?
 

Håkan och Madde

Guest
tror du borde byta vätska och lufta ordentligt innan du byter till bling bling slangar, om du inte tycker det är tufft med dyra slangar :tummenupp
personligen hade jag lagt dom pengarna på fler servicar/soppa/försäkring eller fler kusar i motorn.


Hehehehehe:D Dyrt e ballt :yoparty eller inte. Jag ska fixa lite med vätska och se om de blir bättre.
Hade gott
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top