ZX9R-tråden

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
KÖÖÖÖP!

zx9 1997 och äldre är bojsänke, 1998-2003 är potent sporthoj som man dessutom åker riktigt skönt på
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Kan man misstänka att mätaren är skruvad? 10 ägare men bara 2350mil låter lite småskumt i mina öron. Hade ju vart en annan sak om det vart typ 3 ägare och det miltalet, för då kan det ju ha varit någon som mest haft den ståendes i garaget i flera år innan man fått tummen ur och sålt. Men med 10 ägare så har ju hojen gått runt en del, och varje ny ägare borde ju vilja köra en del under den säsongen man har hojen?
 

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Ockelbo
Hoj
Kawa ZX9R -98
Bara å kolla på hojen de, ser ganska snabbt på skicket om miltalen stämmer! Kolla om gaffelbenen lysen etc är blästrade av stenskott!

Verkar ju va riktigt bra kurs på den iaf :tummenupp
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Mjo, priset verkar ju vara humant satt. I alla fall om det man kan utröna av annonsen stämmer. Kanske är priset så lågt pga att 2400mil service inte är utförd ännu.. hmm. Är ju en stor service med ventiljustering/ventilkoll och sånt dära, så det går väl på en 5000kr vilket de antagligen hoppas att man ska köpa till.
 

Gunsmoke

Framgång kostar på!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Pajala
Hoj
KTM 525exc -05
Det där är en -01. Inte -02.
Helt rätt ang. lådan.
Bara att kolla skicket allmänt o lyssna att den låter bra.

Jaha en liten luring det där!:va ska påtala det när jag talar med han nästa gång :)
Var och kolla på den idag och den starta bra, dock tyckte jag det var ett metalliskt ljud från motorn när den var kall men det gick över när motorn blev varm :Bugar

Hur ser service intervallerna ut på dessa? han hade köpt den från handlare och bara kört 100mil med den och visste inte när den var servad senast :dummer
Han TRODDE att handlaren gjort det när dem tog in den men det litar fan inte jag på så får la riva isär allt om affären går vägen!

tacksam för svar :tuttar
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Det där med 10 ägare kan ju också vara att ägaren satt den på sambon för att kunna ställa av den när det inte är säsong, väldigt vanligt och inget "riktigt" ägarbyte
 

SuperOmar

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2000,Kawasaki,ZX9R
69164_10151145754302758_572194153_n.jpg399419_10150956664992758_1571254124_n.jpgIMG_0030.JPG
Ny på den här tråden! de här är min kärlek! ända gjort är nytt dubbelbubbel svart glas, rensad bakdel, på med stickers.. vad tkr ni? finns d nåt man kan göra mer? tar gärna mot tips.. lr bara komplimanger:D
:tummenupp har även med polarens gröna fara!
:banana
 
Last edited:

nemesis89

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Ort
Ronneby
Hoj
-99 Kawasaki zx9r
Har en zx9r -99. Tycker att passagerarhandtagen är måttligt fula. Någon som har plockat bort dem, och ersatt med någon plugg eller liknande? Har tillgång till all sorts material och diverse cnc-maskiner så att tillverka själv kanske är en idé. Men skulle vilja hitta någon som gjort liknande tidigare, någon?
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Hej, ny nöjd ägare av en ZX-9R E1 (2000)! :tummenupp

Jag väger runt 90 kg och har börjat ställa in dämparna då de var ganska mycket för mjuka från tidigare ägaren (tjej).

De inställningar jag kommit fram till hittills är:
Fram
Förspänning: 2 linjer precis synliga (ger ca. 27 mm "sag" för mig)
Kompression: 8 klick från fullt inne
Retur: 4 klick från helt inne (jag lyckades enbart räkna till 8 klick totalt från fullt inne till fullt ute... skall undersökas.. verkar gå trögt också)

Bak
Förspänning: helt nedskruvad (ger ca. 25 mm "sag" för mig)
Kompression: 5 klick från helt inne
Retur: 5 klick från helt inne

Höjdjusteringen bak är helt i botten, har planer på att höja den 10 mm för att få hojen mer lättstyrd (måste bara hitta några smidiga 22mm nycklar som passar).

Har ni gjort något med era dämpare?
 
Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Det gör enormt stor skillnad att höja bakändan någon cm, mycket trevligare och lättsvängd nu! :tummenupp (bara att skruva på distans-muttern i toppen av dämparen, dock är det inte alla årsmodeller som är ljusterbara)

Fick hojen bänkad hos Anderssons Turbo idag också, 135 HP på bakhjulet (143 HP i motorn enl. tillverkaren för 13 år sedan)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Eller så byter man enklast ut de befintliga hundbenen mot något kortare så får du samma effekt.
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
En fråga om ett vinande ljud. Först när jag parkerar hojen efter längre körning och slår
av tändningen så går givetvis fläkten igång. Sedan efter ca 30-40 sekunder så slutar fläkten.
Helt normalt.

Men då hör jag ett svagt, svagt vinande ljud från den avstängda hojen.

Motorn är ju asvarm så det kanske inte är något att bry sig om...?? Jag har
ingen aning... Det låter verkligen inte som ett metalliskt ljud. Det låter
mer som ett elektriskt vinande ljud, om jag ska försöka förklara.
 
Last edited:

andersson83

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
hus
Hoj
zx9r 1998
Hej hej tänkte bara säga hej i denna tråden då jag var å handlade en blå zx9r 1998 idag. Riktigt pedantskött helt original förutom micron slipon. :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top