Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Och att justera returläget:tummenupp

Dämparen, eller?

Jag skulle nog välja röda, om de passar med den röda färgen på hojen.
Annars skulle jag ta silver färgade.
Men varför byta då?!
Det sitter ju silver färgade orginal.

@Z1000GBG, öhlins mums mums. :tummenupp
Dock så öppnar jag min tunna plånbok närmast till en PC och luftfilter samt bänkning. :D Känner att min Z skulle må mycket bättre efter en sådan behandling.
 
Last edited:
Z 750 och Z1000 ser väldigt lika ut vid en snabbtitt. Men granskar man dom tekniskt så finner man stora skillnader i komponentval. Det gäller fjädring/stötdämpare, sving , gaffel och bromsar. Många komponenter /lösningar på Z 750 verkar likna ER 6 grejor, medans Z1000 har lösningar /komponenter som ligger närmare ZX 10 teknik. Så det är mer än bara motorstorleken skiljer maskinerna åt. prisskillnad mellan z750 med ABS och Z 1000 med ABS är 21000 kronor. Har kört bägge hojarna och känner stor skillnad mellan dom när pressar de lite extra.


//
Tobbe
 
Varje operation på Z:an verkar betinga ca 2000kr.
Det är klart man skall ha en porrig Z:a. :tuttar
Kan hålla med att korta spakar skulle sitta fint.
 
Z 750 och Z1000 ser väldigt lika ut vid en snabbtitt. Men granskar man dom tekniskt så finner man stora skillnader i komponentval. Det gäller fjädring/stötdämpare, sving , gaffel och bromsar. Många komponenter /lösningar på Z 750 verkar likna ER 6 grejor, medans Z1000 har lösningar /komponenter som ligger närmare ZX 10 teknik. Så det är mer än bara motorstorleken skiljer maskinerna åt. prisskillnad mellan z750 med ABS och Z 1000 med ABS är 21000 kronor. Har kört bägge hojarna och känner stor skillnad mellan dom när pressar de lite extra.


//
Tobbe

Jag har inget mot 750:n.
Det var en sådan jag skulle köpa.
Dock föll den vita färgen mig i smaken,
samt att 1000 ser lite fetare ut med en fet förare.
Dessutom de saker du tar upp.
Tyckte att de var värda pengarna,
även om jag inte kommer utnyttja hojen till dess fulla potentiall.

Och vit Z1000 tror jag är ÄNNU häftigare:va



Hehe! Vet inte om ni fru skulle hålla med dig om att korta "spakar" är det porrigaste:va:D

Men tack för inputen:tummenupp Tror det blir en beställning på röda men kortare versionen:yoparty

Just för att frugan skulle känna igen mannen sin,
liten och rapp. :D
 
Last edited:
Hej på er allihopa. Idag var jag och hämtade ut min nya Z750 -08. Den har gått som demohoj, och har GPR slipon, powercommander samt annat luftfilter. Har kört Ducati monster tidigare, men kom aldrig överens med den..

Nu väntar bara att byta blinkers och köpa en sjysst skylthållare.

Men hittils av det lilla jag kört, tycker jag att Kawan rockar! Sen att den är göör snygg gör ju inte saken sämre direkt! ;)

Var det den svarta som stod på Norrlands MC? Det var den jag provkörde och som fick mig att beställa min... Sjukt skönt ljud var det, är grymt sugen på att sätta i samma system i min. Det får nog dock bli nästa år.

Får se om vi ses på stan. Kommer väl köra med Umecc på deras tisdagskörning nån gång i sommar tänkte jag.

Edit: Grattis förresten...:D
 
Styrändar

Ni som bytt styre på era Z:or , hur fick ni loss styrändarna, verkar som mina blivit svetsade på plats.
Sitter som berget.

Tacksam för tips.:confused:
 
Var det den svarta som stod på Norrlands MC? Det var den jag provkörde och som fick mig att beställa min... Sjukt skönt ljud var det, är grymt sugen på att sätta i samma system i min. Det får nog dock bli nästa år.

Får se om vi ses på stan. Kommer väl köra med Umecc på deras tisdagskörning nån gång i sommar tänkte jag.

Edit: Grattis förresten...:D


Tack! :) Stämmer bra det, det var deras demohoj. Hoppas vi ses ute på vägarna ngt. Har fortfarande inte träffat på ngn annan Z..
Kan bara tillägga att hojen låter helt fantastisk, helst utan DB-killer ;)
 
Har vi testat lite WD40:va Om det är skruven du inte kan rubba så är det säkert gänglåsning på gängan och då får du faktiskt ha tålamodet att knacka och sedan skruva:gnissla

Får inte in någon MD i mellan, sitter som ........
Blir en slagmejsel imorgon, det löser sig nog, annars får Stibix lösa det.:D
 
Får inte in någon MD i mellan, sitter som ........
Blir en slagmejsel imorgon, det löser sig nog, annars får Stibix lösa det.:D

På min 06:a var de duktigt gänglåsta. Dock hjälpte rejäl skruvmejsel och mothåll på andra sidan. De satt heller inte som andra vikter/eftermarknadsvikter med expandermekanism, utan var dragna i gänga i styret.


Dr J
 
PC3 närmar sig.
Ni som installerat dessa,
vart har ni lagt dem?
Under förar- eller passagerarsadel?
Har ni installalerat dessa med, "02 Sensor Eliminator DJ-76423007"?

EDIT: Fungerar samma KN filter till alla årsmodeller av Z1000.
En handlare har artikeln Z1000 KN filter 2003-2006. :confused:

//en som tycker öppet system låter nästan för mycket... :D
 
Last edited:
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top