Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Färg på Z1000?

Var och körde en grön Z1000 -08 idag i ca 2 timmar, för att få mer känsla, eftersom jag är inne på att köpa en sådan snart. Känner att min VTR börjar bli "slö" :p

Men den stora frågan återstår, vad ska man ha för färg på den? :va

Vit och svart känns klassiskt, och stilrent på något sätt, + att de är jävligt lätta att göra snyggare, genom att bara slänga av speglar, kapa röven, och en fräsch magkåpa.

Medan den gröna och orange känns mer "extrema" och sticker ut mer.

Diggar den svarta, eftersom min VTR är svart.

Den vita är kanonfräsch men, dock så gillar jag inte sadel, och framgafflarna :(

Den gröna är typisk kawa-färg som går att få jävligt grym med lite mods.

Den orange, hmm dunno...

Hjälp mig för fan! :D :D :D

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Var och körde en grön Z1000 -08 idag i ca 2 timmar, för att få mer känsla, eftersom jag är inne på att köpa en sådan snart. Känner att min VTR börjar bli "slö" :p

Men den stora frågan återstår, vad ska man ha för färg på den? :va

Vit och svart känns klassiskt, och stilrent på något sätt, + att de är jävligt lätta att göra snyggare, genom att bara slänga av speglar, kapa röven, och en fräsch magkåpa.

Medan den gröna och orange känns mer "extrema" och sticker ut mer.

Diggar den svarta, eftersom min VTR är svart.

Den vita är kanonfräsch men, dock så gillar jag inte sadel, och framgafflarna :(

Den gröna är typisk kawa-färg som går att få jävligt grym med lite mods.

Den orange, hmm dunno...

Hjälp mig för fan! :D :D :D

kolla min Orange:a, gillar den skarpt, går att få riktigt rolig med lite Mod.
Frugan var dock av en annan åsikt innan köp, men har svängt om.:)

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
kolla min Orange:a, gillar den skarpt, går att få riktigt rolig med lite Mod.
Frugan var dock av en annan åsikt innan köp, men har svängt om.:)

Mjoh den är finfin den med. Att den inte bara kan komma i en färg så man inte behöver fundera :p

Känns som att jag inte blir klokare på något sätt:tungan men nu verkar Z100GBG's hoj riktigt fin.

Tror att alla blir lika snygga, om man bara lägger ner lite tid och godis på dem :D

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Z750 - 09

Verkar enbart som det är nya färger på gång till 2009.

Ser helt OK ut !

Bifogat

• 2388.jpg
    2388.jpg
    37.7 KB · Visningar: 130
  • 2389.jpg
    2389.jpg
    39.4 KB · Visningar: 145

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Tseenare alla krappar o tseijer:D
im back, efter några veckors datorstrul. här på tråden var det rätt livat tydligen:)
själv har jag först nu fått mina prylar hemskickade från USA. var så sent som idag o skulle hämta ut mitt efterlängtade paket innehållandes kolfiber yoshi + PCIII o luftfilter. stegade glad i hågen in till tullen 15 minuter innan stängning, allt gick finfint tills jag sträckte fram bankkortet för att betala... tullgubben lade på en nonchalant min och utbrast, "vi tar inte bankkort, visste du inte det?".
Grrrrrrr hade fan lust att strypa gubbjäveln:huvet, nåja hämtar ut mitt paket imorgon istället:)

har även beställt ett par fiiiina vita berikhanskar från zi dzjööminz (tyskland alltså haha). är två veckor sen beställningen gjordes men handskarna i fråga har inte behagat dyka upp ännu:rolleyes:

angående montering av slipon, vad skulle man göra av vajrarna som sitter på höger ljuddämpare? skulle man montera loss dom helt o hållet eller hur var det:va kommer ihåg att detta ämne avhandlats tidigare minns inte riktigt hur det var... (jag har bra minne, dock lite väl kort ibland som min far brukar säga:D )

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Livat:va Det är alltid action i vår tråd:rolleyes:
Vi undrade just vart i perkele våra finska vänner hade tagit vägen:confused:
Det är riktigt dom tar inte kort "Cash is King":yoparty Man kan ju undra om dom håller på med svarta business? Men att en myndighet inte tar kort 2008 är otroligt:gnissla
Men gött att du har fått dina prylar nu i alla fall:tummenupp
Låt vajrarna sitta kvar i dämparen och lossa dom helt under sadeln istället. Så bort med sadeln först.
Nu är det bara att jobba jobba:tungan

Latmask:D Du orkade väl inte leta:mad:
grek hade en bra länk som han tipsade om tidigare för att koppla bort vajrarna http://www.riderforums.com/showthread.php?t=41011

ahaa tack för tipset:yoparty haha du har helt rätt, orkade inte leta:D iofs så tog dom förresten vanligt bankkort på tullen, mitt dög däremot inte eftersom det är ett så kallat elektronkort (vet inte om ni har samma system i sviiden). strunt samma, imorgon ska jag ha en bunt sedlar i näven då jag kliver in på tullkontoret:tuttar sen ska det köras så perrrkeles då mitt teknikgodis väl är monterat:)

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Tjenare!

Wohoo känns bra att vara en av Er nu, köpte en helt ny z1000 igår, vit (självklart) -08.

Den har nu rullat 15 mil, "Z1000GBG" var ju jag som mailade dig om inbytes om du minns emot min ER6-n, men fick ett bra pris på min hoj av butiken så nappade på det.

PC3, Filter och slip-on kommer på måndag, kommer bli fint detta, skyltmod är också beställt.

Jag köpte min ER6-n i mars som förstahoj, tog kortet i slutet av juni så allt över 250cc var ju grymt, men sen när man väl kört mycket (åkt enduro tidigare) så kände man helt enkelt att det var dags för en större då man var lite sur på toppfart och helt enkelt hela twin motorn.
Då min 600-mils service gjordes så lånade jag en z1000 demohoj och känslan av att åka hoj fick en helt annan betydelse, fan vad skoj det blev helt plötsligt, instrumenten, ax, toppfart, VÄXLARNA! ja fan va underbar den var, så man fick åka hem o räkna o se om man har råd helt enkelt så igår blev köpet av och jag ångrar ingenting!!!

Väntar ivrigt på slip-on, det som sitter på nu ser ju ut som hemslöjden. ;)

Ridde: Jag såg nog dig häromdagen (på Stibix), någon åkte iväg på en ny grön z1000 kan det ha varit du?
Om den vita är borta så är det mitt fel. :)

Så ser fram emot att läsa o skriva i den här tråden nu, jag fotar rätt mycket som hobby så när hojen blir lite stylad så kommer jag nog knäppa en o annan bild på den. :)

Ha det!

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Helt rätt köp. En maffig hoj med grym fjädring och väghållning

Om den inte har ABS så var försiktig bromsarna. Dom är mycket grymmare än ER 6.

Det är riktiga sporthojsbromsar

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Helt rätt köp. En maffig hoj med grym fjädring och väghållning

Om den inte har ABS så var försiktig bromsarna. Dom är mycket grymmare än ER 6.

Det är riktiga sporthojsbromsar

Hehe jo tack har märkt detta, det jag gillar skarpt med den, bara att nita o den stannar, inte som ER6an direkt när man trodde att man hade luft i slangarna hela tiden.

Väghålningen är säkert bra har dock märkt att den får en tendens att "wobbla" i runt 180+ om man sitter "normalt" på den, men kryper man ner o drar på så går det fint, lite jobbigt men vanesak.
Åkte dock i mcjacka o jeans bara så jeansen kanske spökade lite, men ska testa mer imorn om vädret vill! :)

Stör mig också på att tanken piper ganska högt (öppna o stänga), inget jag hade på ER6an och tankmätaren visar fel, hade ett streck kvar men fick bara i 10 liter. :confused:

Men med sånna fel kan man leva med, jag kan få byta ut givaren på tanken sa dom men blir nog samma fel igen, samma sak var på min ER6a, den visade helt fel också, FUEL visades nästan hela tiden, redan efter 12mil. :(

Men men, man kan inte få allt!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hehe jo tack har märkt detta, det jag gillar skarpt med den, bara att nita o den stannar, inte som ER6an direkt när man trodde att man hade luft i slangarna hela tiden.

Väghålningen är säkert bra har dock märkt att den får en tendens att "wobbla" i runt 180+ om man sitter "normalt" på den, men kryper man ner o drar på så går det fint, lite jobbigt men vanesak.
Åkte dock i mcjacka o jeans bara så jeansen kanske spökade lite, men ska testa mer imorn om vädret vill! :)

Stör mig också på att tanken piper ganska högt (öppna o stänga), inget jag hade på ER6an och tankmätaren visar fel, hade ett streck kvar men fick bara i 10 liter. :confused:

Men med sånna fel kan man leva med, jag kan få byta ut givaren på tanken sa dom men blir nog samma fel igen, samma sak var på min ER6a, den visade helt fel också, FUEL visades nästan hela tiden, redan efter 12mil. :(

Men men, man kan inte få allt!

Välkommen i gänget, du kommer inte ångra dig.:yoparty

Zeta_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
MV Agusta F4 1000 R312
Om tanken piper skulle jag gissa på att de beror på att den står i solen och det blir tryck i tanken, finns ett litet hål på insidan av tanklocket som går genom nyckellåset som expansion ventil. samma fenomen på min ifall den står i solen en stund iaf.

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Undrar om inte Z 1000 var den vanligaste hojen av alla i Paris!
På andra plats ER6, måste vara en jäkla duktig kawa-säljare där.

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Hmmm? Har aldrig upplevt det men det låter logiskt:tummenupp Antingen så kör jag min eller så står den välmående i ett garage.:)

Eller en jäkla bra o snygg hoj:yoparty Jag trodde inte att det Franska folket var så smarta:va Måste tydligen omvärdera:D

Fast där går tydligen inte orange hem, den var billigare än övriga i butiken.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Undrar om inte Z 1000 var den vanligaste hojen av alla i Paris!
På andra plats ER6, måste vara en jäkla duktig kawa-säljare där.

Nej, det är Z750 som är den vanligaste hojen i Frankrike samt en hel del andra europeiska länder.
Detta på grund av deras försäkringsklasser, där finns en magisk gräns på 107 hk, därför valde Kawasaki att ha 106hk i Z750 från 2007.
Skall tydligen vara en enorm skillnad i fsg kostnad.:)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...