Kawasaki Z750/Z1000-tråden

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Du är otrolig:D 1200 mila service:skrämd
Härligt att se någon som verkligen utnyttjar hojen max!:Bugar

Den är väl till för att användas? Sen blir man ju lite mörkrädd när man kollar på cyklar på blocket, -05or som har gått ca 400 mil... Vad har de då haft den till? :)

Nackdelen är att kontot för service knappt har hunnit fyllas på innan det tar slut igen... men det här är troligen sista servicen för den här säsongen iaf...

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Den är väl till för att användas? Sen blir man ju lite mörkrädd när man kollar på cyklar på blocket, -05or som har gått ca 400 mil... Vad har de då haft den till?

Dom har kört lika långt men på bana utan mätare eller på gata med cykeldator.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
God kväll!

Fått på slipon, pc3 och sportfilter nu! :tummenupp
Ny skylthållare +blinkers ligger på köksgolvet, åker nog på i helgen...

Bild från idag:
z1000_sport.jpg

1D Mark III + Sigma 120-300/2,8

(Skickar upp mer bilder när den nya skylthållaren är på.)

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Hehehe:D Då är jag en av dem som gör dig mörkrädd:gnissla Sålde min Z1000 -05 i våras, till en glad Dalmas, som då hade gått 350 mil:tungan
Min nya har jag faktiskt lyckats klämma ut 425 mil sedan mars månad:tummenupp
Men jag tror att många har som mig otroligt svårt att finna tid till att utnyttja MC'n så mycket som man verkligen vill. Familj, barn och arbete kräver sin tribut.

Det är kanske där skillnaden är, här är det iaf inga barn som tar tiden från hojåkningen... :) Men det ska bli kul när det är dags för hoj nr2 nästa säsong, hoppas ju på att hitta en från -06/-07 med få mil på mätaren och till ett bra pris... (Anledningen till inriktningen på årtalen är att jag vill ha ABS och det verkar svårt att hitta på de äldre modellerna).

Så resten av den här säsongen går nog åt till att hitta på en vettig och kul andra hoj.. (nej, z750n är INTE till salu)

(Blev förövrigt 45 mil till på mätaren idag... )

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Ngn som har ett hum om kostnad på stora service på z1000?
Den ligger väl runt 2400mil och ska väl innefatta ventiljustering etc etc

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hejsan allihopa!
Tog en tur och retur Sundsvall-Västerås igår i finvädret och hämtade hem en ny orange Z750.Hoppas att man är välkommen i Z-gänget här.Måste bara få säga att denna hoj är helt fantastisk och passar min smak alldeles utmärkt.
Första gången jag körde en hoj efter taget kort var en Kawasaki. GPZ 900 (den i svart och guld)var riktigt "het" på slutet av 80-talet början av 90.Sen dess har blivit flertal märken under åren.Varför då en Kawa? Den ser så jävla uppkäftig ut och motor har den där speciella karaktären.Sitter riktigt bra på den också med mina 191cm.

"tur" att det regnar idag så att man får putsa och glo på den litegrann:tummenupp

Och du valde helt rätt Färg:yoparty

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
HJÄLP!

Tänkte byta skyklthållare på hojen, har allt hemma o allt ligger framme, stötte dock på ett problem, tre av fyra skruvar sitter ju synligt, den sista sitter ju under nått guldmetallhelvete som e skyddat med nån papp, under den sitter två "cp" skruvar. :)

Hur har Ni gjort som har lyckats byta detta, vore tacksam för hjälp fort då jag håller på just nu o solen är inte framme så länge till! :(

Tacksam för svar!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Känner inte igen detta, ta gärna en bild och lägg upp, kanske Z750 är annorlunda, vet bara att jag fick plocka bort halva el systemet.

HJÄLP!

Tänkte byta skyklthållare på hojen, har allt hemma o allt ligger framme, stötte dock på ett problem, tre av fyra skruvar sitter ju synligt, den sista sitter ju under nått guldmetallhelvete som e skyddat med nån papp, under den sitter två "cp" skruvar. :)

Hur har Ni gjort som har lyckats byta detta, vore tacksam för hjälp fort då jag håller på just nu o solen är inte framme så länge till! :(

Tacksam för svar!

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
PM:a mig ditt tel. nr så ringer jag.
Du skall inte lossa dessa skruvar, däremot skall du ta bort plåten som sitter rätt över och håller sadeln, där hjälm hållarna sitter.

Lyft sedan på elektronik boxen så hittar du 4:e skruven.

Här har ni fyra bilder, man ser den ena skruven till höger o de två nedan är lätta att komma åt, men någonstans under den där plåten till vänster ska den sista sitta, o det är två "skumma" skruvar som sitter där, ska man ta bort dem på något vänster eller går det ändå?

http://hem.bredband.net/b404620/1.jpg
http://hem.bredband.net/b404620/2.jpg
http://hem.bredband.net/b404620/3.jpg
http://hem.bredband.net/b404620/4.jpg

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
God kväll!

Fått på slipon, pc3 och sportfilter nu! :tummenupp
Ny skylthållare +blinkers ligger på köksgolvet, åker nog på i helgen...

Bild från idag:
z1000_sport.jpg

1D Mark III + Sigma 120-300/2,8

(Skickar upp mer bilder när den nya skylthållaren är på.)

En liten fråga... Har du bänkat den oxå ??

Eller är det någon annan som bänkat en 07 el 08 med slip on, sportfilter och PC3 ?? Och i så fall vad blev resultatet jämfört med orginal..

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
En liten fråga... Har du bänkat den oxå ??

Eller är det någon annan som bänkat en 07 el 08 med slip on, sportfilter och PC3 ?? Och i så fall vad blev resultatet jämfört med orginal..

Tjo!

Nej den är inte bänkad tyvärr, de har ingen bänk vid Stibix i Borås. :(
Men den är mappad iaf, bör ha runt 140 häst nu.
----------------
Asså helvete är så lack nu, precis fått på ny skylthållare o allt, blinkers etc blev riktigt bra o nöjd, såg riktigt mörkt ut ettag då jag inte är den smartaste när det gäller att mekka hoj men utan "TCE66" hjälp via telefon några gånger så hade jag aldrig klarat det, ett stort tack!

Men nu till det som är "åt helvete", när jag rullade hojen lite så märkte jag att det gick segt, o tro f*n det så har jag fått punka!!!
Det sitter en stor spik rätt i däcket, helt inne... typ bara däck kvar o inge luft i alls, känns ju lagom skoj när vädret ska bli bättre... någon som vet om man måste köpa ett helt nytt däck eller om tex Stibix kan sätta i en "plugg" så man kan åka på det ettag?

Aja blandade känslor idag, kul att man har rensat baken på hojen men sen att man ska få punka slår ut den glädjen rätt bra. :(

Ska sova nu... (om det går) haha :)

Last edited:

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Tjo!

Nej den är inte bänkad tyvärr, de har ingen bänk vid Stibix i Borås. :(
Men den är mappad iaf, bör ha runt 140 häst nu.
----------------
Asså helvete är så lack nu, precis fått på ny skylthållare o allt, blinkers etc blev riktigt bra o nöjd, såg riktigt mörkt ut ettag då jag inte är den smartaste när det gäller att mekka hoj men utan "TCE66" hjälp via telefon några gånger så hade jag aldrig klarat det, ett stort tack!

Men nu till det som är "åt helvete", när jag rullade hojen lite så märkte jag att det gick segt, o tro f*n det så har jag fått punka!!!
Det sitter en stor spik rätt i däcket, helt inne... typ bara däck kvar o inge luft i alls, känns ju lagom skoj när vädret ska bli bättre... någon som vet om man måste köpa ett helt nytt däck eller om tex Stibix kan sätta i en "plugg" så man kan åka på det ettag?

Aja blandade känslor idag, kul att man har rensat baken på hojen men sen att man ska få punka slår ut den glädjen rätt bra. :(

Ska sova nu... (om det går) haha :)

Köpte precis ett nytt backdäck och självklart 2 dagar senare satt en stor jävla skruv i däcket men luften hade inte gått ur.. Jag åkte till däckverkstan och de sa att jag kunde plugga däcket... Har kört ca 200 mil efter det och har funkat perfekt.. Så kolla med verkstaden först, det borde gå att plugga, men det kan ju oxå vara så illa att du måste byta däck men kolla först...

Zweed

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Köpte precis ett nytt backdäck och självklart 2 dagar senare satt en stor jävla skruv i däcket men luften hade inte gått ur.. Jag åkte till däckverkstan och de sa att jag kunde plugga däcket... Har kört ca 200 mil efter det och har funkat perfekt.. Så kolla med verkstaden först, det borde gå att plugga, men det kan ju oxå vara så illa att du måste byta däck men kolla först...

Zweed

Kan meddela att jag är på hjulen igen!
Fan vad jag älskar Stibix i Borås så sjukt generösa, dom "tyckte synd om mig" för att ha fått en spik i däcket på en helt ny hoj efter 100 mil så jag fick ett nytt däck för inköpspriset så kostnaden för ett bra Bridgestone blev under 1600kr! (300 för montering).

Tack som fan!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Fan vad jag älskar Stibix i Borås så sjukt generösa, dom "tyckte synd om mig" för att ha fått en spik i däcket på en helt ny hoj efter 100 mil så jag fick ett nytt däck för inköpspriset så kostnaden för ett bra Bridgestone blev under 1600kr! (300 för montering).

Tack som fan!

Det är klass på det företaget !

LosTedos

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
2007- KX 250cc

Tack som fan!

Varför inte plugga däcket??

iofs det kan ju kosta en hundring

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!

iofs det kan ju kosta en hundring

För plugga är osäkert, släpper den så kan man åka rätt ut i skogen, gör egentligen mer skada än nytta, om det släpper igen så får man ta det från början osv.

Bättre o göra det riktigt! :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Så var larmet monterat

Köpte det av abethebabe här på SH, fungerar klockrent.

Knappt 2 timmars montering.:yoparty

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...