Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Och att justera returläget:tummenupp

Dämparen, eller?

Jag skulle nog välja röda, om de passar med den röda färgen på hojen.
Annars skulle jag ta silver färgade.
Men varför byta då?!
Det sitter ju silver färgade orginal.

@Z1000GBG, öhlins mums mums. :tummenupp
Dock så öppnar jag min tunna plånbok närmast till en PC och luftfilter samt bänkning. :D Känner att min Z skulle må mycket bättre efter en sådan behandling.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Z 750 och Z1000 ser väldigt lika ut vid en snabbtitt. Men granskar man dom tekniskt så finner man stora skillnader i komponentval. Det gäller fjädring/stötdämpare, sving , gaffel och bromsar. Många komponenter /lösningar på Z 750 verkar likna ER 6 grejor, medans Z1000 har lösningar /komponenter som ligger närmare ZX 10 teknik. Så det är mer än bara motorstorleken skiljer maskinerna åt. prisskillnad mellan z750 med ABS och Z 1000 med ABS är 21000 kronor. Har kört bägge hojarna och känner stor skillnad mellan dom när pressar de lite extra.


//
Tobbe
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Varje operation på Z:an verkar betinga ca 2000kr.
Det är klart man skall ha en porrig Z:a. :tuttar
Kan hålla med att korta spakar skulle sitta fint.
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Z 750 och Z1000 ser väldigt lika ut vid en snabbtitt. Men granskar man dom tekniskt så finner man stora skillnader i komponentval. Det gäller fjädring/stötdämpare, sving , gaffel och bromsar. Många komponenter /lösningar på Z 750 verkar likna ER 6 grejor, medans Z1000 har lösningar /komponenter som ligger närmare ZX 10 teknik. Så det är mer än bara motorstorleken skiljer maskinerna åt. prisskillnad mellan z750 med ABS och Z 1000 med ABS är 21000 kronor. Har kört bägge hojarna och känner stor skillnad mellan dom när pressar de lite extra.


//
Tobbe

Jag har inget mot 750:n.
Det var en sådan jag skulle köpa.
Dock föll den vita färgen mig i smaken,
samt att 1000 ser lite fetare ut med en fet förare.
Dessutom de saker du tar upp.
Tyckte att de var värda pengarna,
även om jag inte kommer utnyttja hojen till dess fulla potentiall.

Och vit Z1000 tror jag är ÄNNU häftigare:va



Hehe! Vet inte om ni fru skulle hålla med dig om att korta "spakar" är det porrigaste:va:D

Men tack för inputen:tummenupp Tror det blir en beställning på röda men kortare versionen:yoparty

Just för att frugan skulle känna igen mannen sin,
liten och rapp. :D
 
Last edited:

Zelda

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
Z750 Kawazaki 2008
Hej på er allihopa. Idag var jag och hämtade ut min nya Z750 -08. Den har gått som demohoj, och har GPR slipon, powercommander samt annat luftfilter. Har kört Ducati monster tidigare, men kom aldrig överens med den..

Nu väntar bara att byta blinkers och köpa en sjysst skylthållare.

Men hittils av det lilla jag kört, tycker jag att Kawan rockar! Sen att den är göör snygg gör ju inte saken sämre direkt! ;)

Var det den svarta som stod på Norrlands MC? Det var den jag provkörde och som fick mig att beställa min... Sjukt skönt ljud var det, är grymt sugen på att sätta i samma system i min. Det får nog dock bli nästa år.

Får se om vi ses på stan. Kommer väl köra med Umecc på deras tisdagskörning nån gång i sommar tänkte jag.

Edit: Grattis förresten...:D
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Vad menar du:va Möjligtvis är jag lite kort för min vikt men inte fet:rolleyes::slicka
Det är klert att du kommer utnyttja den tillfullo:gnissla Piska på:D

Menar bara att 750:n såg ut som en moppe när jag körde den.
Tycker att 1000 ser lite större ut.
Jag ser ut som Michelin gubben.
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Men jag är snygg på insidan. :wiggle
Dock alltid snygg på en Z-hoj, M-gubbe eller ej. :D
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Ha ha ha vilke raggare ni är :pussa

Hehe.
Av de hårdaste slaget.
Undrar just hur Z:an skulle se ut med en V8 och raka rör. :)
Z-Hoss-Boss.

Nu efter 3 öl maste jag gå och påminner min fru vilken ÅKTA grekisk gud jag är:tuttar:D

Jag brukar bjuda henne på 3 öl, så går det att framställa sig som grekisk gud. :kiss
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Styrändar

Ni som bytt styre på era Z:eek:r , hur fick ni loss styrändarna, verkar som mina blivit svetsade på plats.
Sitter som berget.

Tacksam för tips.:confused:
 

Thehoff

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2008
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki Z750 ABS -08
Var det den svarta som stod på Norrlands MC? Det var den jag provkörde och som fick mig att beställa min... Sjukt skönt ljud var det, är grymt sugen på att sätta i samma system i min. Det får nog dock bli nästa år.

Får se om vi ses på stan. Kommer väl köra med Umecc på deras tisdagskörning nån gång i sommar tänkte jag.

Edit: Grattis förresten...:D


Tack! :) Stämmer bra det, det var deras demohoj. Hoppas vi ses ute på vägarna ngt. Har fortfarande inte träffat på ngn annan Z..
Kan bara tillägga att hojen låter helt fantastisk, helst utan DB-killer ;)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Har vi testat lite WD40:va Om det är skruven du inte kan rubba så är det säkert gänglåsning på gängan och då får du faktiskt ha tålamodet att knacka och sedan skruva:gnissla

Får inte in någon MD i mellan, sitter som ........
Blir en slagmejsel imorgon, det löser sig nog, annars får Stibix lösa det.:D
 

Dr J

hej
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Svedala
Hoj
Inte japanskt
Får inte in någon MD i mellan, sitter som ........
Blir en slagmejsel imorgon, det löser sig nog, annars får Stibix lösa det.:D

På min 06:a var de duktigt gänglåsta. Dock hjälpte rejäl skruvmejsel och mothåll på andra sidan. De satt heller inte som andra vikter/eftermarknadsvikter med expandermekanism, utan var dragna i gänga i styret.


Dr J
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
PC3 närmar sig.
Ni som installerat dessa,
vart har ni lagt dem?
Under förar- eller passagerarsadel?
Har ni installalerat dessa med, "02 Sensor Eliminator DJ-76423007"?

EDIT: Fungerar samma KN filter till alla årsmodeller av Z1000.
En handlare har artikeln Z1000 KN filter 2003-2006. :confused:

//en som tycker öppet system låter nästan för mycket... :D
 
Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top