Biltema = kanontema!

Frågan på hur man på bästa sätt surrar fast hojen vid transport kommer upp lite då och då.
Den här har jag använt mig av och kan rekomendera starkt!

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=154959

Spännband för styre
Allt du behöver för en säker och skonsam fastsättning av hojen vid olika typer av transport. Kraftiga spännband av nylon, försedda med "fästöglor" som träs över styrhalvorna för att tillåta bästa fastspänning, samt skyddande fleece pads för att undvika repor. Bandbredd 38 mm, tjocklek 2 mm, längd 2,7 m. Kraftiga karbinhakar av stål, Ø 11 mm x längd 120 mm. Surrningsstyrka: 700 kg.
 
Har någon varit inne och känt på den nya ryggsäcken?

Ser onekligen ut att kunna duga till de tillfällen man vill åka med ryggsäck, typ till jobbet och så!

Lär väl bli en tur dit och shoppa ryggan plus lite racingolja :D
 
Frågan på hur man på bästa sätt surrar fast hojen vid transport kommer upp lite då och då.
Den här har jag använt mig av och kan rekomendera starkt!

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=154959

Spännband för styre
Allt du behöver för en säker och skonsam fastsättning av hojen vid olika typer av transport. Kraftiga spännband av nylon, försedda med "fästöglor" som träs över styrhalvorna för att tillåta bästa fastspänning, samt skyddande fleece pads för att undvika repor. Bandbredd 38 mm, tjocklek 2 mm, längd 2,7 m. Kraftiga karbinhakar av stål, Ø 11 mm x längd 120 mm. Surrningsstyrka: 700 kg.

Var försiktig, du kan bryta av styret om cykeln rör sig.
 
Frågan på hur man på bästa sätt surrar fast hojen vid transport kommer upp lite då och då.
Den här har jag använt mig av och kan rekomendera starkt!

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=154959

Spännband för styre
Allt du behöver för en säker och skonsam fastsättning av hojen vid olika typer av transport. Kraftiga spännband av nylon, försedda med "fästöglor" som träs över styrhalvorna för att tillåta bästa fastspänning, samt skyddande fleece pads för att undvika repor. Bandbredd 38 mm, tjocklek 2 mm, längd 2,7 m. Kraftiga karbinhakar av stål, Ø 11 mm x längd 120 mm. Surrningsstyrka: 700 kg.

Om styret är gummiupphängt då??:va:va
 
Har någon varit inne och känt på den nya ryggsäcken?

Ser onekligen ut att kunna duga till de tillfällen man vill åka med ryggsäck, typ till jobbet och så!

Lär väl bli en tur dit och shoppa ryggan plus lite racingolja :D

Jag var o kände på dom torsdags o dom gick inte alls att böja lika långt bak som dom andra.Dom första kan man nästan böja runt för hand:näsblod så dom här kändes bättre men prövade dom aldrig på mig.
 
Köpte däckavkrängaren idag för att jag inte orkade bygga eget.
Bead breaker som funkade precis som förväntat.
Knäckte av däcket på 1 minut. 82-542

Ingen direkt avancerad konstruktion eller jättebelastningar så den lär ju hålla livet ut.
 
ska banne mig göra en likadan krängare på jobbet, har redan börjat mätt bakhjulet på soffbordet medans kärringen kollar medolifettovalen :D
 
Köpte däckavkrängaren idag för att jag inte orkade bygga eget.
Bead breaker som funkade precis som förväntat.
Knäckte av däcket på 1 minut. 82-542

Ingen direkt avancerad konstruktion eller jättebelastningar så den lär ju hålla livet ut.
Man kanske skulle investera i en sån där. Den verkar ju gå att skruva isär så att man får in den bland all annan bråte i racebussen :tummenupp
 
Man kanske skulle investera i en sån där. Den verkar ju gå att skruva isär så att man får in den bland all annan bråte i racebussen :tummenupp

Man kan byta ut armens skruvar mot nit och sprint så blir det snabbmontage också. Blev lite förvånad att det inte var så från fabrik.
Ser ju så naturligt ut med tanke på konstruktionen.
 
Off topic:

Tycker det mesta på biltema är grymt bra. Men passa er för drevbultarna.
Dom har inte alls samma styrka som "orginal" eller eftermarknadsbultar man hittar hos återförsäljare.

Visst, det skall inte finnas glapp i drev och navinfästning men kör man cross eller motard så händer det förr eller senare. Knäckte 10st biltema skruvar förra säsongen. Jag fick ett glapp i navinfästningen (hålen blev koniska) och hade inte möjlighet att sätta i hylsor förrän en månad senare. Så det var bara att skruva i nya skruvar, loctite på och dra åt så fort det lossnade. Till slut så gick biltema skruvarna av, medans ktm orginal höll.

Beläggen kan man också fråga vad dom är gjorda av. Slits sjukt mycket fortare än tex Goldfren. Beror ju självklart på vilket underlag man kör (cross) men hela hösten låg jag o plågade samma bana i lervällingen så det borde inte skilja så mycket. Körde slut biltemas på 2 träningar. Goldfren har hållit i 10 träningar och dom är bara halvslut.

Men som sagt, allt annat funkar kanon för mig. Nu har dom riktiga barkbusters också:
82-576 : 249 :-
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top