Biltema = kanontema!

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Hur är deras depåstöd som man lyfter med i styrkronan? tänkte lyfta en kawasaki z750 och är osäker på om deras enklare variant med tillbehöret med gummerade lyftpinnar fungerar :S
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Det vanliga stödet med bara piggarna funkar för mig iaf. Visst, kunde ha varit stabilare när man vrickar på hojen, men det ska man väl ändå inte göra när den står på stöden?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Var på Biltema igår och såg till min förtjusning att dom nu också säljer barkbusters med aluskena i :tummenupp

Hittar iofs inte på hemsidan än, men 250pix har jag för mig att dom kostade.
 

DeMarko

#3643
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Kallavfettnigen funkar ok tycker jag.
Spolarvätskan lika så, även om den luktar lite gammeldanskt så är den helt ok :banana

Kallavfettnigen funkar ok tycker jag.
Spolarvätskan lika så, även om den luktar lite gammeldanskt så är den helt ok :banana

Fick ett depåställ fram i julklapp förra året. Funkar också helt ok. Kanske inte det stabilaste på marknaden. men det duger finfint

Oki oki tack då blir de skivor och klossar där oken ska vara okej :).

Klossar va inte jag nöjd med. Köpte detpå biltema till min gamla golf 2a. Bromsade ner för angeredsbacken och stannade vi rödljuset. Det brann om bromsarna. Världens rök.Men de kyldes snabbt ner när jag börja köra igen iof. :tummenupp

Det roliga var att jag sa till min kompis att jag tyckte de tog bra för att vara "skit" precis innan vi stanna :brinnerup
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Kallavfettnigen funkar ok tycker jag.
Spolarvätskan lika så, även om den luktar lite gammeldanskt så är den helt ok :banana



Fick ett depåställ fram i julklapp förra året. Funkar också helt ok. Kanske inte det stabilaste på marknaden. men det duger finfint



Klossar va inte jag nöjd med. Köpte detpå biltema till min gamla golf 2a. Bromsade ner för angeredsbacken och stannade vi rödljuset. Det brann om bromsarna. Världens rök.Men de kyldes snabbt ner när jag börja köra igen iof. :tummenupp

Det roliga var att jag sa till min kompis att jag tyckte de tog bra för att vara "skit" precis innan vi stanna :brinnerup

Hade du nött in beläggen då?

Nya belägg ska köras lugnt under dom första milen för att nöta in dom mot skivorna. Om man klämmer hårt på bromsen innan du nött in dom så kommer anliggningen mot skivan inte att blir korrekt med onödigt stor värmeutveckling som följd. Har man otur när man gör det så glasar man beläggen och då är det bara att byta.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Var på Biltema igår och såg till min förtjusning att dom nu också säljer barkbusters med aluskena i :tummenupp

Hittar iofs inte på hemsidan än, men 250pix har jag för mig att dom kostade.
Var iväg å köpte ett par nyss :yoparty

Har sett exakt likadana hos en "riktig" handlare hemma i skåne för drygt 700kr. Här kosta dom 279, laaagom :)
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Det vanliga stödet med bara piggarna funkar för mig iaf. Visst, kunde ha varit stabilare när man vrickar på hojen, men det ska man väl ändå inte göra när den står på stöden?

Ok, själva stödet verkar ok iaf... hursom så kan jag nog inte använda dobbarna utan jag får troligtvis komplettera med tillbehöret med de gummerade piggarna eller vad tror ni? verkar inte finnas nogra hål under dämparna pga av den annorlunda konstruktionen på z750:n

Lite halvdålig bild men ni ser nog vad jag menar.
http://www.gulum.net/motor/resimler/Kawasaki_Z750_2008_09_1024x768.jpg
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Var och handlade en däckkrängare för 599:- idag, den ser exakt likadan ut som den Greven säljer för dubbla pengarna..
Det blir test i helgen, rapport kommer!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Var på Biltema igår och såg till min förtjusning att dom nu också säljer barkbusters med aluskena i :tummenupp

Hittar iofs inte på hemsidan än, men 250pix har jag för mig att dom kostade.

Faan va guuutt... då blire väl te o handla ett par så ja har te båda bågarna dårå :D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Var på Biltema igår och såg till min förtjusning att dom nu också säljer barkbusters med aluskena i :tummenupp

Hittar iofs inte på hemsidan än, men 250pix har jag för mig att dom kostade.

sjukt billigt!
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Spolarvätskan lika så, även om den luktar lite gammeldanskt så är den helt ok :banana


Spolarvätskan är skit tycker jag. I alla fall den koncentrerade. Hade en flaska låg i bilen och under dagen när jag jobbade han hela flaskan frysa till is:gnissla

Då är rustas bättre. om man blandar 50/50 :yoparty
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Är det bara jag som stör mig att MC kategorin på hemsidan ligger i BIL sortimentet? MC förtjänar en egen del!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top