Biltema = kanontema!

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Frågan på hur man på bästa sätt surrar fast hojen vid transport kommer upp lite då och då.
Den här har jag använt mig av och kan rekomendera starkt!

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=154959

Spännband för styre
Allt du behöver för en säker och skonsam fastsättning av hojen vid olika typer av transport. Kraftiga spännband av nylon, försedda med "fästöglor" som träs över styrhalvorna för att tillåta bästa fastspänning, samt skyddande fleece pads för att undvika repor. Bandbredd 38 mm, tjocklek 2 mm, längd 2,7 m. Kraftiga karbinhakar av stål, Ø 11 mm x längd 120 mm. Surrningsstyrka: 700 kg.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Nu visade det sig att jag iofs hade lite fel om priset, men 279 är ju rätt billigt det med :tungan

tyckte de stog 249 i min katalog.. kanske såg i syne jag med =)








sjukt billiga lampor oså! :tummenupp
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Har någon varit inne och känt på den nya ryggsäcken?

Ser onekligen ut att kunna duga till de tillfällen man vill åka med ryggsäck, typ till jobbet och så!

Lär väl bli en tur dit och shoppa ryggan plus lite racingolja :D
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Frågan på hur man på bästa sätt surrar fast hojen vid transport kommer upp lite då och då.
Den här har jag använt mig av och kan rekomendera starkt!

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=154959

Spännband för styre
Allt du behöver för en säker och skonsam fastsättning av hojen vid olika typer av transport. Kraftiga spännband av nylon, försedda med "fästöglor" som träs över styrhalvorna för att tillåta bästa fastspänning, samt skyddande fleece pads för att undvika repor. Bandbredd 38 mm, tjocklek 2 mm, längd 2,7 m. Kraftiga karbinhakar av stål, Ø 11 mm x längd 120 mm. Surrningsstyrka: 700 kg.

Var försiktig, du kan bryta av styret om cykeln rör sig.
 

Ozzi

Guest
Frågan på hur man på bästa sätt surrar fast hojen vid transport kommer upp lite då och då.
Den här har jag använt mig av och kan rekomendera starkt!

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=154959

Spännband för styre
Allt du behöver för en säker och skonsam fastsättning av hojen vid olika typer av transport. Kraftiga spännband av nylon, försedda med "fästöglor" som träs över styrhalvorna för att tillåta bästa fastspänning, samt skyddande fleece pads för att undvika repor. Bandbredd 38 mm, tjocklek 2 mm, längd 2,7 m. Kraftiga karbinhakar av stål, Ø 11 mm x längd 120 mm. Surrningsstyrka: 700 kg.

Om styret är gummiupphängt då??:va:va
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Har någon varit inne och känt på den nya ryggsäcken?

Ser onekligen ut att kunna duga till de tillfällen man vill åka med ryggsäck, typ till jobbet och så!

Lär väl bli en tur dit och shoppa ryggan plus lite racingolja :D

Jag var o kände på dom torsdags o dom gick inte alls att böja lika långt bak som dom andra.Dom första kan man nästan böja runt för hand:näsblod så dom här kändes bättre men prövade dom aldrig på mig.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Köpte däckavkrängaren idag för att jag inte orkade bygga eget.
Bead breaker som funkade precis som förväntat.
Knäckte av däcket på 1 minut. 82-542

Ingen direkt avancerad konstruktion eller jättebelastningar så den lär ju hålla livet ut.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
ska banne mig göra en likadan krängare på jobbet, har redan börjat mätt bakhjulet på soffbordet medans kärringen kollar medolifettovalen :D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Köpte däckavkrängaren idag för att jag inte orkade bygga eget.
Bead breaker som funkade precis som förväntat.
Knäckte av däcket på 1 minut. 82-542

Ingen direkt avancerad konstruktion eller jättebelastningar så den lär ju hålla livet ut.
Man kanske skulle investera i en sån där. Den verkar ju gå att skruva isär så att man får in den bland all annan bråte i racebussen :tummenupp
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Man kanske skulle investera i en sån där. Den verkar ju gå att skruva isär så att man får in den bland all annan bråte i racebussen :tummenupp

Man kan byta ut armens skruvar mot nit och sprint så blir det snabbmontage också. Blev lite förvånad att det inte var så från fabrik.
Ser ju så naturligt ut med tanke på konstruktionen.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Off topic:

Tycker det mesta på biltema är grymt bra. Men passa er för drevbultarna.
Dom har inte alls samma styrka som "orginal" eller eftermarknadsbultar man hittar hos återförsäljare.

Visst, det skall inte finnas glapp i drev och navinfästning men kör man cross eller motard så händer det förr eller senare. Knäckte 10st biltema skruvar förra säsongen. Jag fick ett glapp i navinfästningen (hålen blev koniska) och hade inte möjlighet att sätta i hylsor förrän en månad senare. Så det var bara att skruva i nya skruvar, loctite på och dra åt så fort det lossnade. Till slut så gick biltema skruvarna av, medans ktm orginal höll.

Beläggen kan man också fråga vad dom är gjorda av. Slits sjukt mycket fortare än tex Goldfren. Beror ju självklart på vilket underlag man kör (cross) men hela hösten låg jag o plågade samma bana i lervällingen så det borde inte skilja så mycket. Körde slut biltemas på 2 träningar. Goldfren har hållit i 10 träningar och dom är bara halvslut.

Men som sagt, allt annat funkar kanon för mig. Nu har dom riktiga barkbusters också:
82-576 : 249 :-
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top