Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, givetvis måste ju målet vara att kunna bli så drängfull som möjligt och ändå köra bil/hoj så tidigt som möjligt dagen efter.
För så fort elektroniken visar grönt är man ju en lämplig förare, oavsett hur man mår.
enligt systembolagets räknare ska man inte köra på en 30 timmar eller så.....
Henrik
30 timmar? tror de att alla dricker 2 st 75r per kväll
30 timmar? tror de att alla dricker 2 st 75r per kväll
Den där kalkylatorn suger ju ganska så friskt, enligt den skulle alkoholen från igår gå ur min kropp om 8 timmar och det är inte speciellt troligt.
Jag var på Riskettan i måndags och då berättade kursledaren/körskoleläraren att han tog hem en av alkomätarna som de har i bilarna precis innan de blev installerade.
Han drack en lättöl och blåste rött direkt efter. Där efter blåste han en gång var 5:e min. Det tog för honom 45min innan han blåste grön och då var han på ett tiotal kilo över 100 kg.
Det tipset vi fick var att för varje cl ren sprit han har druckit ska man vänta 1tim för att vara säker.
Tänk på om ni åker dit för rattfylla eller bara blir misstänkt men ej dömd så drar staten in bidragen i sjukvården så som blodprov etc. Och om du åker dit är det minst 6 leverprov à 5k styck![]()
Edit:
Fast det kanske inte är så märkligt.. Kroppen kan väl bara förbränna ca 2cl 40% sprit per timme oavsett hur man beter sig.. Så har man druckit ordentligt mycket så är det ju inga problem att ha promille i ett dygn.
Nej, den räknar på att alla dricker 4 glas vin och har en förbränning enligt socialstyrelsens matematik![]()
Nä så lite dricker jag bara på måndagar.![]()
2cl sprit/h låter sjukt lite och som sagt så är jag inte nykter än enligt den där räknaren och då var jag ändå uppe på benen som vilken normal människa som helst vid 9-snåret i morse och skulle inte ha något problem att köra bil nu. Är övertygad om att jag skulle blåsa grönt för länge sen.
2cl är iaf vad man brukar ha som snittvärde när man räknar... Sen kan det givetvis skilja en aning mellan person och person och inblandat en del andra faktorer men så mycket mer än så lyckas man inte förbränna...
.....så en alkomätare kanske inte skulle skada hemma hos dig.![]()
Problemet är väl att det stämmer med SMÅ mängder förtärd alkohol,
men stämmer inte ett skvatt om man räknar på en halvliter-liter spritt och dylikt.
Tex 0.5l sprit = 1dygn+1timme
men stämmer inte ett skvatt om man räknar på en halvliter-liter spritt och dylikt.
2cl sprit/h låter sjukt lite.
Menar du att kroppens förmåga att förbränna alkohol ökar med mängden man druckit?![]()
2cl är iaf vad man brukar ha som snittvärde när man räknar... Sen kan det givetvis skilja en aning mellan person och person och inblandat en del andra faktorer men så mycket mer än så lyckas man inte förbränna...
.....så en alkomätare kanske inte skulle skada hemma hos dig.![]()
Jag var på Riskettan i måndags och då berättade kursledaren/körskoleläraren att han tog hem en av alkomätarna som de har i bilarna precis innan de blev installerade.
Han drack en lättöl och blåste rött direkt efter. Där efter blåste han en gång var 5:e min. Det tog för honom 45min innan han blåste grön och då var han på ett tiotal kilo över 100 kg.
Det tipset vi fick var att för varje cl ren sprit han har druckit ska man vänta 1tim för att vara säker.
Tänk på om ni åker dit för rattfylla eller bara blir misstänkt men ej dömd så drar staten in bidragen i sjukvården så som blodprov etc. Och om du åker dit är det minst 6 leverprov à 5k styck![]()
Jag antar att jag inte är ensam om att undra när jag är körduglig.
Jag har sökt länge efter nåot test av alkotestare men inte hittat.
Jag har dock förstått att man ska ha en som använder bränslecellsteknik.
Någon som vet?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning