BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Har sett några hojar i Tyskland och även en Acid-green 10´a som var till salu i Skåne för ngt år sedan som saknade ABS. :va Så jag är rätt övertygad om att det inte var standard. Kan ju även vara så att det var standard på sv-sålda hojar.
 
Har sett några hojar i Tyskland och även en Acid-green 10´a som var till salu i Skåne för ngt år sedan som saknade ABS. :va Så jag är rätt övertygad om att det inte var standard. Kan ju även vara så att det var standard på sv-sålda hojar.
Skumt det där, kan ju vara så dom utan ABS har varit banhojar, då ABS inte behövs.. Men va vet ja:)
 
Någon som vet om alla hade samma standardutrustning, som typ dtc etc, eller fanns det tillval 2011?
Larm och handtagsvärmare var också tillval, i alla fall på min 2012.. :-)
Sen ändrades ju chassi/motoregenskaper mm ganska ordentligt på -12, kan vara värt att tänka på vid prisjämförelse.. Hur som helst underbara hojar! :tummenupp
 
Larm och handtagsvärmare var också tillval, i alla fall på min 2012.. :-)
Sen ändrades ju chassi/motoregenskaper mm ganska ordentligt på -12, kan vara värt att tänka på vid prisjämförelse.. Hur som helst underbara hojar! :tummenupp
Ahaaa, tackar för svaret, då ska jag sätta på handtagsvärme på min:tummenupp
 
Det känns inte ok att du valde samma färg som mig :huvet:huvet Nä skojar bara, den är riktigt fin!
Har det blivit något godis till den än? Jag köpte R&G krashpuckar, HP kopplings, bromshandtag och Techbike skylthållare.

/Try
Fanns det någon annan färg att välja :)

Det blev Race paket samt Dynamic paket. Tänkte skaffa krashpuckar men tänkte beställa det via webben, det brukar kunna bli billigare.
 
Last edited:
Tja!
Tänkte kolla om nån här har erfarenhet av HM quickshifters på sina S1000RR.
Testat Super Lite? Eller HM Plus?
Seriöst så kör jag inte så mycket bana.. men va med om en sjuk grej.
Bryttiderna på orginal quickshiften är helt mongo. 1/100 så är bryttiden typ 1 sekund eller mer.
Körde på bakhjulet. Skulle växla på slangen från 2an till 3an. Men bryttiden va så lång att hojen typ dog... for i backen stenhårt med framhjulet, och just då kommer MAX EFFEKT på 3an.
Helt sjukt att jag inte slog runt.. va långt över balanspunkten och tänkte släppa hojen men jag kunde bromsa tillbaka den som tur är haha.

Ska imorgon montera på HM.. vill ha så korta bryttider som möjligt som är safe. Kanske bäst att köra PLUS då.
 
Tja!
Tänkte kolla om nån här har erfarenhet av HM quickshifters på sina S1000RR.
Testat Super Lite? Eller HM Plus?
Seriöst så kör jag inte så mycket bana.. men va med om en sjuk grej.
Bryttiderna på orginal quickshiften är helt mongo. 1/100 så är bryttiden typ 1 sekund eller mer.
Körde på bakhjulet. Skulle växla på slangen från 2an till 3an. Men bryttiden va så lång att hojen typ dog... for i backen stenhårt med framhjulet, och just då kommer MAX EFFEKT på 3an.
Helt sjukt att jag inte slog runt.. va långt över balanspunkten och tänkte släppa hojen men jag kunde bromsa tillbaka den som tur är haha.

Ska imorgon montera på HM.. vill ha så korta bryttider som möjligt som är safe. Kanske bäst att köra PLUS då.
Ja ska du laborera med bryttider så e d plusen du ska ha. Annars e liten kanon:tummenupp
 
Mappning hos RG Engineering i Falkenberg klar! :tummenupp

Men.... Har en fundering...

BMWn har ju 8 spridare. Fyra upptill och fyra nedtill... Vad jag läst, sett & hört så mappar man först och främst dom övre 4 spridarna med en PCV.

Men Rickard på RG kopplade Powercommandern på dom nedre fyra spridarna och mappade hojen efter det..
Jag försöker inte klaga eller liknande. Supernöjd med resultatet!! Hojen är t.o.m mer underbar än innan! ;)

Jag är bara lite förvånad över att olika tuners gör så olika?
 
Jaså, jag är en novis i ämnet. Jag trodde att det var de övre spridarna som gjorde större delen av jobbet. Och de undre, inte utifrån (piggyback) kunde påverkas särskilt mycket. Men jobbar man med detta så antar jag att man har bättre koll på det än vad jag har ;-)
 
Jaså, jag är en novis i ämnet. Jag trodde att det var de övre spridarna som gjorde större delen av jobbet. Och de undre, inte utifrån (piggyback) kunde påverkas särskilt mycket. Men jobbar man med detta så antar jag att man har bättre koll på det än vad jag har ;-)

Jo även jag har varit av den uppfattningen.. Men jag läste på lite under kontorstid idag (Casual Friday :tummenupp)

Dom övre spridarna gör att du kan hämta mer effekt i toppen. Men dom nedre spridarna ger mer i botten och mittenregistret... Gissningsvis resonerade som så att eftersom jag inte tävlar om SM-poäng så är det ingen idé att försöka hämta mer i toppen utan istället satsa på delarna av registret som jag faktiskt kör på..

Litet sidospår kanske... Men jag tror inte ens SM-hojarna har nytta av mer än 190 kameler på slangen (?) Rätta mig om jag har fel :)
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top