Välja familjebil, sjukt tråkigt!

Ja sedan blev det en leasing och då var det fel på villkoren.

Bil kanske inte passar alla helt enkelt.
Jo för fan Markus.. Opel krånglar väldigt lite mina oplar har gått många många 100,000 mil genom åren gemensamt med väldigt lite bekymmer. O den här peugot 208 som fått 2 nya Hjullager bak för 350 spänn på 23,000 mil
 
Opel krånglar väldigt lite mina oplar har gått många många 100,000 mil genom åren gemensamt med väldigt lite bekymmer
Jo Opel funkar kanske men är de roliga? Hade en Rekord 2300 under ca 5000 mil i jobbet som alltid gick men kändes som om allt var slappt och slitet och skulle kollapsa när som helst.
Privat körs tråkbil från Hisingen, bl.a. 20 år i chippad V70 2.5T som var helt OK tills AC:n dog helt. Därefter V70 T6 med 330 hästars sexa som jag hoppas ska räcka min tid ut. Inte världens roligaste bilar men i stort sett problemfria.
 
Få roliga bilar är driftssäkra och få driftssäkra bilar är roliga.

Gäller i ännu högre grad om man köper begagnat.

En Toyota Yaris går i 20 år och 20000mil utan annat än rekomenderade oljebyten.

En Toyota Yaris GR kan vara slutspöad på tre år av första ägaren.
Man köper ju liksom inte GR modellen om man har tänkt köra den som den vanliga Yarisen.
 
Jo Opel funkar kanske men är de roliga? Hade en Rekord 2300 under ca 5000 mil i jobbet som alltid gick men kändes som om allt var slappt och slitet och skulle kollapsa när som helst.
Privat körs tråkbil från Hisingen, bl.a. 20 år i chippad V70 2.5T som var helt OK tills AC:n dog helt. Därefter V70 T6 med 330 hästars sexa som jag hoppas ska räcka min tid ut. Inte världens roligaste bilar men i stort sett problemfria.
Det har ju funnits lite roliga Oplar genom åren, särskilt när man ser dem i rally-skogen. Lotus-Omegan hade varit rolig att provåka…

Men oavsett, man kan säga vad man vill, men det är bara Opel som har Rekord… ?
 
Jo för fan Markus.. Opel krånglar väldigt lite mina oplar har gått många många 100,000 mil genom åren gemensamt med väldigt lite bekymmer. O den här peugot 208 som fått 2 nya Hjullager bak för 350 spänn på 23,000 mil

Många många hundratusen mil låter väldigt överdrivet men din poäng går fram.

Säg att du är sextio år gammal och haft körkort sedan 18, säkert kört bil sedan 15 dock så vi säger 45 års bilkörning.

Många en gång måste vara mer än tre, så "många många" är minst 500,000 mil. Och du har du har haft Opel i plural så minst två olika, men du hade haft några andra bilar också? Är vi då uppe någonstans runt en miljon mil på dina 45 år? Så drygt 20,000 mil per år? I snitt? 400 mil i veckan ish?

Solklart trams.
 
Många många hundratusen mil låter väldigt överdrivet men din poäng går fram.

Säg att du är sextio år gammal och haft körkort sedan 18, säkert kört bil sedan 15 dock så vi säger 45 års bilkörning.

Många en gång måste vara mer än tre, så "många många" är minst 500,000 mil. Och du har du har haft Opel i plural så minst två olika, men du hade haft några andra bilar också? Är vi då uppe någonstans runt en miljon mil på dina 45 år? Så drygt 20,000 mil per år? I snitt? 400 mil i veckan ish?

Solklart trams.
Han har en thunderace 1000cc som drar 0,16 liter per mil också. Bästa hojen.
 
Många många hundratusen mil låter väldigt överdrivet men din poäng går fram.

Säg att du är sextio år gammal och haft körkort sedan 18, säkert kört bil sedan 15 dock så vi säger 45 års bilkörning.

Många en gång måste vara mer än tre, så "många många" är minst 500,000 mil. Och du har du har haft Opel i plural så minst två olika, men du hade haft några andra bilar också? Är vi då uppe någonstans runt en miljon mil på dina 45 år? Så drygt 20,000 mil per år? I snitt? 400 mil i veckan ish?

Solklart trams.
Nu är väll det din beräkning inte min.

Men visst den Opel omega som jag körde längst var en 2,0 gl 1988 76000 mil sedan skrotade jag den, sedan är det 5 st 2,2 som passerat dryga 30,000 men blivit påkörda o skrotade. 2 passat o en polo blev 10 k mil o så några Volvo 245 o nu Astran 19450 mil så kör mycket gör jag men inte på det sättet du räknar.

Men du brukar ju veta bättre än folk själva vet, är du Jesus ellerScreenshot_20221207_173821_com.instagram.android.jpg
 
0,34 var det väll
0,266 var det visst.

Jag får väl prata med acen o förklara att hon nog inte e en hoj utan en humla som inte kan flyga. ?

Det spelar ju ingen roll vad vi spekulerar i utan jag vet ju vad jag tankat o kört

33 liter på 124 mil= 0,37 således 0,09 mindre än din B12.

Ok du trollar. först var det 0,33 nu är det 0,37.

Dessutom med en uträkning som visar att din förbrukning är 0,266……
 
Nu är väll det din beräkning inte min.

Men visst den Opel omega som jag körde längst var en 2,0 gl 1988 76000 mil sedan skrotade jag den, sedan är det 5 st 2,2 som passerat dryga 30,000 men blivit påkörda o skrotade. 2 passat o en polo blev 10 k mil o så några Volvo 245 o nu Astran 19450 mil så kör mycket gör jag men inte på det sättet du räknar.

Men du brukar ju veta bättre än folk själva vet, är du Jesus ellerView attachment 479150
Jesus eller? Eller vadå?

Jesus går bra, frälsare och kung fungerar också.
 
Jo Opel funkar kanske men är de roliga? Hade en Rekord 2300 under ca 5000 mil i jobbet som alltid gick men kändes som om allt var slappt och slitet och skulle kollapsa när som helst.
Privat körs tråkbil från Hisingen, bl.a. 20 år i chippad V70 2.5T som var helt OK tills AC:n dog helt. Därefter V70 T6 med 330 hästars sexa som jag hoppas ska räcka min tid ut. Inte världens roligaste bilar men i stort sett problemfria.
Körde du Rekord 2300 i jobbet så har du åldern inne, den saken är klar.

Men jag håller med om att Opel alltid varit jäkligt bra bruksbilar, underskattade och billiga i drift. En medarbetare har en Astra som gått 46.000 mil helt utan problem. Det är svårare med VAG-produkter.
 
Körde du Rekord 2300 i jobbet så har du åldern inne, den saken är klar.

Men jag håller med om att Opel alltid varit jäkligt bra bruksbilar, underskattade och billiga i drift. En medarbetare har en Astra som gått 46.000 mil helt utan problem. Det är svårare med VAG-produkter.
VAG är det sämsta skit Europa levererar. Franska märken inkluderat.

Dock har jag byggt min finansiella trygghet på att laga vag-skräpet åt folk.. de får hjulen att gå runt kan man säga, även om det inte är för egen maskin.
 
VAG är det sämsta skit Europa levererar. Franska märken inkluderat.

Dock har jag byggt min finansiella trygghet på att laga vag-skräpet åt folk.. de får hjulen att gå runt kan man säga, även om det inte är för egen maskin.

Ja det är märkligt hur mycket krångel och haverier det kan vara och ändå anses vara bra. Ungefär som med Volvo.
 
Min bror hade en nästan ny Opel för många år sedan jätte mycket lustiga fel och saker som började läcka/gå sönder. Han tröttnade efter något år hans kompis hade samtidigt Opel även den riktig skitbil.
En på förra jobbet tog ut en ny Opel vectra som tjänste bil fick ha med sig en 4liter dunk olja och fylla på varje gång han tankade. Den bilen var många gånger på verkstaden.

Själv körde jag Peugeot i 10 år i stort sett helt utan problem. Har haft min a4 i 6 år nu och funkar bra.

Pratade med en arbetsledare som körde a6 som tjänstebil hade kört totalt över 100 000 mil genom åren helt utan något problem dock så bytte han bil efter 3 år så varje bil hade bara gått ca 20-25 tusen mil

Kompis hade en Hyundai jätte mycket strul.

Så allt kan både funka klockrent för någon och strula helt för någon annan
 
Jävla skillad på livslängd

En familjekombi med kalla korta körningar på 1-2 mil om dan , dagis,jobb,dagis hem körningar , alltid kall o sur

25kmil ger en hyfsat sliten bil

Taxi,landsbyggdspolisebil,långpendlar eller säljartjänstebil är ofta knappt mätbart slitna vid 25kmil o rullar 50,60 o 100 kmil

Varma hela tiden o landsväg

T.o.m taxi kör skoda superb o octavia med dsg , 50 tusen o inget har hänt för många
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top