Välja familjebil, sjukt tråkigt!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
- Okey det är svårslaget, erkänner. En säng på 200 m får jag nog inte in i Audin utan att sitta obekvämt fram.
Ja de är stora inuti. Samt väldigt praktiskt att insynsskyddet automatiskt åker upp då bakluckan öppnas (elektriskt)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja sedan blev det en leasing och då var det fel på villkoren.

Bil kanske inte passar alla helt enkelt.
Jo för fan Markus.. Opel krånglar väldigt lite mina oplar har gått många många 100,000 mil genom åren gemensamt med väldigt lite bekymmer. O den här peugot 208 som fått 2 nya Hjullager bak för 350 spänn på 23,000 mil

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Opel krånglar väldigt lite mina oplar har gått många många 100,000 mil genom åren gemensamt med väldigt lite bekymmer
Jo Opel funkar kanske men är de roliga? Hade en Rekord 2300 under ca 5000 mil i jobbet som alltid gick men kändes som om allt var slappt och slitet och skulle kollapsa när som helst.
Privat körs tråkbil från Hisingen, bl.a. 20 år i chippad V70 2.5T som var helt OK tills AC:n dog helt. Därefter V70 T6 med 330 hästars sexa som jag hoppas ska räcka min tid ut. Inte världens roligaste bilar men i stort sett problemfria.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Få roliga bilar är driftssäkra och få driftssäkra bilar är roliga.

Gäller i ännu högre grad om man köper begagnat.

En Toyota Yaris går i 20 år och 20000mil utan annat än rekomenderade oljebyten.

En Toyota Yaris GR kan vara slutspöad på tre år av första ägaren.
Man köper ju liksom inte GR modellen om man har tänkt köra den som den vanliga Yarisen.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
En Toyota Yaris går i 20 år och 20000mil utan annat än rekomenderade oljebyten.
Avgassystemet kommer behöva minst grenrörspackningar men troligen blir det något mer runt grenröret som spricker också.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Jo Opel funkar kanske men är de roliga? Hade en Rekord 2300 under ca 5000 mil i jobbet som alltid gick men kändes som om allt var slappt och slitet och skulle kollapsa när som helst.
Privat körs tråkbil från Hisingen, bl.a. 20 år i chippad V70 2.5T som var helt OK tills AC:n dog helt. Därefter V70 T6 med 330 hästars sexa som jag hoppas ska räcka min tid ut. Inte världens roligaste bilar men i stort sett problemfria.
Det har ju funnits lite roliga Oplar genom åren, särskilt när man ser dem i rally-skogen. Lotus-Omegan hade varit rolig att provåka…

Men oavsett, man kan säga vad man vill, men det är bara Opel som har Rekord… ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo för fan Markus.. Opel krånglar väldigt lite mina oplar har gått många många 100,000 mil genom åren gemensamt med väldigt lite bekymmer. O den här peugot 208 som fått 2 nya Hjullager bak för 350 spänn på 23,000 mil

Många många hundratusen mil låter väldigt överdrivet men din poäng går fram.

Säg att du är sextio år gammal och haft körkort sedan 18, säkert kört bil sedan 15 dock så vi säger 45 års bilkörning.

Många en gång måste vara mer än tre, så "många många" är minst 500,000 mil. Och du har du har haft Opel i plural så minst två olika, men du hade haft några andra bilar också? Är vi då uppe någonstans runt en miljon mil på dina 45 år? Så drygt 20,000 mil per år? I snitt? 400 mil i veckan ish?

Solklart trams.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Säg att du är sextio år gammal och haft körkort sedan 18, säkert kört bil sedan 15 dock så vi säger 45 års bilkörning.

Många en gång måste vara mer än tre, så "många många" är minst 500,000 mil. Och du har du har haft Opel i plural så minst två olika, men du hade haft några andra bilar också? Är vi då uppe någonstans runt en miljon mil på dina 45 år? Så drygt 20,000 mil per år? I snitt? 400 mil i veckan ish?

Solklart trams.
Han har en thunderace 1000cc som drar 0,16 liter per mil också. Bästa hojen.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R

Solklart trams.
Nu är väll det din beräkning inte min.

Men visst den Opel omega som jag körde längst var en 2,0 gl 1988 76000 mil sedan skrotade jag den, sedan är det 5 st 2,2 som passerat dryga 30,000 men blivit påkörda o skrotade. 2 passat o en polo blev 10 k mil o så några Volvo 245 o nu Astran 19450 mil så kör mycket gör jag men inte på det sättet du räknar.

Men du brukar ju veta bättre än folk själva vet, är du Jesus ellerScreenshot_20221207_173821_com.instagram.android.jpg

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
0,34 var det väll
0,266 var det visst.

Jag får väl prata med acen o förklara att hon nog inte e en hoj utan en humla som inte kan flyga. ?

Det spelar ju ingen roll vad vi spekulerar i utan jag vet ju vad jag tankat o kört

33 liter på 124 mil= 0,37 således 0,09 mindre än din B12.

Ok du trollar. först var det 0,33 nu är det 0,37.

Dessutom med en uträkning som visar att din förbrukning är 0,266……

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är väll det din beräkning inte min.

Men visst den Opel omega som jag körde längst var en 2,0 gl 1988 76000 mil sedan skrotade jag den, sedan är det 5 st 2,2 som passerat dryga 30,000 men blivit påkörda o skrotade. 2 passat o en polo blev 10 k mil o så några Volvo 245 o nu Astran 19450 mil så kör mycket gör jag men inte på det sättet du räknar.

Men du brukar ju veta bättre än folk själva vet, är du Jesus ellerView attachment 479150
Jesus eller? Eller vadå?

Jesus går bra, frälsare och kung fungerar också.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Körde du Rekord 2300 i jobbet så har du åldern inne, den saken är klar.

Men jag håller med om att Opel alltid varit jäkligt bra bruksbilar, underskattade och billiga i drift. En medarbetare har en Astra som gått 46.000 mil helt utan problem. Det är svårare med VAG-produkter.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Körde du Rekord 2300 i jobbet så har du åldern inne, den saken är klar.

Men jag håller med om att Opel alltid varit jäkligt bra bruksbilar, underskattade och billiga i drift. En medarbetare har en Astra som gått 46.000 mil helt utan problem. Det är svårare med VAG-produkter.
VAG är det sämsta skit Europa levererar. Franska märken inkluderat.

Dock har jag byggt min finansiella trygghet på att laga vag-skräpet åt folk.. de får hjulen att gå runt kan man säga, även om det inte är för egen maskin.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
VAG är det sämsta skit Europa levererar. Franska märken inkluderat.

Dock har jag byggt min finansiella trygghet på att laga vag-skräpet åt folk.. de får hjulen att gå runt kan man säga, även om det inte är för egen maskin.

Ja det är märkligt hur mycket krångel och haverier det kan vara och ändå anses vara bra. Ungefär som med Volvo.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Min bror hade en nästan ny Opel för många år sedan jätte mycket lustiga fel och saker som började läcka/gå sönder. Han tröttnade efter något år hans kompis hade samtidigt Opel även den riktig skitbil.
En på förra jobbet tog ut en ny Opel vectra som tjänste bil fick ha med sig en 4liter dunk olja och fylla på varje gång han tankade. Den bilen var många gånger på verkstaden.

Själv körde jag Peugeot i 10 år i stort sett helt utan problem. Har haft min a4 i 6 år nu och funkar bra.

Pratade med en arbetsledare som körde a6 som tjänstebil hade kört totalt över 100 000 mil genom åren helt utan något problem dock så bytte han bil efter 3 år så varje bil hade bara gått ca 20-25 tusen mil

Kompis hade en Hyundai jätte mycket strul.

Så allt kan både funka klockrent för någon och strula helt för någon annan

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jävla skillad på livslängd

En familjekombi med kalla korta körningar på 1-2 mil om dan , dagis,jobb,dagis hem körningar , alltid kall o sur

25kmil ger en hyfsat sliten bil

Taxi,landsbyggdspolisebil,långpendlar eller säljartjänstebil är ofta knappt mätbart slitna vid 25kmil o rullar 50,60 o 100 kmil

Varma hela tiden o landsväg

T.o.m taxi kör skoda superb o octavia med dsg , 50 tusen o inget har hänt för många

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom