Det beror främst på att dessa hade 1,4-liters maskin med torrlamell och chaffisarna höll bilen med gasen i uppförslut istället för att trampa på bromsen.Nä det är klart, ingen har haft problem med DSG, särskilt inte taxi…
Det beror främst på att dessa hade 1,4-liters maskin med torrlamell och chaffisarna höll bilen med gasen i uppförslut istället för att trampa på bromsen.Nä det är klart, ingen har haft problem med DSG, särskilt inte taxi…
Alla maskiner, alla varianter. Höll. Inte.Det beror främst på att dessa hade 1,4-liters maskin med torrlamell och chaffisarna höll bilen med gasen i uppförslut istället för att trampa på bromsen.
Tja i Kina fick VW konsernen 2 val, 10 års obegränsad garanti på dsg lådorna inklusive dom redan sålda bilarna, eller så blev det saluförbud för VW konsernens samtliga produkter i Kina.Det beror främst på att dessa hade 1,4-liters maskin med torrlamell och chaffisarna höll bilen med gasen i uppförslut istället för att trampa på bromsen.
Ja, en del av problemet kanske är att en robotiserad manuell växellåda med koppling inte ska behandlas som en gammaldags automatlåda.Det beror främst på att dessa hade 1,4-liters maskin med torrlamell och chaffisarna höll bilen med gasen i uppförslut istället för att trampa på bromsen.
Ja exakt , snacka en snubbe som var mek.Det beror främst på att dessa hade 1,4-liters maskin med torrlamell och chaffisarna höll bilen med gasen i uppförslut istället för att trampa på bromsen.
Dagens dsg 6 o 7 dq250,dq380 o Dq500 är lika skottsäkra som oljetomaterna bara man följer oljebytenJa, en del av problemet kanske är att en robotiserad manuell växellåda med koppling inte ska behandlas som en gammaldags automatlåda.
Who knew?
(nej det är inte hyper att använda en hydrostat till att hålla bilen i backe länge heller, det kan bli varmt, särskilt om man har dålig kylning av automatoljan, men under normal användning så är det klart att det inte nöter på samma sätt när det inte slirar koppling)
Hade samma problem när jag jobbade med entreprenadmaskiner med sån tomatlåda. Vissa kunder satt och krypkörde och svarvade koppling. Fanns lågväxel men den användes inte, då måste man ju klicka två gånger i växelspaken…Ja, en del av problemet kanske är att en robotiserad manuell växellåda med koppling inte ska behandlas som en gammaldags automatlåda.
Who knew?
(nej det är inte hyper att använda en hydrostat till att hålla bilen i backe länge heller, det kan bli varmt, särskilt om man har dålig kylning av automatoljan, men under normal användning så är det klart att det inte nöter på samma sätt när det inte slirar koppling)
Ja verkligen , många gånger rekar man som biltillverkare inget byte på oljetomat medans tillverkaren rekar enligt sin oem manual att den skall bytas.På oljeautomat så har ju aisin borteffektiviserat oljepluggen....
Jävla nötter.
Det lustiga är att PSA-s variant med enkelkoppling höll...Ja, en del av problemet kanske är att en robotiserad manuell växellåda med koppling inte ska behandlas som en gammaldags automatlåda.
Who knew?
(nej det är inte hyper att använda en hydrostat till att hålla bilen i backe länge heller, det kan bli varmt, särskilt om man har dålig kylning av automatoljan, men under normal användning så är det klart att det inte nöter på samma sätt när det inte slirar koppling)
Hur snabbt växlar en sån låda?Det lustiga är att PSA-s variant med enkelkoppling höll...
Har haft en och var väldigt nöjd, vet inte om just <hastigheten vid växling> är det jag främst värdesätter i ett bilinnehav... Men de växlar helt klart minst lika fort som du själv växlar manuellt eller som en vanlig automatlåda ungefär. Men som sagt så blir det inget krångel i övrigt då det är en vanlig manuell låda med robotiserad manövrering ungefär som gamla Citroën DS med H-låda som också funkar hur bra som helst under många många mil.Hur snabbt växlar en sån låda?
Som en pensionär som växlar?
Dsg känns ju som ens egna oljetomatlda när man kör.
Om man byter olja, ja.Ja exakt , snacka en snubbe som var mek.
I tyskland satt inte torrlådan i taxi utan en blöt
Dagens dsg 6 o 7 dq250,dq380 o Dq500 är lika skottsäkra som oljetomaterna bara man följer oljebyten
Privatbilar har inte det på aisinlådor trots att tillverkaren kräver det när lådan säljs till dom men då tar billtillverkaren över ansvaret men lådan krånglar sen när dennas garanti gått utOm man byter olja, ja.
Det ingår ofta inte i service-planen (oavsett bil)
NäSå slutsatsen blir: Köp inget annat än manuella lådor!
Tur att en manuell låda aldrig rasat.Så slutsatsen blir: Köp inget annat än manuella lådor!
6000 mil.Vw är iaf ärliga med dsg lådan o har 8000 mil eller vad de är och ingår i programmet att byta
Tur att en manuell låda aldrig rasat.
Hade varit skoj med ett dataunderlag. Jag vet inte svaret. Jag kan såklart dra en anekdot om min fd kollega som rasade fyra manuella lådor på sin Saab 9000 men tror inte det bidrar så mycket.Vilka bilar med manuella lådor ska man passa sig för att köpa då?
Så fort det diskuteras vanliga fel på bilar så dyker det upp någon automat som är skit, jag kan inte minnas att jag någonsin har hört någon varna för någon manuell variant.
Av alla människor jag känner som har haft växellådsproblem så är det EN som har rivit en manuell låda (vid drifting) och resten är automater.
Dagens eller gårdagens oljetomater o dsg är braHade varit skoj med ett dataunderlag. Jag vet inte svaret. Jag kan såklart dra en anekdot om min fd kollega som rasade fyra manuella lådor på sin Saab 9000 men tror inte det bidrar så mycket.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |