Välja familjebil, sjukt tråkigt!

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Vad har essen på VAG emot lyse? Har inte kört/åkt en enda med ens nöjaktigt sken om det inte monterats i efterhand
+1

Mitt senaste tillskott till vagnsparken hemma är en 2014 Audi A3 som har så erbarmligt dåligt ljus så det är nästan pinsamt på en förhållandevis ny bil.
Tänkte komplettera med en ljusramp jag har liggandes hemma men vet ej om det låter sig kopplas in utan strul eller man måste ha någon canbus-grunka...?
Någon som vet?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
+1

Mitt senaste tillskott till vagnsparken hemma är en 2014 Audi A3 som har så erbarmligt dåligt ljus så det är nästan pinsamt på en förhållandevis ny bil.
Tänkte komplettera med en ljusramp jag har liggandes hemma men vet ej om det låter sig kopplas in utan strul eller man måste ha någon canbus-grunka...?
Någon som vet?
Har du halogen eller xenon så är det bara att tappa av helljussignalen som vanligt

Är bara led man måste ha canbuss sniffer till

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
+1

Någon som vet?
-14 är så pass gammalt så du lär få en felkod när man läser av, inget mer. Värre på nyare bilar med konstant 12v till strålkastare. Då behövs någon form av canbusavkodare

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
+1

Någon som vet?
Ganska många tillverkare har problem med linsstrålkastarna, typ bränd reflektor eller mjölkig lins. Kan vara bra att kolla upp medan du kanske har någon form av garanti kvar.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Ganska många tillverkare har problem med linsstrålkastarna, typ bränd reflektor eller mjölkig lins. Kan vara bra att kolla upp medan du kanske har någon form av garanti kvar.
Audi/Atteviks inställning till hur de hanterar serviceärenden/garantier är i min bok motsvarande KTMs agerande i mc-världen.
:finger
Rent principiellt så borde jag valt en annan bil men sambon älskar ju sin A3:a…

Får testa att koppla in ljusrampen o hålla tummarna för att det funkar utan canbus-grunkor!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Audi/Atteviks inställning till hur de hanterar serviceärenden/garantier är i min bok motsvarande KTMs agerande i mc-världen.

Får testa att koppla in ljusrampen o hålla tummarna för att det funkar utan canbus-grunkor!
Köp eftermarknad insatser till bilen. Stor skillnad på nya insatser o 12-13 år Gammla. Linserna reflektorer är av plast och Chromet bränns bort o då skall svart plast reflektera ljuset.

Bytte på mina omegor o fler dubblade ljusutbytet. Lätt värt pengarna.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Strulet är att det inte löser kontrollbesiktningen och strålkastare är dürt.

Sportbajk kanske kan svara för kostnad + moms och arbete.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Sportbajk kanske kan svara för kostnad + moms och arbete.
Man undrar om den har halogen, xenon eller led-strålisar.
Ofta behöver man programmera en aktivering av extraljusen beroende på modell, årsmodell och utrustning.
Jag kan ju kolla vad montering och så kostar, då behöver jag en beskrivning av vad exakt som ska göras och ett regnummer (pm:a det i så fall, ElPresidente)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Leasing 12 mån/3000mil för ca 6500kr/mån inkl. allt :tummenupp

20221217-150937.jpg

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Regnsensorn fungerar men helvete vad det samlas snömodd innanför nederkant på dörrarna. Kommer ju rosta värre än Saabarna o det säger inte lite.. men då har åtminstone jag leasat klart.

20221223-102429.jpg

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...