Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det där var en äkta tyskfighter, inte bara till papprena sett. De är riktigt ovanliga här, men han borde sälja den i Tyskland. Där borde den gå för en 5-8000 Euro
Ja säkert finns ju en större marknad för tyskrövarna där ?gör mest ont i ögonen till och med om man kisar och tittar på nåt dylikt även om smaken är som :arsele

Ja säkert finns ju en större marknad för tyskrövarna där ?gör mest ont i ögonen till och med om man kisar och tittar på nåt dylikt även om smaken är som :arsele
Det är inte en äkta tyskröv om inte passagerardynan/cutsen fungerar som ryggstöd!

Men den där var nära....

Alltså, den är 20 år gammal med över 5000 mil på mätaren!
Såg fin ut i början, innan äckelblinget började synnas i bilderna....
Priset ligger högt på gamla sporthojar nu för tiden. Grundas troligen på att det inte tillverkas simpla sporthojar till vettigt pris längre. :(

Känns som blocket är dit man ska söka sig om man vill köpa eller sälja till grymt överpris. Skaffade nyligen fb just för att kunna följa säljannonser och ser att priserna generellt är sjuhelvetes mkt lägre få fb än på blocket.

Känns som blocket är dit man ska söka sig om man vill köpa eller sälja till grymt överpris. Skaffade nyligen fb just för att kunna följa säljannonser och ser att priserna generellt är sjuhelvetes mkt lägre få fb än på blocket.
Ja jag har konstaterat samma sak och trillar nog dit just för marketplace skull annars kan det kvitta

Grattis och välkommen till Marketplace. Snart nog märker du att ingen svarar i andra änden oavsett approach från din sida. Sälja? Om möjligt ännu värre

Grattis och välkommen till Marketplace. Snart nog märker du att ingen svarar i andra änden oavsett approach från din sida. Sälja? Om möjligt ännu värre
Jag känner att annonsmarknaden gynnar seriösa återförsäljare.
Personligen byter jag gärna in hojen, även om "jag tror" att jag kan få 10-20kkr mer i plånkan om jag annonserar på Blocket.
Det är värt det med råge med tanke på alla näpna bytesförslag mot skinnsoffor, högtalare och akvarium.
För att inte tala om skambud och fina förslag om leveransvillkor...

Personligen byter jag gärna in hojen, även om "jag tror" att jag kan få 10-20kkr mer i plånkan om jag annonserar på Blocket.
Det är värt det med råge med tanke på alla näpna bytesförslag mot skinnsoffor, högtalare och akvarium.

Håller faktiskt med. Blocket och Marketplace har utvecklats till platser med anonyma säljare som låter bli att svara på meddelanden - telefonnummer eller mejl skriver de såklart inte ut. Är man spekulant på flera objekt hamnar man i limbo tills någon behagar svara efter en vecka att den såldes för fyra dagar sedan.

En (bra) firma får väl tjäna sina procent på att affären är snabb och bekymmersfri.

Precis min erfarenhet också tyvärr. Det har lett till att jag köper mer grejer på Tradera istället.
Finns givetvis nackdelar där också men för mig har fördelarna vägt över.

Last edited:

Men, det är en Powersports!

Och:

"Bes 2025-04-30.Ring gärna innan ni kommer så vi kan förbereda bilen ni vill titta på då vi har lite trångt i vår hall"

Bilhandlare ..?

I princip ja.
Om 10-20 lök är hela budgeten för hojägande så får man tänka lite olika. :hihi

Ang. Marketplace så tycker jag att det är hopplöst att hitta vad man söker efter.
Eller var.

Blocket är bättre plattformsmässigt även om alla sökordstalibaner och dyslektiker gör det krångligare än vad det behöver vara.

Vad man letar efter vet åtminstone jag först när jag har hittat det.
Förvisso, men när det är svårt att sålla bilar från motorcyklar från atv från använda bromsbelägg från möglig stol till en gammal 740, och hälften är i Lappland, så blir det lite tradigt.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back