Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jaru tammer ja har faktiskt kört många av dom riktiga ”sporthojarna” som första hojar med början med Gsxr 750 -86 och en radda till men dom du nämner har ja missat ?
Asfalten måste ju misshandlats bra av såna monster du rabblar upp ?
Jag ska erkänna att det häftigaste jag kört var Honda CX500 någon längre period. Jag provade också en gång en polares Norton 650, men den var riktigt obehaglig med broms och växelpedal på fel sida. Vågade aldrig stå på ordentligt där. Sen mina egna cb400 och Suzuki GSX400 räknas väl inte, även om jag tycker 43 hk trycker på rätt bra om man vågar varva lite. Så nån "superbike" har jag aldrig kört...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
En fråga, den enda jag har egentligen, är om du kör SR 250 idag?
Det finns ju liksom inga hinder.
Räknar man pengar så är det en liten mängd, och dom dyker upp lite då och då i annonser.
Om jag har en dragning till någonting, så jobbar jag åt det hållet.
Funderar bara på hur du lever och tänker?
Nej, jag är sugen på en enstånka bara för att de verkar så skönt basic och lättmekade. SR400, verkar dock lite svåra att få tag i idag, SR250, Savage 650, Kawa z200. Offroad 250 cc vore perfekt, men de betingar alldeles för höga priser idag. 25´och uppåt - inte värt det. Som XL250 od. Bara att glömma. Bor på landet, mest 70-vägar där jag kör, har betat av ett antal 125cc, 250 och 400 cc, alla twinnar från tidigt 80-tal. Inga pengar att satsa, en det borde inte behöva kosta mycket ner än typ 10 papp heller. Jag har ett par sura gamla 250cc nu, men letar just nu efter en mindre stånka. Ingen panik, men snart är det säsong igen...

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Jag har en SR400 som säljs till rätt person för ett rimligt pris.2F537CAC-C765-40AE-9B58-9480C8DE9F5C.jpeg

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
En fråga, den enda jag har egentligen, är om du kör SR 250 idag?
Det finns ju liksom inga hinder.
Räknar man pengar så är det en liten mängd, och dom dyker upp lite då och då i annonser.
Om jag har en dragning till någonting, så jobbar jag åt det hållet.
Funderar bara på hur du lever och tänker?
Han kör ingenting, han är bara här för att bråka och trolla, han går igång på att leka stofil och försöka förstöra forumet. Han lever på att få mothugg, tar aldrig till sig något och bryr sig noll om vad du eller någon annan skriver. Blir värre under långhelger sen flera år tillbaka, vilket leder tankarna i en viss riktning…

Jag begriper inte varför du med flera envisas med att försöka diskutera något överhuvudtaget med honom, det är lönlöst och han bryr sig inte om vad du skriver eller varför. Han är inte intresserad av motorcyklar eller diskussioner. Han är enbart här för att förstöra seriösa diskussioner mellan folk som har intresset han så uppenbart saknar.

Sluta mata trollet och ägna din uppmärksamhet mot andra hojåkare som gillar att diskutera hojar. Tycker jag. Förhoppningsvis försvinner han när ingen längre uppmärksammar hans enkelriktade svammel.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Han kör ingenting, han är bara här för att bråka och trolla, han går igång på att leka stofil och försöka förstöra forumet. Han lever på att få mothugg, tar aldrig till sig något och bryr sig noll om vad du eller någon annan skriver. Blir värre under långhelger sen flera år tillbaka, vilket leder tankarna i en viss riktning…

Jag begriper inte varför du med flera envisas med att försöka diskutera något överhuvudtaget med honom, det är lönlöst och han bryr sig inte om vad du skriver eller varför. Han är inte intresserad av motorcyklar eller diskussioner. Han är enbart här för att förstöra seriösa diskussioner mellan folk som har intresset han så uppenbart saknar.

Sluta mata trollet och ägna din uppmärksamhet mot andra hojåkare som gillar att diskutera hojar. Tycker jag. Förhoppningsvis försvinner han när ingen längre uppmärksammar hans enkelriktade svammel.
Jag har för tillfället en Honda cb250 -81 och en lika gammal 2-takt 125cc. Bägge dessa har jag i sommarstugan i Roslagen, eftersom jag gillar att köra på de landsvägar som finns där. Tidigare hade jag även mc i stan och åkte till jobbet ett par säsonger, men köra i den trafiken var inte kul. Är väl ingen "seriös" motorcyklist som många här på forumet, utan det blir bara några kortare turer varje säsong. Men det är ändå ett intresse som hängt med genom livet.

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Hoj
Yamaha TDR250 -89
Tror likt NisseHt att 83:an bara togs in här i varianten med rött som huvudfärg. Den rödvita 84:an är i mitt tycke den snyggaste av modellerna med bikinikåpa. Hade själv en sådan som förstahoj i början av 90-talet. En bra körlärare. Kombinationen tveksamma bromsar, cykelpumpsfjädring och tvåtaktsmotor med av/på-karaktär gjorde att man fick jobba hårt för att försöka hänga med dåtidens toppmodeller.
31K-84-redFRight.jpg

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...