Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Istället för Virago 535 så slår jag ett slag för dess naturliga överman....
Suzuki SAVAGE LS650...
Här i ett "förädlat" exemplar.

Hör bara på dessa egenskaper:
"Den här MC'n klarar hög/låg farts bana"
"Jag har kört "runs" med den här hojen i Göteborgstrakten"
"toppar 145 km/h på mätaren"
"Jag säljer bara till svenska medborgare"


blocket.jpg

 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Istället för Virago 535 så slår jag ett slag för dess naturliga överman....
Suzuki SAVAGE LS650...
Här i ett "förädlat" exemplar.

Hör bara på dessa egenskaper:
"Den här MC'n klarar hög/låg farts bana"
"Jag har kört "runs" med den här hojen i Göteborgstrakten"
"toppar 145 km/h på mätaren"
"Jag säljer bara till svenska medborgare"


View attachment 493531

Jag har sett den i verkligheten. Hade sömnsvårigheter efter att ha sett kåpan.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Istället för Virago 535 så slår jag ett slag för dess naturliga överman....
Suzuki SAVAGE LS650...
Här i ett "förädlat" exemplar.

Hör bara på dessa egenskaper:
"Den här MC'n klarar hög/låg farts bana"
"Jag har kört "runs" med den här hojen i Göteborgstrakten"
"toppar 145 km/h på mätaren"
"Jag säljer bara till svenska medborgare"


View attachment 493531


Ja, det där var sannerligen savage i ordets underliggande betydelse.

Undrar vad som brukar sitta i klämfästet bak?

Screenshot_20231225-072859~2.png

En Prideflagga skulle faktiskt smälta in rätt bra...


Samma säljare har en Tracer ute.


Den har redan varit uppe i tråden för något år sedan, och vi skrattade oss harmynta över den beskrivning han hade då av detta effektmonster och villkoren kring en eventuell provkörning.

Lustigt att säljaren beskriver sig själv på flera ställen som "en äldre man."

Själv är jag fortfarande en ung vettvilling, om än med en del dyrköpta erfarenheter som ibland får mig att tänka två gånger.

Det är bara det att jag är äldre än honom - och jag känner typ noll behov av att kalibrera min kalender. ?



Edit:

"Inte sälja till utlänningar" är ett ställningstagande som måste vara mer ideologiskt baserat än merkantilt.

Jag har sålt av 5 hojar i år. Två gick utomlands. En polack med företag här skulle skicka hem hojen han köpte, och en kroat på gästjobb skulle ha den att köra hem på semestern.

Bästa affärerna i år. Tydliga, raka, trevliga. Jag fick sköta prutandet åt dem, och jag belönades med dricks(!) i båda affärerna.

Att klassa alla som inte är svenskar som "utlänningar" är förvisso rätt på ett vis, men jag tror man missar en del på det viset. På många plan...

Edit II:

Hittade!
Hans ursprungliga annons finns inte kvar, såklart - men eftersnacket är där:

 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Istället för Virago 535 så slår jag ett slag för dess naturliga överman....
Suzuki SAVAGE LS650...
Här i ett "förädlat" exemplar.

Hör bara på dessa egenskaper:
"Den här MC'n klarar hög/låg farts bana"
"Jag har kört "runs" med den här hojen i Göteborgstrakten"
"toppar 145 km/h på mätaren"
"Jag säljer bara till svenska medborgare"


View attachment 493531

Det måste krävas en viss talang att lyckas ställa till en hoj på det viset. Savage har väl ändå en viss simpel charm i grundutförande. Enkla, raka linjer, lite brutal på sitt vis. För min del gillar jag dock inte remdrift, riktiga hojar ska ha kedja.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det måste krävas en viss talang att lyckas ställa till en hoj på det viset. Savage har väl ändå en viss simpel charm i grundutförande. Enkla, raka linjer, lite brutal på sitt vis. För min del gillar jag dock inte remdrift, riktiga hojar ska ha kedja.
Ställt till och ställt till.... ? :näsblod
Han har ju uppenbart hämtat inspiration från Randy "Macho Man" Savage
1703490542461.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Edit:

"Inte sälja till utlänningar" är ett ställningstagande som måste vara mer ideologiskt baserat än merkantilt.

Jag har sålt av 5 hojar i år. Två gick utomlands. En polack med företag här skulle skicka hem hojen han köpte, och en kroat på gästjobb skulle ha den att köra hem på semestern.

Bästa affärerna i år. Tydliga, raka, trevliga. Jag fick sköta prutandet åt dem, och jag belönades med dricks(!) i båda affärerna.

Att klassa alla som inte är svenskar som "utlänningar" är förvisso rätt på ett vis, men jag tror man missar en del på det viset. På många plan...

Man kan säkert missa en del bra köpare, men missar man 100% av strulputtarna också så kan det vara värt det.

Jag följde med en granne till hans jobb där han skulle möta upp några eventuella köpare av hans bil, tredje gången det kom dit flera billaster med brushur som skulle pruta, betala hälften nu och hälften när dom fått jobb, skriva den på en faster i kiruna som inte var med, osv så tog han bort annonsen och satte in en ny med ungefär den texten.

Nästa gång han visade bilen så prutade snubben en rimlig peng för att däcken var dåliga, betalade kontant och skrev den på sig själv och åkte hem.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vilken generation tillhör du om du inte växte upp med Wrestling på kabel-tv? ?


Jag slapp mycket elände genom att inte ha just kabelTV eller satellit under uppväxten.

Vi har aldrig haft box heller - när Terracom släckte ner det markbaserade nätet så loggade vi helt enkelt ut. Bye bye SVT. MYCKET tid över till annat, helt plötsligt.

I början efter det så var man som tokig när man checkade in på hotell - stressade fjärrkontrollen så den glödde, ville helst ha splitscreen så man kunde kolla flera program samtidigt.

Men det dog bort. Efter några år iddes man inte ens knäppa på apparaten i rummet - det var ju bara tramsprogram ändå. Ytterligare några år senare förfärades man över hur GAMLA! alla kända ansikten blivit. ???
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Jag slapp mycket elände genom att inte ha just kabelTV eller satellit under uppväxten.

Vi har aldrig haft box heller - när Terracom släckte ner det markbaserade nätet så loggade vi helt enkelt ut. Bye bye SVT. MYCKET tid över till annat, helt plötsligt.

I början efter det så var man som tokig när man checkade in på hotell - stressade fjärrkontrollen så den glödde, ville helst ha splitscreen så man kunde kolla flera program samtidigt.

Men det dog bort. Efter några år iddes man inte ens knäppa på apparaten i rummet - det var ju bara tramsprogram ändå. Ytterligare några år senare förfärades man över hur GAMLA! alla kända ansikten blivit. ???
Du är ändå ledig idag.
Sätt dig och kolla ikapp Macho Man, Ultimate Warrior, Undertaker, Ted DiBiase, Hulk Hogan och Hart Twins.

Undrar om det i något format, någonsin tidigare eller senare har varit lika mycket anabola steroider på TV samtidigt? Pupiller antingen stora som tefat eller knappt synliga med mikroskop.
På bästa sändningstid, vid 14:00 på lördagar, precis innan Turtles och på den tiden man kunde se på Sky One i Sverige.
Nostalgi!

Men OnT: Är det några veckor kvar till Blocket börjar värmas upp igen och det är dags att lägga ut trevare, eller bör man skicka ut redan nu när det inte är så många annonser uppe?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det måste krävas en viss talang att lyckas ställa till en hoj på det viset. Savage har väl ändå en viss simpel charm i grundutförande. Enkla, raka linjer, lite brutal på sitt vis. För min del gillar jag dock inte remdrift, riktiga hojar ska ha kedja.
Näpp.
Gheypulka med gräsklipparmotor.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Edit:

"Inte sälja till utlänningar" är ett ställningstagande som måste vara mer ideologiskt baserat än merkantilt.

Jag har sålt av 5 hojar i år. Två gick utomlands. En polack med företag här skulle skicka hem hojen han köpte, och en kroat på gästjobb skulle ha den att köra hem på semestern.

Bästa affärerna i år. Tydliga, raka, trevliga. Jag fick sköta prutandet åt dem, och jag belönades med dricks(!) i båda affärerna.

Att klassa alla som inte är svenskar som "utlänningar" är förvisso rätt på ett vis, men jag tror man missar en del på det viset. På många plan...

Edit II:

Hittade!
Hans ursprungliga annons finns inte kvar, såklart - men eftersnacket är där:

Xenofobi, kallas det. :nicka

Många hojar som blir svåra att köpa pga det.
Många säljare tycker nog att det är bekvämt med Swish och Transportstyrelsens app, men jag vet inte, ibland känns det som ett påhitt, åtminstone om man är sugen på att sälja.

Jag har sålt alla mina hojar efter 125'a tiden på export, marknaden här är helt enkelt för liten.
De två senaste har gått till Finland på "export". En finsk snubbe i 20-års åldern som kom med en polare i skåpbil, och en Australiensare i andra halvan av 20-åren bosatt i Helsingfors som dök upp med hjälmen i ryggsäck, och körde hem hojen.
Super smidigt, och trevliga snubbar varje gång. Tror att det tog längst tid för Australiensaren, men vi pratar ändå kanske 15 minuter.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Man kan säkert missa en del bra köpare, men missar man 100% av strulputtarna också så kan det vara värt det.

Jag följde med en granne till hans jobb där han skulle möta upp några eventuella köpare av hans bil, tredje gången det kom dit flera billaster med brushur som skulle pruta, betala hälften nu och hälften när dom fått jobb, skriva den på en faster i kiruna som inte var med, osv så tog han bort annonsen och satte in en ny med ungefär den texten.

Nästa gång han visade bilen så prutade snubben en rimlig peng för att däcken var dåliga, betalade kontant och skrev den på sig själv och åkte hem.
Finns det inte strulputtar i Sverige? :va
Det låter de facto som att strulputtarna i din historia var just bosatta i Sverige. :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns det inte strulputtar i Sverige? :va
Det låter de facto som att strulputtarna i din historia var just bosatta i Sverige. :hihi

Jodå, dom var BOSATTA i Sverige, i alla fall några av dom

Men det är bra, du får sälja till vem du vill, vi andra får sälja till vem vi vill.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vi borde ha en "24h Battle of the Light Weight Customs" 24h BotLWC™

-Hojen skall ha legat under kategorin Custom/Glidare i BIKE katalogen för respektive år.
-Max 699cc
-Fri trimning (överladdning, filad topp, Mikuni 48or, osv. Inga problem (y) )
-Originalchassi och fjädring. (man får byta till tjockare olja och byta fjädern, men resten skall vara original)
-Originalbromsar, men man får byta ut beläggen.
-Originalfotpinnar skall sitta på originalplacering. Extra Higway pegs får monteras utöver originalfotpinnar.
-Fransar som sitter kvar på styret ger automatiskt -30 sekunder på sluttiden. (Fransarna plomberas innan start)
-Racet körs på RallyCross bana eller gokartbana med gräsparti på minst 50 m.


1703502359768.png
1703503202622.png
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vi borde ha en "24h Battle of the Light Weight Customs" 24h BotLWC™

-Hojen skall ha legat under kategorin Custom/Glidare i BIKE katalogen för respektive år.
-Max 699cc
-Fri trimning (överladdning, filad topp, Mikuni 48or, osv. Inga problem (y) )
-Originalchassi och fjädring. (man får byta till tjockare olja och byta fjädern, men resten skall vara original)
-Originalbromsar, men man får byta ut beläggen.
-Originalfotpinnar skall sitta på originalplacering. Extra Higway pegs får monteras utöver originalfotpinnar.
-Fransar som sitter kvar på styret ger automatiskt -30 sekunder på sluttiden. (Fransarna plomberas innan start)
-Racet körs på RallyCross bana eller gokartbana med gräsparti på minst 50 m.


View attachment 493545
View attachment 493546
Lysande ide men mer praktiskt med 2/4/6h race och en serie på några gokartbanor.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top