Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Visst, men de dricker inte mycket soppa direkt.

...för att dom aldrig pressas.
Damn! Jag hade svårt att hålla NC 700 under litern milen. Den drog mer än min gamla SD1 Varadero när man krävde samma sak av den.

Krävde, utan att få leverans.

Custommoppe på bana kan nog komma att dra en del. Speciellt om det är någon jävel som kommer upp jämnsides... ?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
...för att dom aldrig pressas.
Damn! Jag hade svårt att hålla NC 700 under litern milen. Den drog mer än min gamla SD1 Varadero när man krävde samma sak av den.

Krävde, utan att få leverans.

Custommoppe på bana kan nog komma att dra en del. Speciellt om det är någon jävel som kommer upp jämnsides... ?
Team Tammers taktik: Håll stumt från det att startflaggan faller tills soppan tar slut :yoparty

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det räcker med en förare och en liter bensin för alla ligger skrotade i första kurvan.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?
Fritt, men penalty för varje förare utöver den första?
2,4 h borde man ju klara av..... :näsblod (famous last words)
4,8h borde man kanske tillåta 2 förare.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vi borde ha en "24h Battle of the Light Weight Customs" 24h BotLWC™

-Hojen skall ha legat under kategorin Custom/Glidare i BIKE katalogen för respektive år.
-Max 699cc
-Fri trimning (överladdning, filad topp, Mikuni 48or, osv. Inga problem (y) )
-Originalchassi och fjädring. (man får byta till tjockare olja och byta fjädern, men resten skall vara original)
-Originalbromsar, men man får byta ut beläggen.
-Originalfotpinnar skall sitta på originalplacering. Extra Higway pegs får monteras utöver originalfotpinnar.
-Fransar som sitter kvar på styret ger automatiskt -30 sekunder på sluttiden. (Fransarna plomberas innan start)
-Racet körs på RallyCross bana eller gokartbana med gräsparti på minst 50 m.

View attachment 493545
View attachment 493546
Först såg jag äntligen en klass för kompressor Hondan men i mitt fall faller det customhoj och vildare på frambroms och fotpinnar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Bifogat

• 61CE9F15-70F3-441A-853B-8E7A90551E3A.png
    61CE9F15-70F3-441A-853B-8E7A90551E3A.png
    5.5 MB · Visningar: 14

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ironin i att ta en Honda FT 500 ( Flat Track ) alltså en fabriksbyggd Flat Track och bygga om den till….en scrabler. Ja jag vet att originalet inte liknar en Flat Track, men ändå..

Och så felvänt framdäck ( kanske ) och konstiga instrument mm mm?

Såg ändå förhållandevis okej ut tycker jag. Fanns inget som direkt störde mina ögon förutom för stor lykta och saknad framskärm. Linjerna i övrigt krigade inte med varandra s.a.s.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Såg ändå förhållandevis okej ut tycker jag. Fanns inget som direkt störde mina ögon förutom för stor lykta och saknad framskärm. Linjerna i övrigt krigade inte med varandra s.a.s.
Nej den är ju ljusår bättre än vad som fyllt tråden genom åren. Man får ta vad som finns helt enkelt?

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Ironin i att ta en Honda FT 500 ( Flat Track ) alltså en fabriksbyggd Flat Track och bygga om den till….en scrabler. Ja jag vet att originalet inte liknar en Flat Track, men ändå..

Och så felvänt framdäck ( kanske ) och konstiga instrument mm mm?URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/skaraborg/honda_ft500_scrambler_/1400190551[/URL]

Avon Distanzia bakdäck fram är alltid felmonterat. Hur man än bär sig åt.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja snacka om billig racing en virago utan trimning -jämnt o billigt lär inte gå knäpuckar ens ?
Knäpuckar? Finns det ens i dag? Det var vanligt på 80-talet när hojar hojar som riktiga knäskrapare typ Honda CB250/400 o d var vanliga. CB750 var en ouppnåelig dröm för de flesta, och alldeles för stor, tung och stark för annat än väldigt rutinerade förare. Läs gärna MC.Nytt eller Allt om Mc från den tiden, så ser man hur allt har förändrats. Honda CB750 med sina 68hk avråddes från allt annat än rutinerade mc-förare.
Man diskuterade stilar, om man skull "hänga" eller inte hänga - luta med hojen i kurvor alltså. Ja ,ja, det var tider det...

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Knäpuckar? Finns det ens i dag? Det var vanligt på 80-talet när hojar hojar som riktiga knäskrapare typ Honda CB250/400 o d var vanliga. CB750 var en ouppnåelig dröm för de flesta, och alldeles för stor, tung och stark för annat än väldigt rutinerade förare. Läs gärna MC.Nytt eller Allt om Mc från den tiden, så ser man hur allt har förändrats. Honda CB750 med sina 68hk avråddes från allt annat än rutinerade mc-förare.
Man diskuterade stilar, om man skull "hänga" eller inte hänga - luta med hojen i kurvor alltså. Ja ,ja, det var tider det...
Jaru tammer ja har faktiskt kört många av dom riktiga ”sporthojarna” som första hojar med början med Gsxr 750 -86 och en radda till men dom du nämner har ja missat ?
Asfalten måste ju misshandlats bra av såna monster du rabblar upp ?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Äh, det finns inget manligare än en enstånka. Tänk Yamaha SR400, eller ännu bättre SR500. För att inte tala om King of the Road, den utsökta Yamaha SR250.
En fråga, den enda jag har egentligen, är om du kör SR 250 idag?
Det finns ju liksom inga hinder.
Räknar man pengar så är det en liten mängd, och dom dyker upp lite då och då i annonser.
Om jag har en dragning till någonting, så jobbar jag åt det hållet.
Funderar bara på hur du lever och tänker?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...