SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Visst, men de dricker inte mycket soppa direkt.Tankvolymerna på dessa pärlor säger mig att en hel del placeringar finns att vinna i depån...
Visst, men de dricker inte mycket soppa direkt.Tankvolymerna på dessa pärlor säger mig att en hel del placeringar finns att vinna i depån...
Visst, men de dricker inte mycket soppa direkt.
Team Tammers taktik: Håll stumt från det att startflaggan faller tills soppan tar slut...för att dom aldrig pressas.
Damn! Jag hade svårt att hålla NC 700 under litern milen. Den drog mer än min gamla SD1 Varadero när man krävde samma sak av den.
Krävde, utan att få leverans.
Custommoppe på bana kan nog komma att dra en del. Speciellt om det är någon jävel som kommer upp jämnsides... ?
Fritt, men penalty för varje förare utöver den första?Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?
Team Tammers taktik: Håll stumt från det att startflaggan faller tills soppan tar slut
En LS650 Savage toppar faktiskt 145 på mätaren, enligt senaste Blocketannonsen ?Får vibbar av hyrkartskörning med moppemotorer… mööööööööö på fullgas rakt igenom överallt, pinsamt långsamt.
En LS650 Savage toppar faktiskt 145 på mätaren, enligt senaste Blocketannonsen
Först såg jag äntligen en klass för kompressor Hondan men i mitt fall faller det customhoj och vildare på frambroms och fotpinnar.Vi borde ha en "24h Battle of the Light Weight Customs" 24h BotLWC™
-Hojen skall ha legat under kategorin Custom/Glidare i BIKE katalogen för respektive år.
-Max 699cc
-Fri trimning (överladdning, filad topp, Mikuni 48or, osv. Inga problem )
-Originalchassi och fjädring. (man får byta till tjockare olja och byta fjädern, men resten skall vara original)
-Originalbromsar, men man får byta ut beläggen.
-Originalfotpinnar skall sitta på originalplacering. Extra Higway pegs får monteras utöver originalfotpinnar.
-Fransar som sitter kvar på styret ger automatiskt -30 sekunder på sluttiden. (Fransarna plomberas innan start)
-Racet körs på RallyCross bana eller gokartbana med gräsparti på minst 50 m.
View attachment 493545
View attachment 493546
Såg ändå förhållandevis okej ut tycker jag. Fanns inget som direkt störde mina ögon förutom för stor lykta och saknad framskärm. Linjerna i övrigt krigade inte med varandra s.a.s.Ironin i att ta en Honda FT 500 ( Flat Track ) alltså en fabriksbyggd Flat Track och bygga om den till….en scrabler. Ja jag vet att originalet inte liknar en Flat Track, men ändå..
Och så felvänt framdäck ( kanske ) och konstiga instrument mm mm?
Nej den är ju ljusår bättre än vad som fyllt tråden genom åren. Man får ta vad som finns helt enkelt?Såg ändå förhållandevis okej ut tycker jag. Fanns inget som direkt störde mina ögon förutom för stor lykta och saknad framskärm. Linjerna i övrigt krigade inte med varandra s.a.s.
Äh, det finns inget manligare än en enstånka. Tänk Yamaha SR400, eller ännu bättre SR500. För att inte tala om King of the Road, den utsökta Yamaha SR250.Näpp.
Gheypulka med gräsklipparmotor.
Ironin i att ta en Honda FT 500 ( Flat Track ) alltså en fabriksbyggd Flat Track och bygga om den till….en scrabler. Ja jag vet att originalet inte liknar en Flat Track, men ändå..
Och så felvänt framdäck ( kanske ) och konstiga instrument mm mm?URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/skaraborg/honda_ft500_scrambler_/1400190551[/URL]
Ja snacka om billig racing en virago utan trimning -jämnt o billigt lär inte gå knäpuckar ens ?Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?
Knäpuckar? Finns det ens i dag? Det var vanligt på 80-talet när hojar hojar som riktiga knäskrapare typ Honda CB250/400 o d var vanliga. CB750 var en ouppnåelig dröm för de flesta, och alldeles för stor, tung och stark för annat än väldigt rutinerade förare. Läs gärna MC.Nytt eller Allt om Mc från den tiden, så ser man hur allt har förändrats. Honda CB750 med sina 68hk avråddes från allt annat än rutinerade mc-förare.Ja snacka om billig racing en virago utan trimning -jämnt o billigt lär inte gå knäpuckar ens ?
Jaru tammer ja har faktiskt kört många av dom riktiga ”sporthojarna” som första hojar med början med Gsxr 750 -86 och en radda till men dom du nämner har ja missat ?Knäpuckar? Finns det ens i dag? Det var vanligt på 80-talet när hojar hojar som riktiga knäskrapare typ Honda CB250/400 o d var vanliga. CB750 var en ouppnåelig dröm för de flesta, och alldeles för stor, tung och stark för annat än väldigt rutinerade förare. Läs gärna MC.Nytt eller Allt om Mc från den tiden, så ser man hur allt har förändrats. Honda CB750 med sina 68hk avråddes från allt annat än rutinerade mc-förare.
Man diskuterade stilar, om man skull "hänga" eller inte hänga - luta med hojen i kurvor alltså. Ja ,ja, det var tider det...
En fråga, den enda jag har egentligen, är om du kör SR 250 idag?Äh, det finns inget manligare än en enstånka. Tänk Yamaha SR400, eller ännu bättre SR500. För att inte tala om King of the Road, den utsökta Yamaha SR250.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |