asfalt svarvare
pain in the ass
Mängder av spekulationer ännu.Vet man vem han är och motivet?
Men, en magkänsla över ett ev motiv har jag.
//
Mängder av spekulationer ännu.Vet man vem han är och motivet?
Mängder av spekulationer ännu.
Men, en magkänsla över ett ev motiv har jag.
//
Det finns Flashback info, sannolikt namn etc.Vet man vem han är och motivet?
Ja men typ så ligger väl nära till hands även om det kanske inte är något mastermind direkt. Breivik var ju något ytterst ovanligt sett till planering och utförande.Signalementet överensstämmer väl inte med de vanliga självmordsbombare?
Har vi fått en Breivik?
Läste någonstans att det var i ett gitarrfodral.View attachment 510086
Jag funderar över hur han tagit sig 2 km från hemmet på Storgatan 53 till Risbergska skolan![]()
Nekades göra militärtjänst – hade licens för fyra gevär
Rickard Andersson, 35, misstänks enligt uppgifter ha utfört det värsta massmordet i Sveriges historia. Mannen har enligt samstämmiga uppgifter levt isolerad ocwww.aftonbladet.se
med sina gevär utan att någon reagerat. 2025.
Med bussen inlindade i lakan och plastsäckar ?
och hur inni helviti kunde han få vapenlicens ???????
Som i Chicago på Al Capone's 10 i top år enligt biofilmerLäste någonstans att det var i ett gitarrfodral.
Inte säker dock.
Ja, typ.Som i Chicago på Al Capone's 10 i top år enligt biofilmer
![]()
Uppgifter: Gömde vapnen i gitarrliknande väska – bytte om på skoltoan
ÖREBRO/STOCKHOLM. Polisen misstänker att den 35-åriga mannen gick in på Campus Risbergska med en gitarrliknande väska. Sedan bytte han om på toaletten innan hawww.aftonbladet.se
Kan nog lösas med ett besök hos lokala Biltema !Ja, typ.
Jag är ingen vapenexport men ryms verkligen en AK47 och/eller ett jaktvapen i en gitarrfodral?
AK47 absolut. Det är ingen lång automatkarbin.Ja, typ.
Jag är ingen vapenexport men ryms verkligen en AK47 och/eller ett jaktvapen i en gitarrfodral?
Precis, elbasfodral räcker utan problem för ett eller flera jaktgevär. INRE längd 122 cm och 35 brett invändigt. Så med gevär lite på diagonalen 125 cm.Jag är ingen musiker men en elbas är väl längre än en akustisk gitarr?
Min *elgura, stratakropp och lilla huvudet, är snudd på metern inkl axelbandsknopp. Har bara softcase nu så vad fyrkantiga lådan mäter från hörn till hörn på diagonalen vet jag inte. I änden på hardcaset var det dessutom en förvaringslåda på någon dm man kan ta bort om det behövs anpassning.Ja, typ.
Basfiol ännu längre, är dock inte heller musikant.Jag är ingen musiker men en elbas är väl längre än en akustisk gitarr?
I samma liga, vi blir allt mer MultiKultiFrån Huddingepolisen på FB:
—————
DOM GÄLLANDE FÖRSÖK TILL MORD I SKOLA I HUDDINGE
Dom publicerades igår, 2025-02-05, av
Södertörns tingsrätt.
Tingsrätten har dömt en 15-årig pojke för att bland annat ha skjutit en jämnårig klasskamrat i en skola i Huddinge kommun den 4 september 2024. Pojken döms också för stämpling till mord och grovt vapenbrott.
Den 4 september 2024 sköts en pojke i ansiktet när han befann sig på en av skolans toaletter tillsammans med en klasskamrat. Offret skadades allvarligt men skadan var inte livshotande. En 15-årig klasskamrat har nu dömts för brottet.
I samband med att 15-åringen greps togs hans mobiltelefon i beslag. I mobiltelefonen har bland annat chattar i en krypterad applikation påträffats som visar att 15-åringen varit involverad i diskussioner som rört kriminella uppdrag. Ett sådant uppdrag som 15-åringen har åtagit sig att utföra har varit ett mord på en oidentifierad person mot betalning om 400 000 kr.
15-åringen har med anledning av detta dömts för stämpling till mord. Han döms också för grovt vapenbrott som har bestått i innehav av det vapen som användes för att skjuta klasskamraten. Straffet för 15-åringen har på grund av hans ålder bestämts till sluten ungdomsvård i två år och två månader. Han ska också betala skadestånd till offret.
- Skottet har avlossats på nära håll i ett trångt utrymme. Det framstår som en ren tur att offret inte avled. Det har inte klarlagts av vilken anledning som 15-åringen avlossade skottet, men utredningen talar emot att det var fråga om en olyckshändelse. Att avlossa ett skott med skjutvapen mot offrets ansikte har varit förenat med livsfara, vilket måste ha stått klart för 15-åringen. Trots den insikten har han avlossat skottet. Det innebär att 15-åringen har agerat med åtminstone likgiltighetsuppsåt och döms därför för mordförsök, säger rådmannen Beatrice Blylod.
I samma mål har tingsrätten också prövat en bevistalan mot en pojke som vid tidpunkten var 14 år gammal. Utredningen har visat att pojken har varit delaktig i samma chattdiskussioner som 15-åringen. Tingsrätten har kommit fram till att 14-åringen har gjort sig skyldig till stämpling till mord avseende samma gärning som 15-åringen döms för samt för anstiftan till grovt vapenbrott avseende det vapen som 15-åringen innehade. Eftersom 14-åringen inte var straffmyndig döms inte något straff ut.
Från domstol.se.
Inspektör Reine Berglund
Han kanske skulle ha haft Medborgarlön...Socialförvaltningen hade dragit in Rickard Anderssons socialbidrag, hans enda inkomst tydligen. I och för sig inget märkligt för en man som gått ut grundskolan i Sverige med IG i betyg. Socialen tyckte han var dålig på att söka arbete. Och drog in socialbidraget.
View attachment 510351
Och tydligen har polisen hittils inte hittat några spår av Rickard Andersson på webben.
Snopet Va ?!
Och nägra ideer om motivet har Polisen inte heller lyckats luska ut.
Det gäller ju att hitta ett Politiskt Korrekt motiv gissar jag, allt annat är uteslutet.
Eller sjukersättning ?Han kanske skulle ha haft Medborgarlön...
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |