Hur kan någon tycka illa om Vance? Maskrosbarn och allt, en socialdemokratisk dröm. Jag tycker han är vältalig, hövlig och klok och hoppas han blir president.
JD låter ju både resonlig och talbar faktiskt.
Jag har tänkt tanken att han eventuellt låter dårarna (Trump & Musk) riva för att sedan ta över och kanske, kanske bygga något fungerande?
Frågan är om någon kommer att rösta på honom 2028, när han haft del i den här administrationen?
Pendeln verkar svänga kraftigare för varje val just nu....
Det enda problemet med Vance, bortsett från hans koppling till MAGA är väl att han är lite väl religiös.
Att tro på låtsaskompisar är inte så hjälpsamt, och, framförallt abortfrågan kommer ju att bli problematiskt där.
Han är kanske inte jätteväl informerad alla gånger, men han verkar åtminstone öppen för att ta in ny information och behandla den, något som verkar ovanligt inom politiken.
Frågan är hur President Vance skulle bete sig. Han gömmer sig rätt väl bakom Trump och den officiella linjen idag. Hade han lutat in i sin resonliga sida, vilket han tydligt har, eller hade han lutat in i sin religiösa sida, vilket han också har.
Det första fallet tror jag genuint att han kan vara bättre än alla kandidater i det senaste valet åtminstone, med råge. Men ett Teokratiskt USA vill vi nog inte ha.