Ska man vara orolig för Ryssland?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vilken fuling av alla fulingar? Nu blev jag nyfiken.
Nog för att Wilderäng är sarkasmens konung, men hans moraliska kompass har väl varit någorlunda välkalibrerad, men jag kan ha tagit fel…

Han moraliserar gärna men inte tycker jag att den kompassen är särskilt välkalibrerad, han väljer väl snarare moral efter plånboken och sen sätter han sig på någon hög häst som passar för tillfället. Och så brukar han ofta välja moral efter vad som är moraliskt korrekt enligt mediadrevet.

Jag vet inte vad den fulingen hette men han hade massor av skit bakom sig och troligen har han inte bättrat sig. Det går nog att hitta om du söker.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många

Byt Ryssland till Moskvastaten.​

Stefan Hedlund, professor i öststatsforskning vid Uppsala universitet, argumenterar för att byta ut namnet Ryssland mot det äldre Moskvastaten.
o va skulle det göra för nytta ?
han är lika korkad o löjlig som physkfallet i västerland
nä sätt munkavla på han o släng han ner i ett djupt hål
sån idiot

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Stort och välkänt brukar innebära att väldigt lite av pengarna når fram, man kan ju köpa tusentals nya vita pickuper att parkera vid sitt högkvarter på säkert avstånd ifrån kriget för dom insamlade pengarna...

Men för all del, gör din egen research.

Röda Korset är också stort och välkänt, dom får inte en spänn av mig.
Ajajaj, sura uppstötningar idag? :hihi
Men visst, det var ju + eller - jag var ute efter med mtt inlägg.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vad jag fått höra från ukrainare är UNHCR:s stöd hårt riktat till p**stitu**ade i Lviv och inte så mycket annat.
De garvar mest åt dem.

Powerup dock verkar få fram prylar utan större overhead.
Aha, de hjälper inte bara horor - deras annonser lurar också blödiga typer som mig?! Men Powerup är nåt du själv stöttar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så om Danmark tröttnar på att USA hotar deras gränser och invaderar USA så ska USA inte försvara sig för att det inte vore ett bra krig att ge sig in i?
Jag tycker ändå vi får vara ärliga och erkänna att Krim har hela väst redan efterskänkt till Ryssland.

Att USA nu går in som pappa och tar tag i saken är rätt. Låt oss hoppas att det blir storebror som får reprimand och att lillebror kommer ur med äran i behåll.

Resten av väst kan så länge fundera på vad vi kunde gjort mer. Alla som suttit och förfasat sig på säkert avstånd och tyckt olika saker kanske kan reflektera över det också.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Trump låtsas stå på Ukrainas sida men mycket tyder på motsatsen. För varje dag som går av kriget gräver Ryssland allt längre bakåt i sina "museum" efter vapen. Dom är redan nere på åsnor som transportmedel så det är väl bara en tidsfråga innan dom fått plocka fram yxorna i flintasten och Ukraina kan promenera tillbaka till de gamla gränserna men just när den klockan börjar vara slagen så börjar Trump prata om frysta gränser etc

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Så om Danmark tröttnar på att USA hotar deras gränser och invaderar USA så ska USA inte försvara sig för att det inte vore ett bra krig att ge sig in i?
Jo eftersom USA kan ge Danmark pisk så ska de försvara sig.

Trump/Putin/Kim Jong/Hitler anser att om man inte kan vinna så ska man inte ge sig in i fighten. Dvs man går inte in i andra länder och man suktar inte andra länder med tillgångar man inte kan försvara.
Ukraina gjorde det senare och då tycker Trump att de får betala med så pass mycket landområden att Putin nöjer sig och inte vill fortsätta kriga.

Om Danmark suktar USA med Grönland utan att kunna försvara sig så känner Trump instinktivt att USA har rätt att ta över. Däremot skulle det ge imageproblem och vissa problem med tillit för USA så han inser förhoppningsvis att det är en dålig idé.

Den starkes rätt helt enkelt. Det är så det fungerat i de flesta delar av världen i de flesta tider.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"While Ukrainians and their allies were left in disbelief, Russian state TV and radio stations were full of elated propagandists, who grinned ear to ear and periodically broke out into uproarious laughter."
"Co-host of 60 Minutes Evgeny Popov marveled at the fact that Trump is doing Moscow’s job by destroying Western alliances and “sawing” Europe into pieces—something that the Kremlin dreamt of doing all along."

"Solovyov rejoiced about an assertion by Defense Secretary Pete Hegseth that the United States intended to disregard NATO’s Article 5 in the event Europe militarily engaged with Russia. Political scientist Sergey Mikheyev said, “In this situation, we should make it clear for the Europeans: now we can really strike Brussels, London or Paris, because we can forget about Article 5. You can forget the notion that Americans would step in on your behalf.”

"experts urging the military to advance quickly and take as much Ukrainian land as possible. After Putin’s negotiations with Trump, they fully anticipate being able to keep the spoils and evade the consequences."

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"While Ukrainians and their allies were left in disbelief, Russian state TV and radio stations were full of elated propagandists, who grinned ear to ear and periodically broke out into uproarious laughter."
"Co-host of 60 Minutes Evgeny Popov marveled at the fact that Trump is doing Moscow’s job by destroying Western alliances and “sawing” Europe into pieces—something that the Kremlin dreamt of doing all along."

"Solovyov rejoiced about an assertion by Defense Secretary Pete Hegseth that the United States intended to disregard NATO’s Article 5 in the event Europe militarily engaged with Russia. Political scientist Sergey Mikheyev said, “In this situation, we should make it clear for the Europeans: now we can really strike Brussels, London or Paris, because we can forget about Article 5. You can forget the notion that Americans would step in on your behalf.”

"experts urging the military to advance quickly and take as much Ukrainian land as possible. After Putin’s negotiations with Trump, they fully anticipate being able to keep the spoils and evade the consequences."

I bästa fall är det ett utspel av Trump för att lura Putin att bli för girig i sitt anfallande så att han går in i en massa fällor.

Fast tyvärr tror jag snarare att den sjuke jäveln är i maskopi med Putin.

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli