Ängelholm-Nordkap på MC, 500 mil+, 8 februari...

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
Honda Africa Twin -99
Fy tusan va tråkigt! Har följt den här tråden med spänning, och så sjukligt tråkigt när de blir så här. Krya på dig!

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Fan va trist för dig. Så mycket förberedelser, men hälsan skall man vara rädd om.
Om inte annat så kommer det fler tillfällen.
Krya på dig.

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Tror du ballade ur och insåg att soffan är jätteskön när det är blixterkallt ute. (skojar bara) Tråkigt att höra att det inte gav med sig, inte mycket man kan göra i det läget mer än att masa sig hem och krypa till kojs, krya på dig.

Du får börja ladda tidigare än planerat för sommarens äventyr istället och vi andra följer med all säkerhet det också.

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
oj vad trist att läsa detta. hoppas du bli friskt snabbt, kanske bara kan skjuta upp allt ngr dagar och i alla fall kunna åka upp fast struntar i träffen?

Last edited:

manneman

Guest
Börjar smått repa mig efter en knapp vecka i influensan som satte P för vinteräventyret och jag har avgjort att jag skjuter på vinteräventyr till nästa vinter och satsar nu framåt istället.
Utan något egentligt mål nu när Kristallrallyt har passerat och med en rejäl snöstorm som rasar just nu i Norge så känns det lika bra. Jag satsar på sällskap till nästa år också vilket gör det lite roligare.

Jag kommer att via denna tråden istället bjuda er på ett annats gängs framfart i den norska och Finska snön så att ni får lite att se fram emot och inte känner er helt blåsta på konfekten.

Idag var det även en fotograf och en journalist här hemma för att snacka vinterkörning på MC och ta lite bilder, reportage kommer i en specialbilaga i ämnet motor i Helsingborgs Dagblad som utkommer nu på torsdag den 16 februari och jag lägger in en PDF här när jag får den.

Nästa stora äventyr som hägrar är ju Ricards och mitt Afrikaäventyr och planen var hur som helst att när jag kommit tillbaka efter Norgeresan att ta tag i den, så idag beställde jag ett set passande sommardäck som lämpar sig för såväl grusåka som långtouring på asfalt.
Heidenau K60 fram och bak var jag kör 4,60 - 17" fram och 150/70 - 17" bak.

K60Scout.jpg

Det är VÅR om blott ett par veckor!!! Håll ut!
happay.gif

manneman

Guest
Det är ju lite av en tolkningsfråga med.
Jag har spenderat min lediga tid hemma i sjuksängen och resten av veckan jag är ledig hinner jag inte med mycket på.
Därför får det bli enligt ovan.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Äh vafan, hälsan är viktigast.

Det blir en vinter nästa år också, nu hinner du ju verkligen köra in dig på hojen och testa allt så det är 200% till nästa år.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin