Ängelholm-Nordkap på MC, 500 mil+, 8 februari...

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
Fan va trist för dig. Så mycket förberedelser, men hälsan skall man vara rädd om.
Om inte annat så kommer det fler tillfällen.
Krya på dig.

Tror du ballade ur och insåg att soffan är jätteskön när det är blixterkallt ute. (skojar bara) Tråkigt att höra att det inte gav med sig, inte mycket man kan göra i det läget mer än att masa sig hem och krypa till kojs, krya på dig.

Du får börja ladda tidigare än planerat för sommarens äventyr istället och vi andra följer med all säkerhet det också.

oj vad trist att läsa detta. hoppas du bli friskt snabbt, kanske bara kan skjuta upp allt ngr dagar och i alla fall kunna åka upp fast struntar i träffen?

Last edited:
Börjar smått repa mig efter en knapp vecka i influensan som satte P för vinteräventyret och jag har avgjort att jag skjuter på vinteräventyr till nästa vinter och satsar nu framåt istället.
Utan något egentligt mål nu när Kristallrallyt har passerat och med en rejäl snöstorm som rasar just nu i Norge så känns det lika bra. Jag satsar på sällskap till nästa år också vilket gör det lite roligare.

Jag kommer att via denna tråden istället bjuda er på ett annats gängs framfart i den norska och Finska snön så att ni får lite att se fram emot och inte känner er helt blåsta på konfekten.

Idag var det även en fotograf och en journalist här hemma för att snacka vinterkörning på MC och ta lite bilder, reportage kommer i en specialbilaga i ämnet motor i Helsingborgs Dagblad som utkommer nu på torsdag den 16 februari och jag lägger in en PDF här när jag får den.

Nästa stora äventyr som hägrar är ju Ricards och mitt Afrikaäventyr och planen var hur som helst att när jag kommit tillbaka efter Norgeresan att ta tag i den, så idag beställde jag ett set passande sommardäck som lämpar sig för såväl grusåka som långtouring på asfalt.
Heidenau K60 fram och bak var jag kör 4,60 - 17" fram och 150/70 - 17" bak.

K60Scout.jpg

Det är VÅR om blott ett par veckor!!! Håll ut!
happay.gif

Det är ju lite av en tolkningsfråga med.
Jag har spenderat min lediga tid hemma i sjuksängen och resten av veckan jag är ledig hinner jag inte med mycket på.
Därför får det bli enligt ovan.

Äh vafan, hälsan är viktigast.

Det blir en vinter nästa år också, nu hinner du ju verkligen köra in dig på hojen och testa allt så det är 200% till nästa år.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick